Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gislöv levererade…

• dr-masse

Medlem
    12 september, 2005 vid 06:55

Detta kan nog fasen vara den bästa, och snudd på mest osannolika, vågseglingsbild som tagits i Sverige. Otroligt, minst sagt. Att det är Sverige.

Grattis alla som var där!!

• sinclair

Medlem
    12 september, 2005 vid 06:58

Det var bättre än Sverige! wink.gif

• vinta_kestrel

Medlem
    12 september, 2005 vid 08:00

Vilka av bilderna i incoming var Johan’s resp Basses? tänkte nämligen kolla om jag fick lov att lägga vissa av dom på rwc’s hemsida. Det var nämligen tre RWC-medlemmar med på några av dom. dock inte jag, men det är ju förtåeligt, jag har ju bara ett snyggt segel, men suger i vågridningen. Och käserolle, det blev det bara ett dåligt försök på invägen – man mötte ju ingen ramp utan fick försöka stampa av i skummet så det blev inte mkt höjd där inte.

Men jisses vilken go dag det var! Bara känslan man fick när man såg alla seglen ute på vattnet räckte ju! Har personligen aldrig upplevt något liknande i Sverige. Det påminde mer om en bild från 80-talet, när vindsurfingen var på topp. Helt underbart!

Förresten så borde bonden på söndag morgon utnämnas till Årets Hedersknyffel. På söndags morgon så kom han med traktor och stora höbalar och ville ut på ängen. Där stod en japs-SUV och inga ägare. ”Ah det är lugnt, det finns en annan väg in i hagen” så farbror Bonde och fortsatte med ”Förresten, jag kom inte förbi med traktorn igår för det var så mkt bilar, så jag har stängt av sista biten ner hit” (ajdå, man anade oråd nu…) ”Istället öpnade jag en hage och skrev en skylt, så att folk kan parkera ute på fältet”. JÖSSES! När träffade man en så vänligt sinnad ikke vindsurfande människa? All heder till dig Herr Bonde!

• oaxen

Medlem
    12 september, 2005 vid 08:06

Svar till:

Vilka av bilderna i incoming var Johan’s resp Basses? tänkte nämligen kolla om jag fick lov att lägga vissa av dom på rwc’s hemsida. Det var nämligen tre RWC-medlemmar med på några av dom. dock inte jag, men det är ju förtåeligt, jag har ju bara ett snyggt segel, men suger i vågridningen. Och käserolle, det blev det bara ett dåligt försök på invägen – man mötte ju ingen ramp utan fick försöka stampa av i skummet så det blev inte mkt höjd där inte.

Men jisses vilken go dag det var! Bara känslan man fick när man såg alla seglen ute på vattnet räckte ju! Har personligen aldrig upplevt något liknande i Sverige. Det påminde mer om en bild från 80-talet, när vindsurfingen var på topp. Helt underbart!

Förresten så borde bonden på söndag morgon utnämnas till Årets Hedersknyffel. På söndags morgon så kom han med traktor och stora höbalar och ville ut på ängen. Där stod en japs-SUV och inga ägare. ”Ah det är lugnt, det finns en annan väg in i hagen” så farbror Bonde och fortsatte med ”Förresten, jag kom inte förbi med traktorn igår för det var så mkt bilar, så jag har stängt av sista biten ner hit” (ajdå, man anade oråd nu…) ”Istället öpnade jag en hage och skrev en skylt, så att folk kan parkera ute på fältet”. JÖSSES! När träffade man en så vänligt sinnad ikke vindsurfande människa? All heder till dig Herr Bonde!

[/ QUOTE ]
    Instämmer!
    Vilka människor det bor i Gislövshammar! De tog den osannolika invasionen med stoiskt lugn. Jag hade blivit allt annat än förvånad om herr Bonde och ortsborna slagit en kätting över vägen och mött upp med brinnande facklor och högafflar, men icke. Ortsborna tog det med ro och bonden öppnade en egen parkering i hagen. En fantastisk helg, på alla sätt!

• ola_p

Medlem
    12 september, 2005 vid 09:28

Helt overkligt bra var det. 5.0 å riktigt stora set rullade in, samma på västkusten innebär ju midjehöjd på vågorna..
    Tyvärr så sög min segling rätt illa, tror jag skyller på att min hand inte var riktigt hel.. Seglade runt å spände mig för att avlasta handen, har sanslös träningsvärk mellan skulderbladen som straff för det, men det var det värt.

Nu ska jag jobba lite så jag har tid att komma loss till åsa på onsdag.

• dilbert

Medlem
    12 september, 2005 vid 09:28

Mina bilder är i intervallet PICT0002-PICT0284.
    Jag blir glad om de kommer till användning.

/Johan

• vinta_kestrel

Medlem
    12 september, 2005 vid 10:28

Till användning kommer de garanterat. De berörda personerna är inte bortskämda med att bli plåtade. I varje fall inte med 3 bilder/s smile.gif

Tack!

• calle

Medlem
    12 september, 2005 vid 10:45

Hej!
    Vilken skön snubbe, bonden alltså, han borde få en flaska whiskey eller nåt!!
    Ser ut som en skön dag, och det ser inte ut som att man blir uppspolad på någon jobbig stenstrand heller!
    / Calle

• surferic

Medlem
    12 september, 2005 vid 11:08

Tack Skåne för fin söndagsförmiddag! Hemresan till Norrland på drygt 70 mil avklarades med ett stort leende.

Synd att man missade lördan som enligt alla som var där var ännu bättre.

En bild på Paddygubben…

• jonaish

Medlem
    12 september, 2005 vid 13:10

ja känner bonden vill ni att ja säga några ord till han som tack ? för ja bor nere i gislövshammar shocked.gif

• lars_k

Medlem
    12 september, 2005 vid 13:14

Ja. Säg till honom att vi är tacksamma för att vi fick parkera i hans hage. Och att vi hoppas att vi inte skrämde slag på hans kreatur med våra grälla badleksaker.

• jonaish

Medlem
    12 september, 2005 vid 13:19

mm men korna tyckte att det va roligt fråga dom precis å dom sa att om ni ville så kunde ni ta med lite foder åt dom för det fannsinte så mycket nu när det blir kallare grin.gif

• jkm75

Medlem
    12 september, 2005 vid 13:30

Skriv ut ovanstående så förstår han att d han gör e uppskattat!! cool.gif

• seeberg

Medlem
    12 september, 2005 vid 14:11

Får ju upplysa att Sydsvenskan har dokumenterat lördagens session med en halvsida på sista sidan i dagens Sydsvenskan!
    Så j-la bra bild!!/ Olaf SWE152 grin.gif

• lolve

Medlem
    12 september, 2005 vid 15:20

shocked.gif

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA