Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gbg -> Lidköping för kite på Vänern

  • Gbg -> Lidköping för kite på Vänern

    Publicerad av nic på 2 augusti, 2004 vid 19:16

    Jag tar en tur upp från Gbg till Lidköping, Vänern för lite NO-vind. Tänkte dra runt 1600 imorgon tisdag. Om nån vill haka på ring 0734486486.

    nic

    bert svarade 19 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • bert

    Medlem
    2 augusti, 2004 vid 19:56

    Hur långt är det,
    Finns det några bra ställen att köra på.
    Om man kollar på windfinder ser det ut att blåsa mindre innåt än ute vid kusten

  • nic

    Medlem
    2 augusti, 2004 vid 20:36

    Långrunt, söttvatten, bra riggningsyta. Jag har inte varit där men har hört från locals att det är kanon och att det kommer att vara bra med vind imorgon. 7-10ms. Kommer förmodligen regna så det blir hardcore…

    Foreca är tydligen pålitlig för området. Vet inte om detta är bästa länken men det ligger i närheten http://www.foreca.com/swe/vader/main.php?c=swe&spot=Karlstad

    ca 2 timmars resväg i V50 T5.

    nic

    PS: Framförallt inga rödmagneter som hoppar upp å biter en i röva tongue.gif

  • bert

    Medlem
    2 augusti, 2004 vid 20:58

    Tack för svaret, men hur lång restid blir det med Renault clio

  • pjoter

    Medlem
    2 augusti, 2004 vid 21:12

    6h med kissepaus.

  • nic

    Medlem
    2 augusti, 2004 vid 23:05

    2 timmar lagstadgad fart enligt route 66. Fast sedan träder Einsteins relativitetsteori in och paradoxen inträffar att ju mer motvind du får desto fortare går det oavsett bil.

    nic

  • bert

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 10:33

    Finns det nån vindmätare för vänern

  • nic

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 11:07

    Min kompis som bor där sa att det blåste 10-12 meter just nu men skulle minska lite på eftermiddagen. Regnar gör det också, sa jag det…
    Jag åker 15.00 å hem gött utmattad runt 20.00 (alternativt tidigare om inte armarna kan bli längre)

    nic

  • bert

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 11:50

    Fick tipps om Vänersborg, också långgrunt med sandstrand, och mycket närmare, skulle vara typ 8 mil

  • surfchris

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 12:34

    Vänersborg är har några stränder, nordkroken (eller bögkroken som vi också kallar det) – egentligen ett skit ställe, men när det först blåser RÄTT, typ N-NNO, KAN det vara ett kanonställe. Annars är det Gaddesanda, men det är också sådär, men såklart… det funkar om det blåser bra.

    Men frågan är om ni åker lite sent för att få surfa, vinden ska ju lägga sig enligt Foreca… min erfarenhet är också att Foreca visar ett par m/s mer än vad det verkligen blir inne vid stranden.

  • nic

    Medlem
    3 augusti, 2004 vid 21:39

    Sådär då var man tillbaka med 4 timmars konstant kiting i armarna. Var riktigt bra. Regnade inte förren jag skulle packa in…
    Var förresten bara 1,5 timma från gbg. Vänersborg får bli nästa gång.

    nic

  • bert

    Medlem
    4 augusti, 2004 vid 06:33

    Fan skulle ha åkt, verkade inte som det blåste.

  • toby

    Medlem
    4 augusti, 2004 vid 07:06

    De finns en vinmätare som står nåra distans ut från karlstad (alltså på motsatta sidan till lidköping) vid klackens fyr. det måste vara perfekt i lidköping med de vindarna som blåser just nu ! Gå inn på: http://www.energi.hammaro.se/
    ha de !

    Toby

  • draksurfarn

    Medlem
    4 augusti, 2004 vid 12:36

    Synd där Bert, vi skulle ju ha dratt dit. Nästa gång vet vi iaf vart vi ska åka nånstans.

  • andi_j

    Medlem
    4 augusti, 2004 vid 13:23

    Svar till:


    Synd där Bert, vi skulle ju ha dratt dit. Nästa gång vet vi iaf vart vi ska åka nånstans.

    [/ QUOTE ]

    Å då e jag osså på!!!

  • bert

    Medlem
    4 augusti, 2004 vid 14:01

    Vi drar till danmark till helgen istället, ser ut att bli vind, är ni på?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gbg -> Lidköping för kite på Vänern

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.