Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Götet på tisdag lunch??

  • Götet på tisdag lunch??

    Publicerad av robrox på 15 mars, 2009 vid 18:44

    Någon som ska ut och köra i Göteborg (Askim med omnejd) på tisdag. Jag e fotosugen och kan tänka mig ta en lunchfotning på tisdag.

    Några som är sugna på detta isf kan jag från 11:30 – 13:00 men max 1 timme.

    Hade varit kul att fota lite här oxå och inte bara i Varberg

    ollep svarade 15 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • ollep

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 08:02

    Askimsviken är egentligen bara bra när det blåser från sydväst, blir för byigt på ren västlig och nordvästlig som imorgon.. jag har inte provat men det känns tvek. Det verkar som att morgondagen kan bli 110% med fint väder och finfin vind, då föredrar jag nog att sitta 45 min i bilen för att få en ultimat surfdag.

    Jag har knappt kört i gbg-området, någon som vet vad som skulle kunna fungera på nordvästligt?

  • brushanen

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 08:17

    @BennyTC 535014 wrote:

    Askimsviken är egentligen bara bra när det blåser från sydväst, blir för byigt på ren västlig och nordvästlig som imorgon.. jag har inte provat men det känns tvek. Det verkar som att morgondagen kan bli 110% med fint väder och finfin vind, då föredrar jag nog att sitta 45 min i bilen för att få en ultimat surfdag.

    Jag har knappt kört i gbg-området, någon som vet vad som skulle kunna fungera på nordvästligt?

    Ser ut att bli Stråvalla, söder om Frillesås, funkar bra på nordväst.
    Robert

  • tomson

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 09:23

    Robert: Drar du till Stråvalla? Jag sitter nämligen och funderar på om jag ska dra ner till Varberg eller Stråvalla…

  • robrox

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 14:38

    Nja jag drar inte till stråvalla på Lunchen men kan kanske dra dit efter jobbet men då är jag inte där för en 16:30 tidigast. Tror jag ser om någon kör en kvälls session i abay istället. Fint med solnedgång. Kanske drar ett paddelrace med longboarden 🙂

    Men fan det kommer fler dagar med bra vind 🙂

  • bennylundin

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 15:10

    @Brushanen 535018 wrote:

    Ser ut att bli Stråvalla, söder om Frillesås, funkar bra på nordväst.
    Robert

    när drar ni ner, är ruskigt sugen?!

  • smaskens

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 15:16

    Stråvalla är bra. Jag är ruskigt sugen på att komma ner.
    Kan nog inte dra förrän tidig eftermiddag.
    Är det någon som ha plats i bil?

  • axelh

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 17:56
    Brushanen;535018 wrote:
    Ser ut att bli Stråvalla, söder om Frillesås, funkar bra på nordväst.
    Robert

    När ska ni dra ner?

  • above_the_law

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 21:36

    Jag drar från Billdal redan ca 8.00 med Danne & Robban. Tar egen bil…
    Lutar åt teamsession med Robsport i Stråvalla eller Vallersvik (Åsa) på fm OCH vågsurf på em i kosa eller vågkite i A-bay.

    RobRox-Robert: Hör av mig om det blir Varberg på em. Klart du ska ut och paddla med nya brädan!!! Kanske kan ta det där med fotona som jag beställde också i så fall?

  • brushanen

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 21:42

    Drar från Såggatan (butiken) kl 0800 åker tillbaka vid 12-snåret.
    Vi är 3pers i bilen så ganska fullt.
    /Robert

  • robrox

    Medlem
    17 mars, 2009 vid 06:29

    @above_the_law 535228 wrote:

    RobRox-Robert: Hör av mig om det blir Varberg på em. Klart du ska ut och paddla med nya brädan!!! Kanske kan ta det där med fotona som jag beställde också i så fall?

    Klart jag kan ge dig dina bilder. Jag är i Varberg runt 17 är du kvar då och isf var. Jag finns på mobilen 0765215792 hela dagen.

    Ring mig i EM så kan jag komma ner med bilderna och fota dig lite. Hade varit kul med en session både foto och longboard men tror det blir endast foto har inte vaxat brädan än. Men kan bli fina bilder i Kåsa med solnedgång och vågsurf 😉

    PZ

  • smaskens

    Medlem
    17 mars, 2009 vid 07:57

    @AxelH 535154 wrote:

    När ska ni dra ner?

    Jag tänkte ta en eftermiddagssurf. Tänker avvika från jobbet runt 13-14 och sedan köra ner mot Stråvalla/Frillesås. Är det ingen där kör jag vidare till V-berg och A-bay.

    Skall du neråt?

    Erik
    076-1497610

  • robrox

    Medlem
    17 mars, 2009 vid 08:31

    @smaskens 535301 wrote:

    Jag tänkte ta en eftermiddagssurf. Tänker avvika från jobbet runt 13-14 och sedan köra ner mot Stråvalla/Frillesås. Är det ingen där kör jag vidare till V-berg och A-bay.

    Skall du neråt?

    Erik
    076-1497610

    Jepp ska hem men sticker inte fören 15:30 tidigast
    borde vara nere och klar runt 17 senast får se om det e några kvar då

  • sourra

    Medlem
    17 mars, 2009 vid 13:19

    Nu beger jag mig hemåt för att ladda bilen.Om nån vill åka med från Johanneberg/mölndal eller i närheten, ring.

  • mat

    Medlem
    17 mars, 2009 vid 13:21

    @sourra 535359 wrote:

    Nu beger jag mig hemåt för att ladda bilen.Om nån vill åka med från Johanneberg/mölndal eller i närheten, ring.

    ser inte så bra ut i Abay Sourra. För mycket Nord.

  • sourra

    Medlem
    17 mars, 2009 vid 13:34

    Sheit! Men tack för heads up Mat. Var ska man åka då? Är redan på spårvagnen så att gå tillbaka till jobbet är inte ett alternativ 🙂 Björkäng eller Getterötrakten?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Götet på tisdag lunch??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.