Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gamla Surfersparadise kataloger -98 -02

• Gamla Surfersparadise kataloger -98 -02

Posted by zehlertz on 24 mars, 2003 at 06:42

Är det nån som har gamla kataloger från Sp, eller vet om de går att få tag på.

Är på jakt efter en freestylebräda och tänkte jämföra lite äldre brädar med nya. Vill ha en minst 60cm bred och runt 100L

Eller någon som har nån bra länkt till tester från olika år, så kan jag själv ställaihop o jämföra

oskie replied 21 years, 8 months ago 8 Members · 16 Replies
  • 16 Replies
  • oscar

Member
    24 mars, 2003 at 07:37
  • zehlertz

Member
    24 mars, 2003 at 08:33

tack för länken… fast jag hittade bara massa poäng på olika prylar. Jag är mera intresserad av brädans bredd/volym vilket jag inte kunde hitta.

får kolla vidare, men tack ändå

• anonym-anvandare

Member
    24 mars, 2003 at 11:50

Jag har kataloger från 98-02 hemma.. kan kanske scanna in lite om du vill.. är det bara freestyle du e intresserad av?

• zehlertz

Member
    24 mars, 2003 at 12:26

Mailade precis SP men dom hade bara en katalog kvar av varje.

Nej du ska inte behöva göra det. Visst hade det ju varit helt grymt snällt, men sånt tar ju tid.

Grejen är den att jag vill ha tag i en freestylebräda men har inte så mkt stålar…. vill jämföra bredder/designen på de lite äldre brädorna, kanske kan jag hitta en lite äldre bräda att köpa istället för helt nytt men ändå få en bra bräda att utvecklas på?

vill du så får du hemskt gärna göra det…fast det känns nästan lite dumt att be dig ta dig tid åt mig…

föresten om nån/du har tips på bra fresstylebräda på ca 100L *gärna ca 60 bred* så, shoot! gärna i prisklass 2-5000.

• wiseguy

Member
    24 mars, 2003 at 14:39

Jag fick värsta ideen nyss! cool.gif Jag håller på och lär mig själv hur man skriver databasdrivna webbsidor, men har saknat ett riktigt bra “övningsupplägg”. Det blir ju roligare att lära sig om man samtidigt kan omsätta det man lär sig till nått nyttigt. Och nu när denna fråga om bilder och fakta om äldre brädor dök upp så kom jag på den enligt mig briljanta ideen att göra en sida med den informationen.

Nu vore det kul att höra några åsikter om min ide! Det enda som kan vara lite krångligt är om det blir några upphovsrättproblem, tex om man skulle vilja lägga ut beskrivningar av produkterna. Men jag får kolla upp det först.

• solbrillekrille

Member
    24 mars, 2003 at 15:02

kika in denna sida
    allt finns inte men lite ivarjefall

finns från 99-03års brädor o segel

http://www.windsurfmarkt.de/material/step06.php?language=DE&sort=Klasse&gruppe=1&jahr=2&klasse=2&view=18

mvh krille

• zehlertz

Member
    24 mars, 2003 at 15:16

Det där va en riktigt grym idè… väldigt smart.
    Vilka format är lätthanterliga för dig?

Tänkte att om man bara hade grunddatan så kan man göra en snygg överskådlig databas i excel som du sedan kan använda?

Till en början kan man ju göra en enklare version med namn på brädan/kategori/bräd/längd/volym.

KOmmentarer o tester/bilder kring brädan kan ju vara ngt som byggs på efter hand.

Kan väl inte vara olagligt att presentera information så länge du hänvisar till varifrån den kommer?

Behöver du hjälp att mata in all data så hjälper jag gärna till!

• oskie

Member
    24 mars, 2003 at 15:31

Hej!

Jag höll på med att göra detta för någon vecka sedan, men tröttnade på det… Samlade först ihop data på ca 600 brädor (allt jag kunde hitta på webben, dock inga bilder). Jag gjorde senare samma sak med segel, fast fick inte lika många. Eftersom jag inte har någonstans (dvs. en site med databas) att lägga grejerna på så skrev jag allt i JavaScript (!), komplett med sökning och filtrering. smile.gif Tyvärr funkar det inte så bra i MSIE, den klagar nämligen på att skriptet tar för lång tid att köra… Och den är faktiskt lite slö. Senare hittade jag också en holländs site men data och bilder på massor av brädor (har länken där hemma, skickar sedan)…

• oskie

Member
    24 mars, 2003 at 17:12

Sidan jag nämde är surfspullen.nl. Klicka “archief”, markera nåt år, och tryck sen på “Raadpleeg het Archief”…

• oskie

Member
    24 mars, 2003 at 17:16

Vill någon ha datan skickar jag den gärna… (I format som kan läsas i excel.)

• wiseguy

Member
    24 mars, 2003 at 19:24

Har kollat på de länkar som kommit upp under den här tråden, och jag har svårt att se vad jag skulle kunna tillföra. Kanske nått märke/ årsmodell saknas men jag undrar om det är värt besvärt, jag kommer ju ändå aldrig få till det som på dessa sidor. Typiskt att tyskarna/holländarna(??!!) skulle vart först med att realisera “min” tanke smile.gif
    Iofs kan det ju vara en fördel med en site på svenska.. hmm får se hur jag gör!

• zehlertz

Member
    24 mars, 2003 at 21:36

Jo det finns väl en del sidor som säkert är bra, hmmm ändrar mi sen jag tittat igenom den holländska sidan…precis en sån jag letade efter.

Äntligen *helnöjd*

men som tidigare skrev om sin långsamma databas… går det inte att använda sig av excel *om man nu vill göra en svensk version?* kan ju vara en enklare variant med mindre sökalternativ som istället bygger på snygg uppställda kolumner sorterade efter typ av bräda mm.

Du som hade segeldatabasen…. finns den tillgänglig eller är den privat?… om inte någon har en bra site även där?

• jpeter

Member
    25 mars, 2003 at 14:41

Den svenska segeldatabasen verkar ju vara bortblåst. Men angående brädor funkar väl den här http://www.sevenius.com/windsurf/forums/boards.asp

• jonasp

Member
    25 mars, 2003 at 15:08

http://www.mytrims.com kan man lägga in all utrustning man har. Det kan bli en riktigt bra databas efter ett tag.

• oskie

Member
    25 mars, 2003 at 15:38

Jag ska lägga upp det jag har senare idag…

Page 1 of 2

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gamla Surfersparadise kataloger -98 -02

You must be logged in to create new discussions.