Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gävle Gävle!!

• Gävle Gävle!!

Publicerad av ric på 5 mars, 2006 vid 12:01

nu e jag här! inflyttad igår och på måndag igång med nya jobbet.. med mig från uddevalla fick jag med mig ett härligt snöväder =) så nu behöver jag snarast veta VAR man kan köra snö eftersom det blåster bra och redan kommit en massa snö!

jag har ännu inte fått fart på mitt internet men det kommer i dagarna, är det någon som läser detta redan idag och tänker dra ut är jag mer än gärna på! ni kan isf dra ett mess eller ringa en signal på 0736-52 51 75

MVH Richard

ric svarade 19 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • pjoter

Medlem
    5 mars, 2006 vid 12:09

Så du har övergett uddevalla nu.. 🙂

Hoppas det blir gott däruppe och lite bättre ställen att köra på. ska du va däruppe länge eller?

• ric

Medlem
    5 mars, 2006 vid 12:17

inte ehtl hundra änu men eftersom jag flyttade från vicebutikschef till butikschef får det ju vara bättre job för att jag ska flytta igen. har hört att det ska finnas ett gäng bra ställen att köra på runt här nu har det ju dessutom kommit 10-15cm puder i natt så snow lär ju gå aldeles utmärkt! men jag kommer säkert hälsa på uddevalla till sommaren också, kan vi köra på någon hardcore granit spot eller bråka med korna ute på Orust.

• pjoter

Medlem
    5 mars, 2006 vid 12:34

haha de låter gott de! 🙂

jasså, butikschef, du har kommit upp dig ordentligt i världen då. 😉
    gäller det bara att du får tid att va ute och köra också.
    du ska inte ta dig till salen v12 å kolla på lite duktiga snöåkare?

• cortex

Medlem
    5 mars, 2006 vid 12:34

Gött att du är i Gävle nu! Snowkiting är det inget fel på i den här landsändan minsann.
    Vi hade en helt sjukt grym dag här igår… *djupt*, *perfekt* puder och 8-10 m/s stabil vind nere på Ekoln. Körde i 4 timmar med puderlaggen och Speed 10’an. Med så mycket puder vågar man ju ladda på rätt ordentligt i hoppen, oh joy! 🙂

Nu har jag träningsvärk så det räcker för ett kompani. He he.

/Kaj(Tech)

• ric

Medlem
    5 mars, 2006 vid 12:41

ska försöka hinna med både jobb sälen och kite. får lanera och prioritera ordentligt. men det ska inte vara några som helst problem lägger ju mitt shema själv =)

• johanlin

Medlem
    8 mars, 2006 vid 15:19

Har du hittat några bra ställen att snökajta på runt Gävle??
    Hörde att det kommit mkt snö i veckan, så jag kommer eventuellt upp och kajtar lite!

• cortex

Medlem
    8 mars, 2006 vid 20:06

Borde inte Storsjön vid Sandviken vara perfekt för både snowkite och kitesurfing (västliga vindar). Jag kollade i Google Earth och det är ju en väg som verkar gå typ rakt genom sjön. Borde vara en helt grym plattvattenspot i lä om vägen. Bara det inte är fullt med stenar och skit…

Men på vintern lär det ju vara perfekt iaf.

/Kaj(Tech)

• ric

Medlem
    22 mars, 2006 vid 21:03

ska tydligen fungera har jag hört av locals, men det är rullsand som gäller! hade lite otur med vinden, missade den med en timme eller så..
    gott att man träffat lite folk dock! snart e det ju vatten sesong också!!

ska testa storsjön nästa lediga dag om isen ligger.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gävle Gävle!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.