Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gödselstank i Apelviken?

  • Gödselstank i Apelviken?

    Publicerad av the_novice på 24 september, 2003 vid 19:44

    Seglade i apelviken för första gången igår och fick bada en hel del…
    Det var ju stora vågor och så,men stinker vattnet alltid av gödsel där?
    Det blir inte lätt att få ur doften ur våtdräkten och det är nog inte så nyttigt med kallsupar heller.

    brutus svarade 20 år, 8 månader sedan 13 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • clemens

    Medlem
    24 september, 2003 vid 20:15

    HAHA cool.gif fan va ofräscht!
    Borde vara fin alg tillväxt där också då?

  • lars_k

    Medlem
    24 september, 2003 vid 20:27

    Hmm, märkte jag inget av…Är du säker på att lukten inte kom av att du krämade ner våtdräkten i de stora vågorna?

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    25 september, 2003 vid 06:06

    grin.gif
    Min polare klagade oxå på denna stank..
    Själv luktade jag till en gång o kände då en liten bajs lukt, kanske hade han oxå krämat?

  • the_novice

    Medlem
    25 september, 2003 vid 07:07

    Jag tror nog att jag skulle ha märkt det i så fall…
    Tycker helt klart att det var ofräscht vatten där, det är inte så att ni har vant er efter ett antal seglingar?

  • lars_k

    Medlem
    25 september, 2003 vid 07:14

    Jo, det är väl lite ofräscht, men bara där man går i, vid norra parkeringen.

  • endy

    Medlem
    25 september, 2003 vid 07:17

    Ahhh, jag tror ni alla skulle må gott av ett besök på dogge, sen tror jag inte ni klagar mer wink.gif

  • surfmore

    Medlem
    25 september, 2003 vid 07:31

    Jo, det luktade apa när man startade i norra delen av viken. Misstänker nästan att de dumpar ut skit rätt ut i viken, har för mig att det var nåt problem med det innan. Nåt fel är det i alla fall, tång kan iofs lukta illa men inte så här jävligt.

  • ola_p

    Medlem
    25 september, 2003 vid 08:17

    Jag tycker inte norra parkeringen luktar så mysigt, tror det har å göra med ruttnande tång… crazy.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 september, 2003 vid 08:44

    E ni goa eller…
    Det som luktar kallas tång. När det blåser lossnar tång och driver runt i havet. Strömmarna runt varberg gör att mycket samlas i apelviken och ruttnar där. Luktar inte så gott men är inte farligt.

  • surfen

    Medlem
    25 september, 2003 vid 08:54

    Fan dom är som fjollor, nä tacka vet jag Danmark när skitlukten kommer från gårdarna på Jylland! Då vet man att det blir vind i ett par dagar grin.gif

  • nordgren

    Medlem
    25 september, 2003 vid 10:31

    Ja det är ruttnande tång.
    Kändes fint i norra delen av apelviken, det driver ju in tång över hela viken men dom skopar väll ihop det i högar på norra delen om jag inte såg fel under waveclassic.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 september, 2003 vid 10:48

    Är det inte så att det är nån å som mynnar ut i viken, därav all sand OCH en hel del avrinning från alla Hallands övergödda jordbruk!
    Hela Kattegatt är ju ett övergött dike…tragiskt men sant

  • nordgren

    Medlem
    25 september, 2003 vid 11:08

    Nej det luktar just ruttnande tång.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 september, 2003 vid 11:17

    Jovisst är det tången som står för större delen av stanken, men vattnet i Kattegatt är övergött det är ju allmänt känt och värst blir det inne i vikar med stor avrinning det säger sig ju självt!
    Skulle vara intressant om nån tog vattenprover när det är som värst efter en regnperiod.

  • markram

    Medlem
    25 september, 2003 vid 11:45

    Jag har hört att det är vågseglen som stinker.
    Pga att den tajta camberlösa maststrumpan aldrig får luft på insidan, uppstår diverse så kallade “kulturer” inuti strumpan. wink.gif

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gödselstank i Apelviken?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.