-
GPS & Windsurfing
Är det nån som seglat med en GPS för att kolla fart, sträckor och dyl?
Min premiär blir i helgen med en Garmin 12XL och är tacksam för all info så man slipper göra några bedrövliga misstag.
Medelhastighet och maxhastighet lovar gått men är det tex usel noggrannhet?? Måste man segla ”7 mil” för och få rimlig noggrannhet på hastighet etc.? Har jag torskat redan innan jag börjat testa.
Jag har hittat en vattentät Aquapack för mobiler, räcker det? Finns det bra flytvästar med fickor i??Fungerar detta bra så är steg nr 2 en klart efterlängtad test mellan en sprillans 294 Bee 164 (widestyle) och en outdated 295 Explosion (f.d. race-freeride) i alla typer av förhållanden och under lång tid.
Äntligen ett ”personligt svar” efter alla diskussioner på konf. Detta har jag väntat på sen i julas minst, men nu är det dags på riktigt.Alla prylar är på plats, en riktigt schysst vindmätare + några riktigt bra riggar mm. som kan switchas, så när som på ett enda större segel (Paddy blev det ett gult?).
En sak är säker fungerar det inte med en GPS:en så är alternativen grymt dyra det har ”preliminära förhandlingar” visat klart.
Tacksam för alla svar om GPS:er + Surfing för jag har ärligt talat 0-koll.
Mr Plask
Logga in för att svara.