Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Göteborgsquiz

• Göteborgsquiz

Publicerad av anonym-anvandare på 13 juni, 2003 vid 18:20

Jag har precis flyttat över till Göteborg från östkusten och har ingen koll på vilka ställen det är som gäller vid de olika vindarna. Hade svängarna förbi Hisingen och passade på att åka ut till Sillvik som jag hört talas om, det blåste stark nordväst men inte en kotte… confused.gif Men det är klart, det finns väl bättre ställen för en nordväst, men vilka är ställena som gäller för de olika vindarna i Göteborg? I och med att jag kör själv här till en början vore det ju kul att känna till ställen där andra seglar!

/Andreas

hellaker svarade 21 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • speedjanne

Medlem
    13 juni, 2003 vid 18:41

Det finns 2 olika militanta surffalanger igbg ett gäng i Fiskebäck,och ett gäng i Björlanda kile.Fiskebäck är bra i syd och nord halvkasst i v för det blir jävligt byigt då.Björlanda är bra i nv.Kolla in http://www.gbgwindsurfing.com för mer info.

• hellaker

Medlem
    14 juni, 2003 vid 16:25

Då missar du en stor fördel med Fiskebäck på väst, Janne – på väst kan du köra speedstripen (platt vatten och turbobyar) innanför Styrsö, Donsö, Vrångö etc och vara utanför Valö på 20 min. Och där ute, med bara Tistlarna utanför, är vinden superjämn och vågorna långa och sugande. Var där med HS och 7.2 idag – kanon !!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Göteborgsquiz

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.