• Go Pro film

    Publicerad av fredrik-plantin på 11 september, 2009 vid 19:34

    Tjena!

    Testade en GoPro kamera i somras och har precis fått tag i pinnacle 12 så där av en liten film.
    Klippte ihop lite snabbt och tar gärna emot tips från er som kan pinnacle.
    Hoppas ni diggar vinkeln ( gurra släpp hjälmen!) 😉
    Kan nog bli saftiga filmer med rätt förhållanden och placering på kamera, min hamnade klart upp och ner och vred sig under färden.
    Vad tror ni?

    Ge järn!

    star svarade 14 år, 6 månader sedan 25 Medlemmar · 53 Svar
  • 53 Svar
  • teamrider

    Medlem
    11 september, 2009 vid 20:01

    Klockrent Plantan, grym kvalitet på filmen. Försök bara att få kameran på rätt håll så man slipper stå på huvudet för att kolla…

    Ses på vattnet / Paddy

  • fredrik-plantin

    Medlem
    11 september, 2009 vid 20:14

    Gott snack paddy!

    hehe ja den ska vändas å fästas bättre nästa gång, kvaliten kan definitivt bli bättre, använde lägsta kvallen för att kunna ladda upp. Effekter hit å dit kommer oxå.
    Tycker det är dags steffo sponsrar med go pros så folk kan smälla upp ordentliga bidrag till tävlingen va! 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    11 september, 2009 vid 20:51
    fredrik plantin;575226 wrote:
    Tycker det är dags steffo sponsrar med go pros så folk kan smälla upp ordentliga bidrag till tävlingen va! 🙂

    Å där kom en idé värd att kika in lite på… :cool2:

    Skön rulle, go pro ger ju riktigt roliga klipp att kolla på. Varje gång känns som om man åker med och får en liten, liten känsla av hur det skulle kunna vara om man (jag) faktiskt kunde segla. 😀

  • drakglenn

    Medlem
    11 september, 2009 vid 22:13

    Me like……..alot!:cool2:

    //Glenn

  • poppo

    Medlem
    12 september, 2009 vid 00:09

    gott att du fick ut klippet till slut plant, snyggt!
    gillar masttoppsvinkel.

    …en i masttoppen, en på varje sida bommen, en på nosen å en på skallen borde göra tricket… krydda med två, tre kameror på land plus en helikopter så börjar vi snacka! 🙂

  • crash151

    Medlem
    12 september, 2009 vid 05:18

    Blir bra känsla med dom där alltså.
    Såg dom sålde dom i surfshopen för $100 kanske skulle slå till på en.

    Tack för rullen också…

  • imported_borje

    Medlem
    12 september, 2009 vid 06:39

    Fan va nice! Ser grymt ut juh! Musiken (gladpopp) passade ju dig stålande också 🙂
    Ser fram emot lite mastvy från Torö.

  • gurra1978

    Medlem
    12 september, 2009 vid 07:35

    Trevlig film och cool vinkel, ett tag. Blev lite långtråkigt i längden men helt klart en grym vinkel för mig att ta till mig. Egentligen spelar det ingen roll hur du sätter kameran på masten. Du kan ju vända bilden 180 grader i filmredigeringsprogramet på den bogen det bli upp och ner. Det måste ju funka.

    Jag fattar inte att inte fler köpt Gopro kameror. Det är så bra för att studera sin teknik och utvecklas som seglare. Om alla sen delar med sig av materialet kommer den allmäna standarden och laddet på vattnet med stor sannolikhet öka. Man kanske kan kalla det för online grupptryck 🙂

  • militaren

    Medlem
    12 september, 2009 vid 08:12
    gurra1978;575316 wrote:
    Jag fattar inte att inte fler köpt Gopro kameror. Det är så bra för att studera sin teknik och utvecklas som seglare. Om alla sen delar med sig av materialet kommer den allmäna standarden och laddet på vattnet med stor sannolikhet öka. Man kanske kan kalla det för online grupptryck 🙂

    Det ultimata är ju helt klart en höghastihetskamera när man ska studera teknik. men jag tycker det blir ovanligt stabilt när man filmar med gopro i förhållande till var de är placerade. det är ett stort plus. soft att komma nära all action också.

