Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fyfan vilken fantastisk dag!!

  • Fyfan vilken fantastisk dag!!

    Publicerad av donpedro på 12 november, 2004 vid 18:55

    Ojojoj, vilken dag det bjöds på idag. Det var riktigt längesedan man fick en sån här fet dag måste jag säga.
    Stundtals tok överriggad 4,7, fin fina hopp ramper, cirka 10-12 grader i luften. Det blev en gel del lekande med stora hopp, bodydraags, galna krsher och massa annat kul. Ja det var en sån där da man minns när snö och elände börjar täck vårat land.

    Ni som inte var ute och surfade missade något stort!

    sirjohnirie svarade 19 år, 6 månader sedan 16 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • zim

    Medlem
    12 november, 2004 vid 19:11

    Körde med 4,9 i Bjökvik och det var stort idag. fick några fina vändor sen tog musten slut i underarmarna , jag har inte surfat på 2 månader och det var väl därför man var svag . Kul var det!! laugh.gif

  • tdk

    Medlem
    12 november, 2004 vid 19:17

    Får väl lägga mig i här fasten jag är gbgare.. 4,2 i apel babel.. lite taskig vinkel, men fan va underbar denna sporten är!!!! Nästan sommar värme med.. crazy.gif Men körde utan handskar.. grin.gif

  • ola_p

    Medlem
    12 november, 2004 vid 19:19

    Västkusten felade inte heller… Körde 3.5 i närmast tropiskt klimat (9grader och regn). Grymt! synd att jag inte han nagla dit nån loop ordentligt inna det lade sig och vred.. Roterar de flesta till magplask, men kände att detgick bättre när jag drog ihop mig mer… Snart sitter den!
    Temperaturen var inga problem mer än vin ombyte (å lite småkalla tår då men..).
    Gytt! cool.gif

  • gurra1978

    Medlem
    12 november, 2004 vid 19:37

    Torö var häftigt idag, lite för brutalt för mig. Ordentligt överriggad med 4,7 (vissa körde 4,2-3,7) på väg ut till Stenstranden var det helt enkelt för stort och för mycket vind för mig så jag sökte skydd i Kärringviken. Å andra sidan var Kärringviken extremt bra. Det kändes rätt bra när solen tittade fram sen, vilken värme vi fick. Här är några bilder som jag lovade ta.

    5.jpg
    2.jpg
    3.jpg
    1.jpg
    4.jpg

  • tabi

    Medlem
    12 november, 2004 vid 19:45

    Kärringviken räckte gott och väl idag!

    När kommer bilderna upp gurra?

  • nordgren

    Medlem
    12 november, 2004 vid 19:48

    Fan vad gött gubbar.
    Här på Vänern var det lite sämre dock, mojnade lite lagom tills jag kladdat klart min tenta idag och lyckats pallra mig ut, sådär drag i 7,5 och JP 113. Men det var lite fel vindriktning där jag körde.

    Men men snart blir det nya tag. Prognosen till början av veckan ser bra ut. smile.gif

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    12 november, 2004 vid 19:52

    goa bilder gurra!!!
    fan va sugen man blir laugh.gif

  • zim

    Medlem
    12 november, 2004 vid 20:10

    Bilder från Bjökvik Idag

  • zim

    Medlem
    12 november, 2004 vid 20:11

    En bild till

  • manno

    Medlem
    12 november, 2004 vid 20:14

    Schyssta bilder, sol har ingen dött av (öhh det kanske va fel). Halmstad va inte fel idag, om än lite regnigt.

  • ozman

    Medlem
    12 november, 2004 vid 21:13

    Det var ingen bryt – kolla det här! Bryt vid Alnäs i Uppsala, tidvis överriggad med 4,7 (tack Tommy för bilden)

  • _alexander

    Medlem
    12 november, 2004 vid 21:22

    var körde du i halmstad, känner igen bakgrunden (dogge)?
    denna dag uppmuntrade mig defenitivt att sluta för säsongen, var så sjukt överriggad man bara kunde va med 4,5 i byar på 19 sek/m med mina 64 kilo, freestyle brädan var knappast i dess hemmiljö vilket gav resultat genom ett kastfall där hängsele linan gick av (fick segla med 2 gamla nedhalstampar som lina sencrazy.gif) och en spräckt nos mad.gif PLUS en fet reva i våtdräkten när utrustningen kom flygande med en våg..
    BAAH

  • manno

    Medlem
    12 november, 2004 vid 23:40

    Visst var det dogge! Trodde för en sekund att vädret klarnade upp lite men det visade sig att jag surfat in i en pöl med ljusbrunt vatten, sånt händer bara på dogge =)

  • big_jeppe

    Medlem
    12 november, 2004 vid 23:52

    Ha ha, det skulle kunna vara jag som står och flämtar till vänster. Färgerna på grejorna stämmer tycker jag. (Vi var ju bara 4 st där idag). Jag var inte så himla nöjd med surfdagen. Först var jag överriggad med 4,2 senare när vinden droppade lite till en mer rimlig nivå så tyckte jag att det var byigt. Jag fick aldrig någon riktig kontroll idag. Ibland vinner man, ibland inte.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 november, 2004 vid 08:54

    Jag har dragits med lunginflammation ett tag och missat all segling senaste 2-3 veckorna. Vilken katastrofmiss att vara krasslig och missa en sån här dag… Kul för er som va där!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fyfan vilken fantastisk dag!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.