Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Gräset är grönare på andra sidan (sundet)?

  • Gräset är grönare på andra sidan (sundet)?

    Publicerad av axxelerator på 6 mars, 2008 vid 21:00

    Jaha, dags att få upp ögonen för den danska huvudstadens speedspots… Brian Rogild toppade 40.1 på 2s vid Amager Strandpark den 27 feb, stället ligger just till höger om tunnelns uppfart så inte så värst långt bort för skånepågarna…

    s19 svarade 16 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • axxelerator

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 21:03

    ser ut så här från luften

  • tobhed

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 22:33

    Bra att du tog upp detta, jag hade en tråd om detta även förra året då någon seglade över 40 knop där.
    Ska vi samla ihop oss en blåsig dag framöver och dra över?

  • dr-masse

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 22:41

    När jag landade en blåsig dag på Kastrup i höstas så tog vi en rundtur över sundet först… och då såg jag det där stället från luften.

    Det var tokplatt, och det var samma dag som det kördes speed i Klagshamn i rejäl chop.

    Det låg även ett ställe lite längre söderut som såg bra ut. Fasen det DRÄLLER av potentiella speedställen i DK, kolla in norra Själland, t ex…

  • faster

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 04:46

    Vilka vindriktningar är bäst där? Är det V-NV?

  • Oregistrerad

    Gäst
    7 mars, 2008 vid 05:26

    Nord 20 sekunder på insidan, ser helt okej ut. Om det inte är helt förbjudet./Benke

  • p-malmkvist

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 11:41

    Har de seglat inne i hamnen eller är det innanför piren man kan segla??

    Om det går att köra i hamnen och är bra så ska jag garanterat dit och pressa:grin:

  • tobhed

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 11:47

    Det går att segla både i lagunen och i havet. Jag vett att de har kört över 40 knop på rak västlig vind.

    Bilden är från den dagen då de seglade över 40…

    http://www.riders.dk/Default.aspx?ID=211&topicID=107949

  • klang

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 12:29

    Det ser ju tokplatt ut! Men lär det inte bli grymt byigt på väst, d.v.s frånlands vind. Ser ju ut till att vara rätt mycket bebyggelse…

    Om vi då pratar om frånlandsvind, hur är det på skånska ostkusten, t.ex. norr om vitemölla. Där finns stora ytor innan stranden med endas äng (om jag ser rätt på eniro).

  • kinetic

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 12:36

    Klang: Åhus tex blir riktigt platt vid mycket stark västlig vind, dock djävulskt byigt…Man måste ligga o köra ca 300-400m ut från stranden, ungefär i höjd med hamnpirens slut (om man surfar vid ÅWC, hur det är lite längre söder ut mot Äspet/Yngsjö vet jag inte men det borde vara platt…)

  • tobhed

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 15:43
    Klang;450191 wrote:
    Det ser ju tokplatt ut! Men lär det inte bli grymt byigt på väst, d.v.s frånlands vind. Ser ju ut till att vara rätt mycket bebyggelse…

    Om vi då pratar om frånlandsvind, hur är det på skånska ostkusten, t.ex. norr om vitemölla. Där finns stora ytor innan stranden med endas äng (om jag ser rätt på eniro).

    SOm du ser så kan han segla nära stranden så jag tror det finns tillräckligt med utrymme för att vinden ska kunna bygga upp, men du kan ju stanna hemma när jag åker och testar… :cool2:

  • tobhed

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 16:01
  • s19

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 19:16

    Tror det finns ställen här nere omkring söder om Malmö som kan matcha det där på bilderna…. Dock kanske inte på västlig vind….
    Linus

  • marden

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 19:21

    @tobhed 450248 wrote:

    Hittade fler bilder

    http://kiani.dk/kalender%252fbilleder/billeder%252c%2Bspeed%2Bwindsurfing%252c%2Bamager%2Bstrandpark/

    där var förmodligen den 5,5a jag trodde jag köpt i vintras men han kunde inte fixa det till sthlm 🙁

  • tobhed

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 21:11
    S19;450334 wrote:
    Tror det finns ställen här nere omkring söder om Malmö som kan matcha det där på bilderna…. Dock kanske inte på västlig vind….
    Linus

    Linus, vilket vindrikting blir det plattast på i Höllviken – NV?

  • klang

    Medlem
    8 mars, 2008 vid 10:43

    @tobhed 450241 wrote:

    … men du kan ju stanna hemma när jag åker och testar… :cool2:

    Inte en chans

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Gräset är grönare på andra sidan (sundet)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.