-
Gjuta bas till fena?
Här sitter man med bilen på verkstan och det blåser som fasen – hur kul är det?
Är det någon som har en bra lösning på hur man gjuter om en vanlig fena med US-box till powerbox?
Jag har ingen lust att gjuta med brädan som form, hur gör man då?
Min tanke var att göra en form efter en fena i exempelvis gips eller någon typ av lera, men jag misstänker att både lera och gips har en tendens att suga fast i basen när man drar ut den ur gipset eller leran. Tänkte då att man kanske skulle kunna lösa det med att lägga gladpack eller något liknande runt basen innan man trycker ner det i formmaterialet. Kom just på att man borde ju kunna köpa en lös powerbox. Var kan man köpa det och vad kostar det? Hur många gånger skulle man kunna använda den och var köper man en billig powerbox?? gips eller lera borde man ju kunna slå sönder om det fastnar medans en box lär sitta som satan om det inte fungerar som det ska.
Vad skall man sedan använda för släppmedel i formen?
Nästa grej är ju att få epoxin att binda bra mot basen och sedan också bli hållbar. Skall man blanda nåt i epoxin?
Kort sagt, jag tänkte göra en form i nåt material och sedan gjuta rakt av med bilvax eller nåt som släppmedel laminera rakt av med epoxi och ”milled fibre”
Nån som VET hur man gör på riktigt?
Logga in för att svara.