Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › göteborgstrakterna imorgon tisdag 16/8
-
göteborgstrakterna imorgon tisdag 16/8
Publicerad av ag på 15 augusti, 2011 vid 15:02Någon som skall ut imorgon på dagen, från ca. 10.00 och framåt? Kan tänka mig att köra plattvatten i fiskebäck, eller någon spot längre norrut där vinden verkar bli lite kraftigare, kanske lycke eller getskär.
10ms-anders svarade 13 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Var i hela friden kör man i Fiskebäck? O plattvatten dessutom?
-
Lance;665832 wrote:Var i hela friden kör man i Fiskebäck? O plattvatten dessutom?
rigga bakom dansholmen, på gamla tippen, hoppa i eskils-kanal och kryssa ut till shitbay om vinden ligger kring V eller SV desto närmre du ligger småöarna till vänster i bilden desto plattare vatten, det är riktigt go botten, därav vikens smeknamn.
-
Känner till området mkt väl men trodde aldri det gick att kita där. Blir det inte sjukt byigt bakom holmarna då? Detts får bli nästa spottest efter jobbet ngn dag tror jag. Thx 🙂
-
10m/s Anders;665806 wrote:Jag drar nog till getskär vid den tiden.
rädd att det kommer blåsa för lite där idag. Jag kollar och åker vidare till lycke om det inte är tillräckligt i getskär.
-
Jag drar ut i aröd. Här blåser det gött. (och det är nära för mig)
-
Jag var i aröd igår, helt sjukt byigt trots rak västlig vind som borde funka bra där… Pendlade mellan kanske 3 och 10 m/s så det var stundtals riktigt svåråkt. Brukar det vara byigt där eller var det bara konstigt väder?
-
Det brukar vara rätt byigt där. Men igår pendlade det rätt mycket. Idag var det rätt ok. Kör nog en sväng i kväll om det håller i sig.
Logga in för att svara.