Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Grymm spot i sverige???

  • Grymm spot i sverige???

    Publicerad av rocco på 1 oktober, 2003 vid 17:54

    någon som vet en grymm plats man kan åka till i sommar? där det är bra och stanna ett par veckor..

    otg svarade 20 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • hengo

    Medlem
    1 oktober, 2003 vid 18:02

    skåne!
    fast vi har ett riktigt nice ställe här i Umeå också, Lillskärsudden! lillis.jpg

  • backe

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 08:32

    Jag kan ha nämnt det tidigare, men här på Gotland finns en vik som när det blåser Syd genererar dom fetaste förhållande jag sett nånstans. Lååååååååånga långa vågor rullar in med typ 50 meters lucka med helt platt vatten i mellan. Jag tror inte det finns nåt liknande i Sverige. Inte i skåne i allafall…

  • melker

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 10:40

    För alla mellansverigeinlandsbor: Lidköping är Vänerns absoluta kitemecka !! I vättern finns ett par fina spots i Hjo trakten.

  • bohn2fly

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 12:05

    Varamon i Motala som sagt för östgötar är ett fint ställe.
    tongue.gif

  • walle

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 13:54

    glöm inte Hallmare, kanon ställe och snart inga träd kvar… grin.gif
    50min resväg från Linköping

  • backe

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 18:09

    Sötvatten är äckligt och plattvatten för mesar…
    grin.gif grin.gif grin.gif wink.gif

  • rocco

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 18:35

    ja!! sötvatten är KLÄGG. wink.gif. men gotland låter nice.. va heter placet och var på gotland ligger det då??

  • backe

    Medlem
    3 oktober, 2003 vid 08:03

    Just detta stället ligger på Östra sidan, heter “Sandviken”. Det är inge hemligt utan tom skyltat, men nån trängsel brukar det inte vara. Det är en vik som öppnar upp rakt söderut men det verkar va åkbart i allt mellan sydost-sydväst. Tar ca 40 min från Visby med bil. En gång va vi tre kitare och säkert 5-6 vindsurfare men mer folk än så har jag aldrig sett där. Fast det är ju nånna km strand…

  • zoolander

    Medlem
    3 oktober, 2003 vid 12:28

    seeekret spöööt i skåne!

  • otg

    Medlem
    3 oktober, 2003 vid 13:01

    Öland.. ångjärnsudden vid O.. goa waves!… mmmm.. mama, take me home to the place I belong! Plattvatten på böda vid SO e inte helt fel heller…

    från böda..

  • rocco

    Medlem
    5 oktober, 2003 vid 14:52

    OK men det får man kolla i sommar då! men e öland nice för kiteboarding lr??
    cool.gif

  • otg

    Medlem
    5 oktober, 2003 vid 17:08

    absolut, förutom en sak då.. på sommaren.. vilket e det att stranden e ungefär lika tjock som en sardinburk med folk.. så om man vill surfa på storastränderna när det e sol/blåser blir de inte mycket utrymme, att stå o leka på. Fast jag har ett antal “spots” där jag får leka för mig själv, och utveckla min säregna åkstil.. =) vilket har resulterat i bla. annat hyllnningar från förtjusta fågelskådare, och en del hetsiga pratstunder med sura morsor, samt en veckas illamående av förorenat vatten! Skriv ett mess om du ska dit så kan jag ge dig en guide till the spots of ölands förrädiska north shore och ev. om jag e i området ge dig en personlig rundtur.

    god höst/ Olle

  • rocco

    Medlem
    5 oktober, 2003 vid 17:39

    låter la gött! jo jag hade tänkt dra dit ett par veckor i sommar med polarna. smile.gif

  • bohn2fly

    Medlem
    7 oktober, 2003 vid 09:56

    Sandbergen på Öland, 500 m söder om Haga Park är inget dumt ställe. Grunt en bra bit ut. Inkvartering på Sandbergens vandrarhem, 130 kr/natten typ 300 meter från stranden, eller strand och strand, grusm, men sandbotten dock.
    http://www.sandbergen.nu/

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 oktober, 2003 vid 17:46

    Obbola då????? confused.gif confused.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Grymm spot i sverige???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.