Taggad: 

  • pericson

    Medlem
    4 juli, 2004 vid 18:08

    Lycka till!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juli, 2004 vid 21:29

    Mer rapporter suss!!

  • syke

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 06:00

    Rackarns vad koolt! Hur gick det tillslut??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 08:51

    Det är nog inte slut än…

  • syke

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 10:02

    sant, men jag är nyfiken på om han orkar hålla i fortfarande. Kan tänka mig känslan i underarmarna efter 20 timmars segling, och vetskapen mo att man har 10 timmar till kvar… undrar hur grabbens händer ser ut!?

  • gurra1978

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 11:53

    Svar till:


    50 distans seglat på kryss, 9 kvar till rundning i nynäs

    [/ QUOTE ]

    Hur är banan upplagd egentligen?

  • krille

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 12:09

    Se inlägg på “konfen”
    //Krille

  • vinta_kestrel

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 12:28

    karta2004.gif

  • syke

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 13:15

    Han klarade iaf 10 timmar! Det är ytterst berömvärt! Bless upp jimmy!!

  • lajvarn

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 13:52

    sant. vilken kille! autograf köpes. hur fixar man med leverans och så? vill ju inte direkt riskera nåt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 15:48

    oj, det tog vinnaren 26 timmar att ta sig runt. En forumla borde väl kunna hålla samma fart, men 26 timmar känns lite tufft. Efter 30 minuter brukar jag behöva ta en liten paus smile.gif. Är det nån som vet hur det har gått?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 22:15

    Grymt imponerande. Även om du bröt var det jävligt starkt jobbat. En klar förebild för oss andra.

  • swe-1

    Medlem
    6 juli, 2004 vid 09:28

    Tack för ovationerna! smile.gif

    Synd bara att det roliga tog slut så fort! frown.gif Jag visste att händerna skulle bli det största problemet och jag visste att med sydliga vindar skulle det bli otroligt tufft att fullfölja då det blir extremt mycket kryss vilket drar ut på tiden. Vad jag dock inte hade räknat med var den otroligt krabba och höga sjön, det blåste nämligen inte speciellt mycket och när jag hörde vindrapporten så lät den helt perfekt, 6-9m/s vid startfartyget!
    Vad jag inte hade tänkt på som är ganska självklart är att om det blåser hårda vindar i flera dagar i samma riktning så blir det gaska grov sjö och all den sjön var kvar och jag hade den rakt i mot mig…
    Men det var ju inte så mycket att göra åt, nu var det ju bara att köra så länge det gick.
    När jag seglade ut till starten från Sandhamn så var det kaos med både båtar och vågor som det alltid är. I min mycket lilla men positiva hjärna så tänkte jag att detta blir bättre efter par distans… crazy.gif
    Det blev det inte, sjön höll i sig och bara malde och malde och jag kunde inte alls slappna av och låta selen ta upp kraften så som jag hade tänkt mig. I stället fick jag klamra mig fast vid bommen för allt vad jag var värd! Och händerna kastade inte helt oväntat in handduken först med blåsor både här och där, fick till och med en på läppen men den ansvarade nog solen för, eller hade jag helt enkelt bitit för hårt i karbonet? smirk.gif
    En tröst var ju i alla fall att jag hade seglat om de flesta enskrovsbåtarna(kunde inte hålla räkningen) wink.gif trots att jag startade över en timme efter de första och att en V.O.60 och en Trimaran bröt före mig, dock har jag svårt att tro att de bröt pga blåsor i händerna… grin.gif

    Jag tror fortfarande att det är möjligt att klara ett helt Gotland Runt, nonstop om vindarna är perfekta, tyvärr är de sällan det, iaf inte på ett utsatt datum.
    Så om det blir en nästa gång så måste jag nog tyvärr krypa till korset och hålla med om att man nog bör vara minst tre som seglar och byter av varandra (som så många har påpekat).

    Hur som helst så var det grymt skoj! smile.gif
    Stene håller på att klippa i hop lite av de som filmats, lägger upp det snart.

    Stort tack till Magnus och Mattias på Skärgårdskonsulten, Johan Gelander på Skidsport, Stene Göransson, Anders Pers, Tre Tandläkare och Atea som alla hjälpte till att göra detta möjligt!

    //JIMMY

  • swe-16

    Medlem
    7 juli, 2004 vid 18:17

    Grymt stark insats Jimpa! Jag fattar inte att du orkade så länge som du gjorde i den sjön (jag vet för jag satt på en 40-fotare och stånkade)…men som sagt…tjockt pannben verkar du ju haft från födseln wink.gif
    RESPEKT!
    /Per

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 juli, 2004 vid 20:16

    Stark insats!!!
    Om du inte har seglat tävlingen förut i båt, prova först i en liten Corby 25, J80 eller liknande. Några nyckelord är:

    Att vara torr, inte hungrig, inte törstig. Gör bara det som krävs för att komma runt banan dvs. slappna av så gott det går hela tiden.

    Det finns torrdräckter, torrhandskar, torrskor som andas. Det är enda sättet för dig som surfar.

    /Niklas Lundberg Corby 25 ORC2 tongue.gif

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.