-
Gun rigg
Tänkte köpa nytt från Gun, segel och mast. Gillar att köra snabbt och försöker lära mig att hoppa. Vad säger ni? Ett bra segel och en bra mast till ett bra pris, vilka skulle ni välja?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gun rigg
Tänkte köpa nytt från Gun, segel och mast. Gillar att köra snabbt och försöker lära mig att hoppa. Vad säger ni? Ett bra segel och en bra mast till ett bra pris, vilka skulle ni välja?
Då säger jag att ”TARGET” kan vara ett bra val om du ska bump & jumpa. jag har tidigare seglat Groove och det var ett bra segel, mast kan vara värt att lägga lite mer flis på, kanske en Loop c75…
Ska du hoppa så tänk på storleken. Skulle säga att 5,5 är max storlek för att det ska vara helt ok. Men 6.0 är max max. det är ju så att det blåser oftare för 6.0. Men du kanske hade tänkt något mindre segel och då ska du ta märkets powersegel så du får drag och fart i hoppen. Det är när du har pangdrag du hoppar bra ,särskilt utan teknik.
Men det finns ju andra billiga märken också, Yes och Loft sails t.ex. Du ska har rätt mast till rätt segel. Sen ska du ha hyggligt med nedhal annars får du för mycket tryck på brädnosen och det blir noslandning.
Ha det
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.