Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport GC / Fuerte i Maj, vilket bolag?

  • GC / Fuerte i Maj, vilket bolag?

    Publicerad av basse på 1 mars, 2010 vid 08:10

    Tja
    kollar lite lätt på om vi skall åka bräda på en av öarna i Maj. Verkar som att charterbolagen lagt ner sina resor dit för en stund just då.

    Kan någon rekommendera flygbolag utöver charter?

    basse svarade 14 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • surfslusken

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 09:02

    Till GC kör dom väl charter året runt? Men till Fuerte brukar sista flygen gå i slutet på april. Sen Sterling la ner har iaf inte ja hittat nåt reguljär bolag man kan komma ner till Kanaris me om man ska ha me sej surfprylar. Ja o Frippe letade oss tokiga för drygt 2 veckor sen när de va riktigt bra prognos på Fuerte. Vi hade tur o fick tag i flyg me Ving för 900spänn till slut. Sen att allt annat sket sej e en annan story:( Iberia e ganska billiga tills du ska ta me prylarna, då lägger dom på 3000-5500pix! Men om du absolut vill till Fuerte när chartern slutat gå, så försök hitta charter till Lanzarote, som går året runt, o ta båten över. Tar ca 1halv timme o går hela tiden. Boende i Corralejo/norra Fuerte är inga som helst problem o hitta, tragiskt tomt där nu o de mesta är till salu eller uthyrning. T o m hotellen bjuder under varandra för att få in dej. Annat va de förr.

  • basse

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 09:13

    Ok, tack.
    Fuerte är absolut inget krav. Du kan väl tipsa mig om var jag skall åka! Det hade ju varit trevligt om det fanns någon möjlighet till “riktig” sideshore och bra vågor.

  • surfslusken

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 10:04

    Ska du ha en ofärgad åsikt om var du ska på Kanaris e ja absolut INTE rätt person o fråga. Snacka norra Fuerte me mej e som att fråga Jesper B va han tycker om Torö.
    Men maj brukar va en bra tid på Fuerte, och inom en timmes radie från Corralejo täcker du 180grader (V-N-O) + Lobos så är de swell o vind brukar de gå o hitta sida-sida av.(“riktigt”, inte Lejet sida)

  • basse

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 10:10

    Du får väl övertyga mig om att GC är bättre då!

  • surfslusken

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 10:28

    GC ÄR betyligt mkt bättre för MEJ!:) Men du e ju en gift familjefar
    så de enda GC har o erbjuda dej e onshore i Pozo, sida o vågor har
    du på Fuerte.

  • jocke-g

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 10:56

    Jag får nog hålla med dig Basse det är inte det lättaste att hitta resor dit under Maj månad. Vi kanske får titta på alternativ som Tarifa området. Eller så blir det närmare alternativet en vecka i Dk till inte lika varmt och skönt men…

  • pontusp

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 12:06

    Hej

    Har ni kollat att bara boka flygbiljett via tex Apollo?

    Det verkar vara det billigaste/bästa alternativet för att ta sig till holmarna i sommar då Norwegian inte verkar vilja ta med sig windsurfprylar.

    Vi är några som har kollat lite på GC i början av juni, då kostar flyg ToR inkl frakt ca 4000.
    Lite billigare om man flyger reguljärt men tiden/frakkostn är sämre.

    Några fler som är sugna på GC i början av Juni?

    /pontus

  • basse

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 12:58

    Tjaa, vi kanske skall skjuta det framåt lite tills chartern börjar gå till sommaren. Eller så blir det DK med god mat och dryck och, hoppsan, en 4.7a i Hanstholm.
    Vi kollar vidare!

  • jocke-g

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 13:29
    surfslusken;599999 wrote:
    Till GC kör dom väl charter året runt? Men till Fuerte brukar sista flygen gå i slutet på april. Sen Sterling la ner har iaf inte ja hittat nåt reguljär bolag man kan komma ner till Kanaris me om man ska ha me sej surfprylar. Ja o Frippe letade oss tokiga för drygt 2 veckor sen när de va riktigt bra prognos på Fuerte. Vi hade tur o fick tag i flyg me Ving för 900spänn till slut. Sen att allt annat sket sej e en annan story:( Iberia e ganska billiga tills du ska ta me prylarna, då lägger dom på 3000-5500pix! Men om du absolut vill till Fuerte när chartern slutat gå, så försök hitta charter till Lanzarote, som går året runt, o ta båten över. Tar ca 1halv timme o går hela tiden. Boende i Corralejo/norra Fuerte är inga som helst problem o hitta, tragiskt tomt där nu o de mesta är till salu eller uthyrning. T o m hotellen bjuder under varandra för att få in dej. Annat va de förr.

