Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria

• Gran Canaria

Publicerad av anonym-anvandare på 18 februari, 2002 vid 21:41

Lite frågor kring Pozo!
    Funderar på att dra iväg till Pozo i mars. Hur funkar det att spendera ca 2v där med en icke-surfande flickvän? Finns det något annat hon kan ägna sig åt än vindsurfing i Pozo (stranden ser ju inte direkt gästvänlig ut), alternativt kan hon lära sig vindsurfa i Pozo eller är det för avancerat?

Gör man kanske bättre i att bo i Bahia Feliz eller någon annanstans där det finns sandstrand och andra aktiviteter.
    Rekommederas det att hyra kit eller ska man ta med sitt eget om man är där i 2v?

Någon som har några erfarenheter….dela gärna med er!

/En som vill slippa ha dåligt samvete vid heldagssegling!

anonym-anvandare svarade 23 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 februari, 2002 vid 22:09

Har själv bott på Gran Canaria i 3 år, bland annat i Pozo.
    Kan inte rekomendera att ta med sig flickvännen dit, dött.
    Bahia é bättre. Har bra vågprylar ska du ta med dig eget.
    Trevlig resa, Pär S-666

• anonym-anvandare

Medlem
    19 februari, 2002 vid 07:37

Pozo två veckor med icke surfande flickvän = katastrof

• anonym-anvandare

Medlem
    19 februari, 2002 vid 08:58

Lämna tjejen hemma.
    Det gynnar både surfet och förhållandet!

/Jag vet!

• teabag

Medlem
    19 februari, 2002 vid 08:59

Kom just hem från Bahia Feliz.Glöm Pozo med flickvän.Satsa på Bahia där det finns nästan allt att göra.Åk med Fritidsresor då kan hon hänga på alla aktiviter som de ordnar.
    Vågorna vid Bahia Feliz är för små för att träna våg då måste man åka till Pozo,Vargas eller Ketchup.15 km till Pozo.
    Kolla http://www.club-mistral.com för väder och utrustning.
    Jag som är nybörjare kunde segla 10 av 14 dagar mestadels i styrkor mellan 7 och 17 m/s.
    Lycka till ps de ordnar gärna kurser för flickvännen också !!! ds

• anonym-anvandare

Medlem
    19 februari, 2002 vid 12:13

Men ta med henne och sätt henne på en nybörjarbräda.

• aerial-arnie

Medlem
    19 februari, 2002 vid 14:22

har vart precis 1 månad i pozo. Första vecka var flickvännen (100% icke vindsurfare!!) med. Vi bodde i Bahia (bokade genom fritidsresor: söder-ospecificerat och hamnade på montefeliz; en skittfinn 6 pers lägenhet med stort kök, havs utsikt, tv etc etc). På morgonen gjorde vi oftast grejer tillsammans och på eftermidagen vindsurfade jag. Vi åkte med hyrbil varje dag till pozo var mina polare bodde (paddy, stefan, jesper etc) och var jag hadde mina prylar. Beroende på vinden surfade vi 3-4 timmar om dan i antingen pozo eller maspalomas. Min Flickvän åkte med några andra tjejer då oftast till bahia igen och solade vid havet/poolen. (Pozo själv är nämligen ingen höjdare för en icke vindsurfare flickvän.) Hon tyckte att det var skitthärligt att sola etc och att jag hadde det sammtidigt kul på vattnet. Båda mådde vi då bra!! Förstår din flickvän inte det: skaffa en ny!!

ergeo conclusio: Föratt vinden inte stabilasera sig för en på eftermidagen kan man lösa interesse konflikter kanska bra, genom att göra grejer tillsammans på morgonen och sen vindsurfa på eftermidagen. Om det blåser 4.5 överriggat orkar man ändå inte att surfa 8 timmer om dan!! Så tar med flickvännen, och gör nått finnt tillsammans, vindsurfa o flickvänn går 100% ihopp!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 februari, 2002 vid 16:17

Jag var en vecka i mars 2001 på Gran Canaria, vi bodde i San Augustin och jag åkte varje dag upp till Pozo med hyrbil. Stället är nog bland det fulaste jag sett i bebyggelseväg, de första jag träffade var en från Holland och en från Irland vars kommentar var: ”It looks like someone dropped a bomb.”
    Kanonställe att windsurfa på men instämmer med övriga – bo för Guds skull inte där med en kvinna som du funderar på att fortsätta umgås med!
    /Seasurf

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.