Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing garanti på kite??!!

• sidpiraya

Medlem
    13 mars, 2007 vid 13:59

@bresky 369801 wrote:

Det kostar troligen lite mer än så, jag skulle tippa på runt 500. Jag hade inne en kite hos segelmakare i malmö och han tog 250 (har jag för mig) för att bara laga en reva i duken, och han va ändå den billigaste jag hittade när jag satt och ringde runt.

He he du känner inte till min top secret segelmakare i Malmö hör jag. utan betalar snällt överpris som så många andra…….

Ett tips är leta efter segelmakare som som har en konkurent vägg i vägg det är billigt som fan…..

• sidpiraya

Medlem
    13 mars, 2007 vid 14:02

@look 369799 wrote:

chit.. vart de sura miner av detta? då är ni bra löjliga asså. va ja kommer ihåg frågade jag bara om råd. sågade ingen kite och va heller inte otrevlig.
    har ingenting emot eh och jag gillar min drake!!
    så ge er ni löjliga och hjälp folk med mindre erfarenhet isf att gnäll.

Seriöst så försökte jag hjälpa till då det troligen i mina ögen blir dyrare och klödigare att skicka kiten hit och dit i svergie för att någon annan ska betala de 200:- som det kostar att laga den.. men skit samma jag ska sluta varar seriös det klär inte mig.

• henkeman70

Medlem
    13 mars, 2007 vid 14:33

@look 369799 wrote:

chit.. vart de sura miner av detta? då är ni bra löjliga asså. va ja kommer ihåg frågade jag bara om råd. sågade ingen kite och va heller inte otrevlig.
    har ingenting emot eh och jag gillar min drake!!
    så ge er ni löjliga och hjälp folk med mindre erfarenhet isf att gnäll.

Klart att EH supporters blir sura när du visar upp ett EH kadaver! *garvar*
    Personligen tror jag att det kunde hänt vilken kite som helst. Tyvärr.

Det kan vara en god idé gå över sina kites innan säsongen drar igång ordentligt och kolla igenom sömmarna. Är det ngt som är på väg att öppnas lite – in med den till en segelmakare och förstärk sömmen. Så jevla surt att få en rippad kite + bladder explosion när man står på stranden.

Anders i Göteborg är både duktig, billig och snabb på att fixa din kite. Han finns på: 0709-876012.

• look

Medlem
    13 mars, 2007 vid 15:08

ok trött attetyd… ni är ju livrädda för något neggativt här chilla lite. vet ni att ni har bra grejer så ta de lugnt.. ska försöka ta bort inlägget eftersom alla står med svärden redo.

• hengo

Medlem
    13 mars, 2007 vid 15:19

men va?

• hengo

Medlem
    13 mars, 2007 vid 15:20

sluta gnäll och var glad, du har fått över 20 svar på en dag som berör din fråga

• sourra

Medlem
    13 mars, 2007 vid 16:08

Det är ju en principiellt intressant fråga vad som betraktas som normal användning med en kite. Är det normalt användade om man kör ned kiten i vattnet? Om inte, varför är då kites förstärkta för att klara ”impacts”? Ja ni förstår var jag försöker komma. Någon näringsidkare inom området som har ett bra svar?

• skotten

Medlem
    13 mars, 2007 vid 16:49

ahahaha nah we dont care, keep it up, its funny watching everyone bitch

• langens_kite

Medlem
    13 mars, 2007 vid 20:14

@sidpiraya 369831 wrote:

He he du känner inte till min top secret segelmakare i Malmö hör jag. utan betalar snällt överpris som så många andra…….

Ett tips är leta efter segelmakare som som har en konkurent vägg i vägg det är billigt som fan…..

Har lagat ganska många draker(med liknande skador).Om man tar 200 spänn för en sån lagning så har man pengar till en cola några kexchoklad och material.
    Räkna med min 2 tim och 400-450 kr/tim.

• sidpiraya

Medlem
    14 mars, 2007 vid 08:31

@LANGENS_KITE 369906 wrote:

Har lagat ganska många draker(med liknande skador).Om man tar 200 spänn för en sån lagning så har man pengar till en cola några kexchoklad och material.
    Räkna med min 2 tim och 400-450 kr/tim.

HA HA HA seröst jag kan också laga den räkna med 5 timmar för jag har inte gjort det så många gånger men efter som jag är van vid att ta 1200:- i timmen på mitt vanliga jobb så gör jag det här med så punga ut med 6000:- så fixar jag den..

• psychonauten

Medlem
    14 mars, 2007 vid 09:11

@sidpiraya 369975 wrote:

efter som jag är van vid att ta 1200:- i timmen på mitt vanliga jobb

1200 för en timme e ju skaplig, vad tar du för en hel natt?

• kasimir

Medlem
    14 mars, 2007 vid 09:26

@psychonauten 369980 wrote:

Haha LOL

• sidpiraya

Medlem
    14 mars, 2007 vid 09:46

200 :-

• simoneburgess

Medlem
    14 mars, 2007 vid 17:05

HAAHA! Om jag skulle kunna ge dig mer rykte skulle du fått det! Keep ut the good spirit!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA