• Go Pro HD

    Publicerad av windyboy på 27 februari, 2010 vid 20:05

    Någon som har en sådan och har lite erfarenhet av hur resultatet blir. Finns det ens några alternativ om man vill ha en vattentät videokamera som är någorlunda smidig?

    Har testat Sportscam Contour HD och den är ju grymt bra. I alla fall om man inte skall ha den i vatten eftersom den tyvärr inte är vattentät.

    Ni som har monterat kameror i power linorna, hur gör man? Är Go Pron bra till det?

    Har även sett att vissa har monterat en Go Pro på en steady cam och det verkar funka väldigt smoth. Nån som har testat?

    sourra svarade 14 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • gadget

    Medlem
    27 februari, 2010 vid 20:32

    Kvaliteten är bra… Bättre än jag väntat mig.
    Har inte haft den på steadycam, i linorna etc men jag har haft den på min flygande gräsklippare… :O)
    Det blir gärna lite skakigt iof, jag tror att “riktiga” videokameror har bättre system för att hantera det…

  • gustav-s

    Medlem
    27 februari, 2010 vid 21:18

    Sök i vindsurfingforumet så hittar du info och filmer.

    /Gustav

  • windyboy

    Medlem
    28 februari, 2010 vid 08:09

    Tack för tipset

  • windyboy

    Medlem
    28 februari, 2010 vid 08:47

    Såg att även Contour har släppt ett undervattenshus till ett mycket konkurrenskraftigt pris. Det ställer ju bara till det eftersom jag var ganska säker på att go pron var den bästa kameran.

    http://www.sportscam.se/se/art/contourhd-waterproof-case.php

  • kalle07

    Medlem
    28 februari, 2010 vid 16:33

    du kan även prova med P.O.V. 1, Den är vattentät ner till 1 m men svårt att filma sig själv m man inte filmar bakifrån. Jag har provat på linorna men det blir skakigt så in i… Kolla länken nedan så ser du hur den fungerar:
    http://kiteflix.com/index.php sök på most popular “Kiteboarder vs House”

  • dalen

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 00:39

    Go pron är riktigt bra både för fotton och film. Funkar fint att sätta i linor eller var du vill. Om det skakar när du filmar från linorna lär det ju inte bli bättre med någon annan kamera för det är nog inte kameran som är felet. Har använt mina nya HD i tre månader och inga problem alls.

  • gadget

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 04:30
    Dalen;599981 wrote:
    Go pron är riktigt bra både för fotton och film. Funkar fint att sätta i linor eller var du vill. Om det skakar när du filmar från linorna lär det ju inte bli bättre med någon annan kamera för det är nog inte kameran som är felet. Har använt mina nya HD i tre månader och inga problem alls.

    GoPron är fan najs…
    Enda negativa skulle isåfall vara att det är så jävla svårt att öppna undervattenshuset… :O)

  • pjoter

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 11:39
    Gadget;599876 wrote:
    Kvaliteten är bra… Bättre än jag väntat mig.
    Har inte haft den på steadycam, i linorna etc men jag har haft den på min flygande gräsklippare… :O)
    Det blir gärna lite skakigt iof, jag tror att “riktiga” videokameror har bättre system för att hantera det…

    vad är det för flygande gräsklippare du har? 450 storlek eller?

  • zeke

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 16:28
    Dalen;599981 wrote:
    Go pron är riktigt bra både för fotton och film. Funkar fint att sätta i linor eller var du vill. Om det skakar när du filmar från linorna lär det ju inte bli bättre med någon annan kamera för det är nog inte kameran som är felet. Har använt mina nya HD i tre månader och inga problem alls.

    Fler Go pro HD

  • gadget

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 16:41
    pjoter;600016 wrote:
    vad är det för flygande gräsklippare du har? 450 storlek eller?

    Nej, jag har en nitro juuuuuuuuuuu…
    En liten 30-heli men den duger att börja med…
    Eller liten, den är ju 140 cm från spets till spets…:laugh:

  • pjoter

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 18:46

    å tusan. Har själv skaffat en KDS 450 för ett litet tag sen. För lat för nitro. 🙂 Gott att kunna köra utan å störa folk också. E du nåt duktig än?

  • gadget

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 04:25
    pjoter;600054 wrote:
    å tusan. Har själv skaffat en KDS 450 för ett litet tag sen. För lat för nitro. 🙂 Gott att kunna köra utan å störa folk också. E du nåt duktig än?

    Hmmm… hade första krashen i fredags så nu behöver jag inte öva på just det på ett tag…:laugh:
    Jag gör väl framsteg men som du vet är det inte så lätt…
    Hoppas du har en bra simulator, själv har jag Phoenix… Grymt bra…

  • pjoter

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 12:03

    hehe, de e gött å krasha. 🙂 begravde min i snön för några v sen. Fick nästangräva fram den. Fick byta rätt mkt i huvudet å tailen men annars gick de bra. Tur man har nåt med billiga reservdelar. 🙂

    jag kör på helisimrc, sjukt billigt å taskig grafik men har faktiskt funkat fint för mig. Blir för lätt uttråkad för att flyga så mkt sim. Håller annars på att träna 8:or å nos in. Testa lite bankade svängar å loopar innan jag kraschade, gick bra nästan hela vägen. 🙂

  • simonm

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 17:21

    Är det nåt att fästa linorna i när vinden sviker? 😉

  • windyboy

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 19:44

    Hur funkar det att köra unhooked med gopron monterad ett par meter bakom baren på linorna? Blir det inte väldigt skakigt när linorna slackar?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.