Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Go Pro Hd fästen

  • oaxen

    Medlem
    13 april, 2011 vid 08:57

    Jag är snart klar med mina varianter på mastfäste (kan monteras var som helst längs med hela masten samt med en utskjuten kameraposition) och ryggfäste (funderar på att göra den med möjlighet till förskjuten kameraposition så att man kan filma snett bakifrån och inte bara rakt bakifrån).

    Risken med de här fästena är att filmerna blir lika enformiga som den ovan. Grym segling men lite enahanda när det aldrig varvas med t ex landtagna bilder.

  • stoorfaen

    Medlem
    13 april, 2011 vid 10:38

    Mrswedish12, riktigt häftigt att se, ser jäkligt likt ut Oåxens film också. Båda känns dock lite läbbiga när röret sitter rakt in mot ryggraden…slår man i en sten så är det slutåkt sen. Jag hoppas hinna klart med en prototyp till helgen, men först ska jag rensa farsans garage på byggmaterial innan han kommer hem…hehehe…

  • oaxen

    Medlem
    13 april, 2011 vid 12:01

    Min variant kommer att gå sönder innan jag skulle riskera skador.

  • thomasb

    Medlem
    14 april, 2011 vid 15:57

    Har själv testat min Go Pro för första gången i helgen och använt bla helmet strap i “ventilationshålen” på min Mystic-hjälm, samt använt “ride hero” tillsammans en egen lösning på masten som jag hittade på nätet.

    Mastenanordningen består av en klämma jag köpt på Clas Ohlson (Universalklämma Cocraft, 55 mm) som jag klämmer på valfritt ställe runt mastfickan. På den spänner jag sedan “ride hero” på klämmans skaft. Använder en liten stump trädgårdsslang som mellanlägg på insidan skaftet för att det skall passa bättre.

    Se länkad film för resultatet: [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=YceceqLOlyA”]YouTube – Windsurfing Habo 110409[/ame]

    Nästa gång skall jag prova “ride hero” på bommen, både bak och fram, ovan och under bommen. Skall bli intressant!

    Tips – använd Rain Off (Biltema) eller liknande på linsen, det blir fort droppar som skymmer hela bilden

    /Thomas

  • stoorfaen

    Medlem
    14 april, 2011 vid 19:19

    Här kommer en test på stativet till selen. Det skulle funka på ett party också.

  • Knatte

    Gäst
    14 april, 2011 vid 19:40
    stoorfaen;652521 wrote:
    Här kommer en test på stativet till selen. Det skulle funka på ett party också.

    Blir det inte baktungt? Hela anordningen såg ut att väga lite:wink:

  • stoorfaen

    Medlem
    14 april, 2011 vid 20:24

    Haha, kan säkert göras lättare! 🙂 Men faktiskt inte farligt. Det är två par längdskidstavar i kol/glasfiber som fått offra livet. De sitter på en tunn alu.platta. Skulle gissa på att det väger halvkilot kanske?

  • sode

    Medlem
    15 april, 2011 vid 07:01
    stoorfaen;652521 wrote:
    Det skulle funka på ett party också.

    Absolut, och i juletider så fäster man misteln där också…

  • poppo

    Medlem
    25 april, 2011 vid 17:17

    GP’s helmetstick
    blev bättre än man kunde tro…

  • poppo

    Medlem
    25 april, 2011 vid 17:36

    förresten är LCD-backpack här nu. nån som testat?

  • Knatte

    Gäst
    26 april, 2011 vid 05:13
    Quote:
    förresten är LCD-backpack här nu. nån som testat?

    Jag har köpt ett LCD-backpack och det verkar fungera bra, även om jag inte har använt detta i skarpt läge. Men man ser vad som filmas och kan kika på resultatet bra mm.
    Men kameran blir märkbart tyngre och det lär märkas om du har kameran på hjälmen, annars är det väl inga problem med tyngden..

  • danneman

    Medlem
    26 april, 2011 vid 15:41

    Knatte du lär ju inte se vad du filmar på hjälmen ändå =) lcd vill ha..

  • diil

    Medlem
    27 april, 2011 vid 16:37

    Till bomfäste har jag använt plattan som kameran sitter på när man köper den, den stora fyrkantiga svarta. Har sågat bort sidorna så jag fått kvar fästet och två läppar, en bakåt och en framåt. Lägg den på bomen och fäst med två buntband, sitter som berget gjutet i sten.

    Annars kan man mecka med en sån här, en kompis på jobbet som caddat den:

    [url] http://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=72313 [/url]

    Kan skruvas på ditten och datten.

    /Diil

  • styret

    Medlem
    27 april, 2011 vid 17:54

    Fick en stor kartong Gopro och tillbehör på jobbet häromdagen.
    Kommer antagligen upp för inköp innan juni.

    förutom kameror och lcd-backs är det stativadaptrar, teleskopskaft, gorillapods, sugkoppsfästen och lite annat smått och gott.

  • drakglenn

    Medlem
    26 maj, 2011 vid 20:35

    Jag måste återigen göra ett slag för kameran och fästet med “Surf Hero HD”!

    “Citat: Låter ju bra. Har du något klipp ute på nätet man kan kolla? :)”

    Har hur mycket film som helst men hinner helt enkelt inte redigera ihop nått, med heltidsjobb, husbygge på egenhand och tre barn som alla spelar fotboll får man ju prioritera……..(surfet!:cool2:)

    Men som tips till er som har tid kan jag rekomendera följande….
    Jag placerade Surffästet så lång fram det gick på min Guerilla 238, kameran blev klart mer utsatt än om jag placerat det en bit ner som de visar på bilderna, MEN!… detta gör det möjligt att vända kameran och filma framåt över nosen!!!!!

    Det är fanemej orgasmvarning på de klippen, helt sjukt vad gött det är att följa med ner för vågen från första parkett, lika så när man bokstavligen flyger fram i full spetta mellan vågorna och upp för ramperna, att sen göra samma hopp och klippa ihop båda vinklarna är jävligt läckert, (alt. två fästen & kameror)

    Här kommer lite skärmdumpar……seså ut och filma nu för f-n!:wink:

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Go Pro Hd fästen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.