• Publicerad av orvar på 27 juni, 2005 vid 19:17

    Gött mos i glan idag! Seglade 14m² tills våtdräkten satt långt upp i skjärten…Bra tryck i 8:an visade det sig efteråt. Klart värt ett resan! Vart höll alla Östgötar hus? Har ni ännu bättre ställan att köra på vid västliga vindar??? wink.gif
    /Nyköping

    mrmille svarade 18 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 31 Svar
  • 31 Svar
  • biorno

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 19:21

    Varamon..vi var väl iaf 8-9 st och ett gäng WS… bra tryck på f.m lite sämre på kvällen.

  • orvar

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 19:22

    Vara…varnånstans?

  • mrmille

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 19:47

    motala…

    Jag tyckte trycket kom åter lite senare sen. 3 foils i luften och 15 lei på stranden

    mmmm
    tack för idag gossar

  • biorno

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 20:41

    Ja vi andra körde ju när det var tryck och stog inte och väntade på fis vinden… cool.gif

  • mrmille

    Medlem
    27 juni, 2005 vid 21:05

    *bleh*
    var ju feting överriggad

  • orvar

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 07:37

    vilka riktningar funkar där? N till NV tex.

  • mrmille

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 08:08

    SV – V

  • bohn2fly

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 13:11

    Kan bara säga att jag körde tills solen nästan gick ner och klev upp på stranden 21.30. Vinden kom så det räckte och blev över. Härligt…. smirk.gif

    Så jäkla sköna vågor ute på högerflanken i Varamon…mmm

    Pass på de badande i vattnet, det var några som tyckte vi var alldeles för nära inne vid stranden och körde. Speciellt en gubbe. Det räcker med en enda av dessa, så är cirkusen igång…

    /Bohn

  • mrmille

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 16:21

    Jo, arga gubben var på mig och mrs samt larsa

    Mig skällde han ut utan anledning och berättade att han skulle ut o simma minsan. Jag försäkrade honom mest om att han säkert kunde simma runt innanför bojjarna och att vi egentligen låg ganska långt ut.

    Jag fick för mig att det var han som sen slet upp nån windsurfingrigg från 1981 med neonfärgad neoprendräkt (rosa kropp och gula armar). Den fete gubben körde dock inte längre ut än 30 meter från stranden smile.gif

  • biorno

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 16:30

    Det gäller dock att alltid vara trevlig och snäll i dess situationer elaka gubbar i varamon är inget vi behöver dom blir lätt 5 och sen 10 och sen är det slutåkt !!

  • mrmille

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 16:44

    Instämmer helt

    Det är mest därför jag normalt brukar ta ut mrs till mer okända spots för att träna upp henne lite. Inte för att hon är otrevlig men för att försäkra allmänhetens säkerhet laugh.gif

    Ni missade något i Sjövik idag. Det blev många timmar åkt med fullt ös i både 12 o 15

    wink.gif

  • orvar

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 17:45

    Var ligger sjövik? Seglade i byig vind i Nyköping idag. Jag skulle definitivt behöva ett bättre ställe för denna vindriktningen.

  • guran

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 20:21

    Då är det slutsurfat för foilarna i Varat, eller Erik wink.gif Nästa gång får du åka utanför bojarna…….

  • mrmille

    Medlem
    28 juni, 2005 vid 20:28

    Sjövik ligger ganska exakt 1,5 mil syd väst om vadstena.
    Nästan bättre spot än varat faktiskt. Hade redigt fint tryck stora delar av dagen idag, om det var byigt vet jag inte. Känner ju inte av sånt med Lynn kitsen.

    Hade du dragit Guran när jag körde på bojjarna istället? smile.gif

  • biorno

    Medlem
    29 juni, 2005 vid 07:30

    Sist var det även några oansvariga som åkte och hoppade väldigt nära stranden detta med risk för liv och lem för de själva samt andra på stranden, detta måste upphöra.
    Då dessa även uppnått en respektabel ålder kan de inte längre skylla på ungdomens nyckfullhet och infall utan ska föregå med gått exempel då de nya 15 åringarna som kommer (coffer mfl) ser upp till er !

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.