-
Gör enkelt era gamla farliga kites säkra!!!!
Hej.
När jag körde bil idag gick det upp för mig hur enkelt jag kan göra min rrd kite från 03 säker. det är en sån med en handleash och man releasar den genom att ta loss en från selen.Först letar du upp en dumpad bil och skär av ett av säkerhetsbälterna, och skär av även den som man sätter fästet i. dom där bak sitter oftast den undre hållaren i rem och inte stål, så ta den. sen tar du och sätter fast ”honan” i selen genon att haka i den i kroken, man får borra upp lite så den går i, annars tar du och syr fast den med bältesrem, du får nog gå till en skomakare eller nåt som kan sy i så tjocka tyger, sen syr du fast ”hanen” i ringen som sitter på bomen. lätt som en plätt och är hur säker som helst, bara att releasa när det skiter sig. bälten går ju att releasa vid fullt tryck. hmm föresten, nu kom jag på en smartare ide` man kan ju på samma sätt fästa den framför bommen i mitten så att den bara släpper de mittre linorna, precis som kabrinas. då får jag ju en snurrbar bom och behöver inte ha någon leach i handen. hmm, vad tror ni?
Logga in för att svara.