Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gotland Lördag-Söndag-Måndag
-
Gotland Lördag-Söndag-Måndag
Publicerad av fastlandsguten på 4 augusti, 2006 vid 07:31Nu ser prognosen onekligen bra ut för helgen och några dagar framåt.
Frippe, Gurra ni har frågot mig om Gotland kan leverera vågor, nu kan det vara dags att testa! Ekeviken på Fårö kommer säkert vara underbart om det blir Nordost-Ost. Rak Ost och Sandviken, Ardre kommer bli magiskt.
Båtvädret+ säger att vinden kommer vid 22:00 tiden ikväll. Vi bunkrar upp i Ljugarn och ser vad som händer. Ring om det är något.
Hälsar, PeterLör: Mellan ost och nordost, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.
Sön: Nordost, 9-13 m/s Dygnets högsta vindhastighet 13 m/s.
Mån: Nordost, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.Ta med en longboard ifall ni har det för skalasand!
fastlandsguten svarade 18 år, 8 månader sedan 12 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Har precis bokat färjan till ikväll så nu är det bara att hålla tummarna för att prognosen håller vad den lovar. Frågan är bara var på Gotland man ska satsa på att åka till, verkar ju lite tveksamt om vinden orkar upp till Fårö och Ekeviken av prognoserna att döma. Windguru t ex har ju åter dragit ner Ekeviken till runt 9 m/s medan det ligger runt 11-12 m/s runt Ljugarn. Ser likadant ut på DMI. Var tänker ni andra åka i helgen och vilka ställen är bäst om man satsar på östra delen av Gotland istället för Fårö?
/Peter
-
Jag blir på Fårö. Har problem att ta mig någonstans, så Ekeviken-trakten är det som gäller för min del. Jag har alltid velat köra Ekeviken på NO, så jag hoppas att det blir iaf runt 10 m/s däruppe. Foreca är possitiva o glada iaf.
-
Fifan vad najs ni ser ut att få det, sjukt sugen på att dra över, om bara färjan vart lite billigare…
-
Jag kommer starta vid Ljugarn ikväll och hålla mig där Lördag. Är det bra stannar vi där, eller åker en bit upp till Adre. Jag tror också det kan bli mer vind på östra sidan, mer söderut än norrut. Jag drar nu så ring om du är tveksam imorgon, 073-600 96 96 hälsar, Peter
-
Se till å ta lite bilderna nu eller varför inte en liten filmsnutt så man verkligen får se hur bra det är när det går av. Tycker det är alldeles för dåligt med bilder i marknadsföringen av det förlovade landet Gotland. Rip it!
-
Ska nog prova både Ekeviken och Ljugarn, kul och prova lite olika. Lutar dock mot att det blir Ekeviken på Lördag iaf.
-
Kul med lite folk! Vi är ett gäng blandade talanger som kommer härja där imorrn. Utgångspunkten blir nog en lite mer ostligare parkering än den ”vanliga”.
Peter, eller någon, vet ni hur botten ser ut t.v (väster) om den lilla stenudden vid parkeringen.
I morrn smäller det:D
-
philippos wrote:Se till å ta lite bilderna nu eller varför inte en liten filmsnutt så man verkligen får se hur bra det är när det går av. Tycker det är alldeles för dåligt med bilder i marknadsföringen av det förlovade landet Gotland. Rip it!
Ser också fram emot en rapport med bilder på fina förhållanden från G-land…hoppas det lever upp till förväntningarna!
-
Tyvärr verkar inte vågorna bli något speciellt.. bara runt 1-1.5 meter vid Ekeviken… Men fotograf kommer vi ha iaf, det är bara att hoppas att modernatur tillåter oss rippa loss! 🙂
Sen är det juh faktiskt så att vi spar dom bästa bilderna för oss själva. 😉
-
Jag är sjuk, främst avundsjuk men sen blöder min trummhinna också:frown: . Jag längtar tills jag kommer dit frisk och laddad. Ha en skön helg alla gotlänningar och fastlandsgutar!
-
Mike_Tabou wrote:Jag är sjuk, främst avundsjuk men sen blöder min trummhinna också:frown: . Jag längtar tills jag kommer dit frisk och laddad. Ha en skön helg alla gotlänningar och fastlandsgutar![/QUOTE
Min lillebrorsa var visst inloggad, se fel det kan bli
-
Oregistrerad
Gäst4 augusti, 2006 vid 23:24Gokväll.
Underbar prognos ni har framför er, måste hålla med o avundsjukan…nästan så avundsjuk att jag blöder ur huvet!
Calle, ser ifram mot lite schöna pics nu!Hälsa David att incedenten med cykeln inte var meningen att han skulle få skiten, jag bjuder på en munk nästa gång vi ses, du kan också få en munk om du är snäll!
Skit på mig! :crazy:
-
Oregistrerad wrote:Gokväll.
Underbar prognos ni har framför er, måste hålla med o avundsjukan…nästan så avundsjuk att jag blöder ur huvet!
Calle, ser ifram mot lite schöna pics nu!Hälsa David att incedenten med cykeln inte var meningen att han skulle få skiten, jag bjuder på en munk nästa gång vi ses, du kan också få en munk om du är snäll!
Skit på mig! :crazy:
Oj jag var visst inte inloggad….ska inte repas uppåt!
-
Gomörrn. Tja, 7 m/s i sundet, 10 m/s nedåt ost. Söndagen på kära fårö verkar borta med vinden (ska försöka få David o fräsa ner nedå).
Mike_Tabou: Jag har snackat med David om cykeln, och han kommer ALDRIG förlåta dig. Låter juh bra det där ”Bjuder på en munk”. Afrikansk-style eller? (hur ska du lösa det här???)
Pete: va faen? Trummhinna som blöder, vad pysslar du med på Beli EGENTLIGEN?
mullenutt, brothers och ha d gott! Jag drar snart (tihihihihih)
Logga in för att svara.