Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Getskär imorgon?
-
Getskär imorgon?
Publicerad av anonym-anvandare på 9 juni, 2004 vid 11:00Kan någon lägga in var det ligger och pros and cons om stället, busförbindelser?
någon som ska dit?
funkar det vid 10m/s västligt?
Tacksam för svar..nic svarade 20 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Det funkar i västligt.. Vet inte hur det är med bussar men det är ju bostadsområde hela vägen ner så det borde ju finnas något. Har för mig att jag åkt buss därifrån en gång.
Fördelar:
– Stor gräsyta att rigga på
– Långgrunt
– PlattvattenNackdelar:
– Första du träffar om du driver in med draken i vattnet är klippblock
– Byigt
– Stenpir som går långt ut och som många skadat sina drakar påTa pendeln till kungsbacka och sedan bussen ut till Åsa istället.. där kan du kliva av precis vid spoten. Tar 55 minuter totalt från stationen i gbg.
-
Skulle bara tillägga att jag tycker det blir vindby O´rama i Getskär när det blåser västligt. JÄTTELIKA ENORMA berg skymmer vinden i typ allt utom sydväst. Sydväst funkar bra. Ok lite överdrivet, men tusan va byigt. Som Honk sa så är det stora vassa sprängstenar utmed hela kanten och i byig vind känns det onödigt farligt att ge sig ut. Och vid 10m/s börjar byarna bli farliga.
-
fan, låter inte bättre än askim, finns det inget bra ställe på västkusten norr om götet?
-
Det finns ju surfspots vid Stenungsund(nästan inne i stan) vet jag… har aldrig varit där och kört och vet inte vilka vindriktningar vi pratar om men det kan ju vara värt att kolla upp
Logga in för att svara.