Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › gotland och öland går av
-
gotland och öland går av
Publicerad av anonym-anvandare på 16 oktober, 2005 vid 06:42http://www.oceanweather.com/data
respektabel våghöjd.oldschool svarade 19 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Öland gick inte av igår eller idag.
Som vanligt när det är nord så blev det inget.
En kulingvarning från Kiruna till Skåne brukar aldrig slå in.
Lite synd om all skåningar som är på Öland -
Med tanke på hur det rörde på sig på Väddö/Salnö/Barnens ö igår lördag måste det blivit ordentlig size på Fårö. Vad gäller Salnö igår så var i stort sett alla segel för stora. Till och med mitt sprilan 3.7 Superfreak (erkänt vindtåligt segel) var mer än tillräckligt att hålla i. Tycker dessutom det blir allt klarare att Salnö inte tar så stora svall. Det blir rörigt snarare än stort och bra när det blåser på hårdare än 4.2 -4.7. Fåröspotsen brukar däremot bara bli bättre ju större det blir – hur har ni det därborta? /Jesper
-
hmm jag var på fastlandet och visade upp mirakelet men…
Grogarnsberget hade ca 15st personer där idag, mycket för gotland, och Fårö hade också levererat bra. charlie, du kanske kan lägga en rad om hur det var? -
Vi körde 65 mil (tur o return LUND/ÖLAND/LUND), ca: 8 timmar i bil, och inte FAAAAN stämde vindprognosen…
AAIIIHHHHH…. varför varför…. orkade inte ens rigga … vaddå trollskogen… vi körde 2 extra timmar för att kolla om det blåste mer på Norra Öland (Lördag)… fel fel fel fel… ska nog blåsa 35 m/s innan jag drar till Öland igen… 😉
Himla trevliga fellows i Haga dock, härlig klubb ni har!
/Klang (lite lätt irriterad…)
-
lördagen bjöd på 5.0 segling och till en början rätt stökig sjö men som sedan ordnade upp sig och det blev fina rena vågor, tyvär så vred vinden på em och vågorna blev återigen stökiga. Söndagen blev mycket bra 5.0 och stora! rena! vågor. Jag tor inte jag seglat Ekeviken så stort! Med andra ord en bra dag i oktober.
Charlie
-
ÄÄH
förstår inte vad du menar om att det inte blåste på Öland. Ett gäng från från Linsurf drog till Trollskogen och det rockade! 4.7 och 5.3 segel, fin vinkel och sköna vågor! En helt perfekt dag! En kompis plåtade så förhoppningsvis dyker det upp lite bilder!
Det syntes tydligt på prognoserna att det var norra öland som gällde om man ville få nåt på ön.
-
Japp, söndagen var jättefin, seglade trollskogen hela dagen, 5.3 en timme på förmiddagen, sen 4,7 till strax efter fyra när kylan tog över mina händer. Iallafall en kanondag, bra vinkel, gubbhögt och någon enstaka större, lekfullt men som sagt lite kallt om händerna. Synd att inte lördagen levererade som utlovat!
-
kallt var det, riktigt kallt, engångsgrillen blev min räddning tack till dom som hade med den!
-
Vet inte vem det var, men otur hade han igår i trollis – en bruten mast
, en bruten bom
, hängselelinor som gick av
samt värst av allt, en ”bilkrock”
på parkeringen i trollis då han körde på min polares bil
och skrapade upp sin flickväns helt nylackade bil
, samt en flickvän som väntade på att få veta vad som hänt hennes bil
!!!
Hur gick det egentligen, får du bo kvar
???
-