Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gotland Lördag-Söndag-Måndag
-
Jag och fler ser fram emot rapport från Gotland!
Citerat från Ytspänning:
”Ardre:
Underbart spot på östra Gotland med otrolig potential för rena och stora vågor. Nordost är den bästa vindriktningen för de bästa vågorna men stället kan seglas vid de flesta ostliga vindarna”Nå, stämde prognosen med verkligheten???
Vi som inte kan vara med ser verkligen fram emot bilder för motivation att komma över senare i höst!
-
Bilder kommer, det blev ljugarn med sol 5.8 som sedan blev 5.0 Gubbe+ höga vågor. Ser fram emot söndag!
-
Någon hade kamera på Ekeviken, så det borde komma några pix. Vinden var fruktansvärt lokal vilket gjorde att vågorna inte byggde mycket alls, samt att min 5.3:a var för liten. Vinden var ganska byig (6, 7 – 9) så ibland fanns det lite tryck. I ”seten” var väl vågorna runt metern, något mera mot kvällen.
Infektion i en visdomstand gjorde mig klenare än vanligt, så jag fick köra korta rundor….
En av mina sämre dagar på Gotland alltså… -
FastlandsGuten wrote:Nu ser prognosen onekligen bra ut för helgen och några dagar framåt.
Frippe, Gurra ni har frågot mig om Gotland kan leverera vågor, nu kan det vara dags att testa! Ekeviken på Fårö kommer säkert vara underbart om det blir Nordost-Ost. Rak Ost och Sandviken, Ardre kommer bli magiskt.
Båtvädret+ säger att vinden kommer vid 22:00 tiden ikväll. Vi bunkrar upp i Ljugarn och ser vad som händer. Ring om det är något.
Hälsar, PeterLör: Mellan ost och nordost, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.
Sön: Nordost, 9-13 m/s Dygnets högsta vindhastighet 13 m/s.
Mån: Nordost, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.Ta med en longboard ifall ni har det för skalasand!
Vi hade siktat oss på Gotland men prognosen blev bättre för skåne och vi drog dit istället…. Fy fan vad bra det var…… Men vi kommer på besök på ny/bättre prognos!!! Fram med bilderna nu!
-
FastlandsGuten wrote:Nu ser prognosen onekligen bra ut för helgen och några dagar framåt.
Frippe, Gurra ni har frågot mig om Gotland kan leverera vågor, nu kan det vara dags att testa! Ekeviken på Fårö kommer säkert vara underbart om det blir Nordost-Ost. Rak Ost och Sandviken, Ardre kommer bli magiskt.
Båtvädret+ säger att vinden kommer vid 22:00 tiden ikväll. Vi bunkrar upp i Ljugarn och ser vad som händer. Ring om det är något.
Hälsar, PeterLör: Mellan ost och nordost, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.
Sön: Nordost, 9-13 m/s Dygnets högsta vindhastighet 13 m/s.
Mån: Nordost, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.Ta med en longboard ifall ni har det för skalasand!
Jag är här nu, på ön alltså, var är vi imorgon, NO7-11?
-
Är det speed du är ute efter? Ring 073-600 96 96 and i´ll fix you up 🙂
-
Farsan fotade en del vid Ljugarn lördag o söndag. Han blir dock kvar på Gotland en vecka till så bilderna kommer dröja lite desvärre..men dom kommer.
-
Nu har det gått veckor sen denna helg och inte en endaste bild har jag sett. Har ni inga kameror på Gotland kanske? Bilder, bilder, bilder… kom igen nu!
-
Hej, är en bild på Jesper Blomberg på väg ut. Kort filmklipp kommer snart så fort Harry slutar dra en i benet…:) Dålig kvalite med frameklipp, men men..
hälsar, Peter
Logga in för att svara.