Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Gävle

  • Gävle

    Publicerad av ribe68 på 9 december, 2014 vid 21:21

    Halojsan folket där ute, Is på Hillesjön strax norr om Gävle. Var där och körde en liten stund i söndags. Nu är vinter 14/15 invigd av mig med en Speed 10 och av Juri med en Imp 1,5

    ribe68 svarade 6 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 52 Svar
  • 52 Svar
  • ribe68

    Medlem
    13 december, 2014 vid 18:38

    Vi var ut på Hillesjön ett par timmar i dag, knappt någon vind men vad gör det när man vill åka. Förmodligen sticker vi dit imorgon söndag, då det skulle blåsa lite mer.

  • juriko

    Medlem
    16 december, 2014 vid 20:24

    Hej Ribe och andra Gävlesurfare ! Var ute och körde på Hillesjön under em . Riktigt skön körning med lånad Flysurfer Vyron 6:a. ( tack Johan ) Körde in i skymning och mörker med pannlampa ! Fungerade riktigt bra i mörkret . Vindarna var byiga 2 – 5 – 7 m/s. Draken var kanonbra och passade fint till skridskor ! Körde själv idag hoppas att flera hänger på nästa gång tillfälle bjuds ! Juri tel 070 3185248

  • ribe68

    Medlem
    20 december, 2014 vid 17:15

    Imorgon söndag 21/12 kör vi Hillesjön från 9 rycket på morgon. Skridskor+kite=snabbt, Juri toppade på över 40knyck när ha tog det lugnt förra helgen, så nu ska vi ta det lugnare och se vad en moddad Speed 10 kan åstadkomma. Ses/Richard

  • juriko

    Medlem
    22 december, 2014 vid 09:30

    Riktigt härlig körning på Hillesjön igår ! Vi var där från 9.00 ( vissa ! ) till skymning, Fyra kitsurfare och en isjaktseglare. Jag fick köra många timmar med min Kahoona 9,5. Det gick fortare igår än tidigare, fick hålla igen för att inte köra omkull på en relativt knagglig is….. Vindarna var lite byiga 4-8 m/s från sv till nv. Hoppas på mer körning snart och då gärna skidor istället !! / Juri

  • ribe68

    Medlem
    25 december, 2014 vid 08:16

    Grannens vimpel börjar att röra på sig,betyder att man kan köra men det är över 16 minus så jag väntar på lite värme. Men dagsplanen ser ut som att Hillesjön e full av snö, vilket betyder snöpremiär, någon som ska med och skaka ner julmaten. Nu slaknar den,alltså vimpeln/Richard

  • ribe68

    Medlem
    25 december, 2014 vid 14:28

    Det var kallt. Men jag har åkt skidor med kite, har du. Med en vind på 2m/s så fick jag knappt upp Frenzy 14 den gick bara på fart vinden från loparna,imellanåt kom en liten vindpust och jag fick åka 50 meter i taget, räknas det som premiärtur på skidor. Ses där ute

  • juriko

    Medlem
    25 december, 2014 vid 17:40

    Vad sägs om i morgon vid Hillesjön ? Väst 7 -11 m/s . Borde gå att köra med skidor …. tror en optimist ! / Juri

  • juriko

    Medlem
    25 december, 2014 vid 20:29

    Jag och Ribe provar Hillesjön i morgon runt 10.00

  • juriko

    Medlem
    26 december, 2014 vid 15:48

    Det blev ingen riktig körning idag, vinden ville inte komma till ! Nya försök längre fram. Hoppas på Hamrångefjärden ….. en riktigt bra spot om isen ligger !

  • ribe68

    Medlem
    28 december, 2014 vid 08:55

    Söndag morgon, och lite vind enligt Viva ska det blåsa ca 7m/s ute vid bönan. Det borde bli ca 4-5m/s vid Hillesjön. Annars sticker vi upp till Hamrångefjärden för att reka. Isen borde ligga där. Syns där ute/Richard

  • ribe68

    Medlem
    28 december, 2014 vid 15:27

    Ingen vind på Hillesjön. Stack till Hamrångefjärden, 10-15cm is med snö och stöp. Dåligt med vind här oxå. Körde lite med Frenzy14 innan hemfärd. På tisdag väntas det mer vind så vi riktar in oss påHamrånge på eftermiddagen efter 12.

  • ribe68

    Medlem
    30 december, 2014 vid 17:13

    Idag satt det som en handske på handen, trots svaga vindar så toppade vi över 45 knyck på Hamrångefjärden. Skönt att få sträcka ut ordentligt, då fjärden är stor. Tror att där vi brände på så är det 3km tvärs över. Vore kul att få vind så man kan ta längden, ca 6-7km. nära havet så vindarna brukar funkahare gott så här de sista dagarn innan nyår.

  • juriko

    Medlem
    2 januari, 2015 vid 16:40

    Var till Hillesjön idag, försökte mej på skridskor och drake. Inte så lyckat då isen var av så pass ojämn kvalité att risken för gå omkull blev för stor, dessutom byiga vindar.Nya försök imorgon med vattenpremiär vid Rullsand nv. 10m/s kanske mer ! Rickard och jag planerar för detta, hör av er om nån är intresserad att hänga på ! Jüri 070 3185248

  • juriko

    Medlem
    3 januari, 2015 vid 13:00

    Till Rullsand med humöret på topp, den perfekta vinden och solen som lyser. Mycket goda förhållanden kan tyckas ! Förutom att hela surfzonen var helt fylld med drivis……. Bomkörning alltså ! Skidor och skridskor gäller än ! / Jüri

  • ribe68

    Medlem
    3 januari, 2015 vid 17:48

    Hade ju sett fram emot lite vattenplaning, kommer flera gånger och då utan drivis, var ett gott försök

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Gävle

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.