  • fredrik-plantin

    Medlem
    12 september, 2009 vid 08:32

    Ja det är gott snack på er grabbar, gurra ja tar en snabbkurs på redigering hos dig….resten tjatar hål i huvet på masse om varsin gopro sen ses vi helt enkelt där det brallar i nästa gång.
    Genomförbart?
    Tänk så fruktansvärt massa olika vinklar på en jävla massa action + alla goa gubbar som filmar från land, lite flott redigering på det sen säljer vi skiten och tar över hela jävla världen.
    Det ska inte behöva vara mycket svårare än så?
    Spårar jag ur eller har ja dratt igång nåt gyt? 🙂

  • skeppohoj

    Medlem
    12 september, 2009 vid 09:11
    fredrik plantin;575340 wrote:
    Ja det är gott snack på er grabbar, gurra ja tar en snabbkurs på redigering hos dig….resten tjatar hål i huvet på masse om varsin gopro sen ses vi helt enkelt där det brallar i nästa gång.
    Genomförbart?
    Tänk så fruktansvärt massa olika vinklar på en jävla massa action + alla goa gubbar som filmar från land, lite flott redigering på det sen säljer vi skiten och tar över hela jävla världen.
    Det ska inte behöva vara mycket svårare än så?
    Spårar jag ur eller har ja dratt igång nåt gyt? 🙂

    Helrätt!! Jag beställer en kopia! eller 2 “swedish surfers goes mental with cameras” Gyt

  • fredrik-plantin

    Medlem
    13 september, 2009 vid 09:20
    skeppohoj!;575351 wrote:
    Helrätt!! Jag beställer en kopia! eller 2 “swedish surfers goes mental with cameras” Gyt

    Inte ska du behöva köpa en film som du själv har filmat och är med i! 😉

  • danneman

    Medlem
    13 september, 2009 vid 09:46

    kul med go pro..
    Det blev akrobatik i soffan för att få ihop det puhh.. som gurra sa redigera mera! glöm inte att ta bort ljudet från kameran när ni lägger på Musik.. sjukt störande..

  • fredrik-plantin

    Medlem
    13 september, 2009 vid 10:44
    DanneMan;575566 wrote:
    kul med go pro..
    Det blev akrobatik i soffan för att få ihop det puhh.. som gurra sa redigera mera! glöm inte att ta bort ljudet från kameran när ni lägger på Musik.. sjukt störande..

    Ja läser dig, kommer utan tvekan bli bättre.
    Vilket pogram kör du? har du några tips för att komma igång?

  • danneman

    Medlem
    13 september, 2009 vid 12:48

    några tips.. jepp. ..kanske se hur andra gör kan vara en bra början.. kolla på hur andra go pro filmer ser ut med vinklar och hur dom gör för att rotera bilden på ett snyggt sätt..
    -att horisonten ligger i lod med bilden,, .
    -jag kör tex. adobe prmiere cs3. inget program för beginners kanske .. -Windows moviemaker är faktiskt ett gannska bra val om man är nybörjare.. jag började med som många andra..
    -less is more.. är det hetaste tipset jag kan ge dig… att använda för långa klipp .. kan betyda att folk slutar titta..
    + Att du har ju bra förutsättningar pga.. att du har bra trick i din film…
    -tänk en trailer hur ser den ut? riktigt hårt klippt. tänk så och lägg på lite längre snygga sekvenser kanaske en strand med folk.. “snygg tjej klassiskt”.. klipp efter takten i musiken.. testa att byta musik Mixa en lång låt kan vara riktigt jobbigt om man inte gillar låtvalet..
    viktigt Eftertext/förtext.”stämmningmusik”.. namn på åkare , filmare, redigerare.
    komprimering… sjukt svårt går inte in på det.. men Vimeo är det bästa just nu för att streema film.. tycker jag… 😉

    Good luck..

    Ps hade vart kul om du testade att göra en helt ny film av samma material..

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.