    Ja jag såg att ni skulle iväg, var grymt sugen på att kontakta er för att fälja med men funakde inte.
    Men jag såg att prognosen var hel ok för den veckan, blev det inget bra eller vad hände?

  • adde

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 14:22

    Vi flög till Lanzarote och tog båten till Fuerte för ett par år sen. rätt smidigt, men man tappar ju lite restid på att åka båt.

  • surfslusken

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 15:38
    Jocke G;600027 wrote:
    Ja jag såg att ni skulle iväg, var grymt sugen på att kontakta er för att fälja med men funakde inte.
    Men jag såg att prognosen var hel ok för den veckan, blev det inget bra eller vad hände?

    MKT hände! Började på Arlanda me att Gate Gormet rammar planet så illa att den döms ut av Airbus. Nytt plan 11tim o ungefär lika många Irish kaffe senare. De betyder att vi landar på Fuerte mitt i natten, o den beställda hyrbilen givetvis inte finns där. Enda alternativet är Vings transferbuss där chaffisen passar på o dubbla sin månadslön för att ta me våra surfprylar. Där gick oxå den första dan på den bra proggen.
    Dag 2 är riktigt fin på Rocky Point, ca 3m o cross off. Vi riggar på 4,7or o drar ut (iaf trodde ja Frippe gjorde de me). Slarvar me spännena på min nya sele, vilket resulterar i att kroken släpper (i över riggad cross off). Tar en timme att kämpa mej in nere vid Flag Beach. En klassisk walk of shame tillbaka mildras av att Frippe tydligen inte kört en meter. Varför? Fråga honom:)

    Dag 3: Bleke molnigt o kallt!

    Dag 4: Rocky Point igen. Moln, kallt o hysteriska regnbyar. Men 3-4m bryt, sidvind, fullt tryck i 4,2an! Regnet upphör, de spricker upp, vinden jämnar till sej och man känner sej faktiskt me i matchen igen! Har ju bara segalat 4 tim senaste året! Frippe va inte alls lika nöjd, varför? Fråga honom.

    Sen vart de en kass 4,7a dag till i Punta Blanca. Men de va allt. Ja, förutom att de regna in så vi hade en sjö på rummet. Fick en P bot på 900 på Arlanda, Frippe glömde datorväskan på bussen mm, mm.

  • basse

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 15:48

    Så vad hände egentligen Frippe??

  • jocke-g

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 15:49
    surfslusken;600033 wrote:
    MKT hände! Började på Arlanda me att Gate Gormet rammar planet så illa att den döms ut av Airbus. Nytt plan 11tim o ungefär lika många Irish kaffe senare. De betyder att vi landar på Fuerte mitt i natten, o den beställda hyrbilen givetvis inte finns där. Enda alternativet är Vings transferbuss där chaffisen passar på o dubbla sin månadslön för att ta me våra surfprylar. Där gick oxå den första dan på den bra proggen.
    Dag 2 är riktigt fin på Rocky Point, ca 3m o cross off. Vi riggar på 4,7or o drar ut (iaf trodde ja Frippe gjorde de me). Slarvar me spännena på min nya sele, vilket resulterar i att kroken släpper (i över riggad cross off). Tar en timme att kämpa mej in nere vid Flag Beach. En klassisk walk of shame tillbaka mildras av att Frippe tydligen inte kört en meter. Varför? Fråga honom:)

    Dag 3: Bleke molnigt o kallt!

    Dag 4: Rocky Point igen. Moln, kallt o hysteriska regnbyar. Men 3-4m bryt, sidvind, fullt tryck i 4,2an! Regnet upphör, de spricker upp, vinden jämnar till sej och man känner sej faktiskt me i matchen igen! Har ju bara segalat 4 tim senaste året! Frippe va inte alls lika nöjd, varför? Fråga honom.

    Sen vart de en kass 4,7a dag till i Punta Blanca. Men de va allt. Ja, förutom att de regna in så vi hade en sjö på rummet. Fick en P bot på 900 på Arlanda, Frippe glömde datorväskan på bussen mm, mm.

    Ja det låter mer som en resa man helst glömmer…

  • surfslusken

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 15:59
    Jocke G;600037 wrote:
    Ja det låter mer som en resa man helst glömmer…

    Haaa…ja…o ändå har ni inte hört Frippes del av allt elände:) Men ja e ju liksom inte den som hänger ut folk här, så han får förklara sej själv. Till o börja me iaf, sen när han väl
    ligger ner ska ja sparka på han i vanlig ordning!:)

  • basse

    Medlem
    6 mars, 2010 vid 14:43

    Var hyrde ni bil och vad fick ni ge? Det går att åka i maj från Köpenhamn!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport GC / Fuerte i Maj, vilket bolag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.