Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grafiken på brädor…

  • fastlandsguten

    Medlem
    1 april, 2009 vid 17:21

    Finns Naish brädan i produktion eller är det “bara” en custom?

  • luwa1111

    Medlem
    1 april, 2009 vid 17:27

    @FastlandsGuten 538401 wrote:

    Finns Naish brädan i produktion eller är det “bara” en custom?

    Det är en produktionsbräda och finns alltså att köpa. Det är en Limited Edition av Naish 80 liters vågbräda som även finns i “standard” utförande!

    //Johan

  • fastlandsguten

    Medlem
    1 april, 2009 vid 17:31

    Tack….!

  • dr-masse

    Medlem
    1 april, 2009 vid 18:17

    Nu hittar jag ingen bättre bild, men denna hängde i taket på Skidsport rätt länge, kan fortfarande ångra att jag inte köpte den… Rip 258 från 2000

    00-su3-rip_wood258_eng.jpg

    Sen har ju naish i mina ögon (och Rambos…) gjort en väldans snygg vågplanka förr…

    Naish_wave61_2005_1.jpg

  • rrd

    Medlem
    1 april, 2009 vid 18:34

    Har alltid tyckt att det är mycket kopparstickskänsla i den, den sticker verkligen ut…

  • mag

    Medlem
    1 april, 2009 vid 19:21

    SO: är nr 1
    Naish ligger på stark andraplats.
    sen är jag personligen barnsligt förtjust i de någont mindre diskreta Nanomålade Quatrobrädorna. Mer färg på vattnet! Speciellt det gråa Kattegattsvattnet. Vitt går ju an på gröna vågor.
    /Magnus

  • dala-lama

    Medlem
    1 april, 2009 vid 20:24

    Måste hålla med, Naish brädan e verkligen hal.

  • dude

    Medlem
    2 april, 2009 vid 07:45
    Mountainfarm;538330 wrote:
    # 1 på listan. Kanske världens snyggaste bräda..!?

    Såg den på Kanaha i förrgår. Riktigt snygga stroppar, på en snygg bräda, tycker jag. Är mahogny inne? …okay, sorry. Jag menar bamboo. Verkar så i alla fall…

  • mats_o

    Medlem
    2 april, 2009 vid 07:51

    @dude 538474 wrote:

    Såg den på Kanaha i förrgår. Riktigt snygga stroppar…

    Vet inte om jag tycker just stropparna sticker ut i mängden;-)
    Men äntligen en windsurfbräda som ser ut som en surfbräda – grymt!!

  • dude

    Medlem
    2 april, 2009 vid 07:53

    Håller med, det är färg som gäller. Om SO-brädor kommer se ut så här så är det en anledning att se mer efter dem!! 🙂

  • dude

    Medlem
    2 april, 2009 vid 07:54

    Eller för den delen Naish-brädor!

  • mountainfarm

    Medlem
    2 april, 2009 vid 10:16

    Lunchfunderingar…

    Det finns tre kategorier av grafik…
    … som dessutom är mossigt låsta i sina respektive fack.

    Ta t ex formula-, race- och slalomprylar.
    De har snudd på identisk grafik med motorsportens hårda/tekniska/snabba utformning.
    Skarpa linjära kontraster som pekar ut riktningen, gärna i en vass form. Färgsättningen
    är relativt aggressiv eller bortrationaliserad för att visa kol och kevlar (som man gör på
    F1-bilarna…) och allt som oftast är någon variant på checker flag-stuket eller något annat
    känt föremål om indikerar fart involverat.

    Motsatsen, våg- och freestyleprylarna.
    Präglas av ett mjukare/artistiskt/svängigare formspråk, till viss del mer åt motivhållet.
    (Undrar hur känslan skulle vara att segla runt på en formulabräda med, som någon
    benämnde det, Naish’s röd/vit/svarta kopparsticks-grafik. Hade man känt sig lätt och
    snabb? Nope – troligen inte.) Här premieras utsvävningarna och det artistiska – kan man
    tro…

    Sedan finns ju den mer freeridebetonade grafiken,
    snäll/sportig/mogen. Visst – det flörtas vilt med både race- och wave här också, men
    generellt. Freeridegrafiken är lite ofarlig och harmlös eller hur man nu ska uttrycka det.

    Det som gör Naish’s LTD edition speciell i mitt tycke är att den inte är så lätt att
    kategorisera.
    Den är liksom ”original”… och därför markant sticker ut med sitt klassiska
    och rena utseende. Den hade kunnat vara race, wave, freestyle, freeride, surf, eller SUP
    och fortfarande framstått som sinnessjukt snygg.

    Visst – någon gillar det ena och någon det andra. Det är svårt att generalisera grafiken
    men den styr oss rejält. Trixen med grafik är många och välkända men ändå framgår de
    kanske inte alltid glasklart. Tänker närmast på en av mina brädor, en Tabou Pocket Wave
    2008. På den finns det en siluett av en dinosaurie(!!!) en T-rex, en säkerhetsnål, hårkors
    (kikarsikte) och tags-wanna be (klotter), silverstjärnor (pannan på Vyvyan i The Young
    Ones?). Vad fasiken har de där att göra mer än att skapa en känsla av ”rebellisk-punkig
    -aggression”!? Eller så har designern lyckats iom att jag skriver som jag gör, jag är osäker.

    … eller så kan man skita i det här grottandet och utan vidare eftertanke bara segla bräda
    för att det är så fantastiskt roligt och givande! End of story…

    /F

  • svenne

    Medlem
    2 april, 2009 vid 10:47

    Iofs så är alla JP jättefula och har bara “streck i färdriktningen”, numera i samma färgkombo som JD. Sen att JD:s slogan alltför tydligt går att applicera på JP, är ointressant. De är fortfarande skitfula.

    Beställ en custom, och välj grafiken själv istället. Jag har kontakt med två tryckerier som kan gör heldekal till brädorna. 🙂

  • johnjrambo

    Medlem
    2 april, 2009 vid 13:32

    Sen har ju naish i mina ögon (och “Rambos”=COLLEMANS…) gjort en väldans snygg vågplanka förr…

    Naish_wave61_2005_1.jpg

    Kan inget annat än att hålla med, ett slag för NAISH!!
    Har alltid vart ett stort fän, , biogar en bild när jag visar min kärlek till 06an :cool2:

    Redan 2002 drägglade jag över detta märke som sändes från himlen.
    Åt helvette med alla andra jävla brädor, RRD gillar jag iofs lite..så dem kan dra lite mindre åt helvette..även Naish har tappat det helt de senaste har jag märkt, men det är Naish vi snackar om så kärleken finns kvar.

    Den nya ägaren av den röda faran är ännu mera hängiven än Rambo him self.
    Skåda!!!

  • falle

    Medlem
    2 april, 2009 vid 20:02

    Rambo – jag har en Naish 80 LE till dig…
    Falle 🙂

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grafiken på brädor…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.