Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gun Sails katalogen idag

  • the_novice

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 17:32
    _Frippe_ wrote:
    Kanske inte riktigt ett kilo, men bra nära i Gaastra-fallet (om nu viktuppgifterna på tillverkarnas sidor stämmer).

    Gunsails Wave MC 5.8: 4.5 kg
    Maui Sails Global 5.8: 3.7 kg
    Gaastra Poison 5.8: 3.6 kg
    Neil Pryde Search 5.8: 3.9 kg

    Det har du fan rätt i, har inte sett att -06 väger såpass mycket mer än vad -05 gör!

    2005 års Wave MC 5.7: 4.1 kg

    Nyckel kanske ligger i hur pass ärliga olika tillverkare är, får väl hem och väga lite segel…

  • the_novice

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 19:34

    Vägde mitt 5.3 groove (-03), 3.8 kg, helt ok tycker jag… 🙂

  • mag

    Medlem
    16 januari, 2006 vid 21:25

    Dem viktuppgifterna får du nog ta med en nypa salt. Det är sällan tillverkarnas uppgifter stämmer. Men vikten kan också säga något om hållbarheten och livslängden. Och riktigt lätt och ömtålig monofilm som Gaastra använder på ett 6,2 segel gör säkert ett par hekto skillnad.

    Angående kvalitet så är den god. Tyska SURF (världens största ws-tidning) har aldrig klagat mer på dessa segel än på andra vad jag vet och de är ganska kritiska mot dålig kvalitet. Om du ska sälja så många segel som Gun gör måste du hålla bra kvalitet OCH ett bra pris.

    Prestandamässigt ligger de ofta i mitten av testresultaten, det nya freestyleseglet fick som någon redan nämnt toppbetyg i SURF.

    Man kan lugnt beställa Gun tror jag. Priset är ju gryyymt för konkurrenterna!
    /Magnus

  • basse

    Medlem
    17 januari, 2006 vid 08:14

    Kör JAM -04, 6.2, och det har jag varit väldigt nöjd med och det vet jag andra som är också. Kul att det nya fick så bra betyg för då kanske det blir ett nytt sådant när detta ramlar isär….

  • fantomen

    Medlem
    17 januari, 2006 vid 15:58

    Jepp 2006orna är riktigt snygga. Var inne å klämde på några av Gunsails vågsegel, har en del rätt tjyssta lösningar med som till exempel ett låsnings system när man rullar upp seglet:P Jag tror att monofilmen är något tunnare än north och neilpryde men det ser riktigt starkt ut.
    /Micke

  • Oregistrerade

    Gäst
    18 januari, 2006 vid 17:07

    GUNs egen förklaring till sitt låga pris…
    http://www.gunsails.co.uk/en/profile.htm

  • pure

    Medlem
    18 januari, 2006 vid 19:57

    Kollade lite på tullverkets hemsida… på varorna verkar tillkomma:

    * 25% moms
    * 50-150 kr avgift av posten
    * någon spännande tullavgift som är procentuell.

    Alla mina förhoppningar om ett billigt fast nytt bra segel käns
    aningen dystra… blir det verkligen såhär??

    http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/

    …skit värld… fri handel my ass… kan dom inte passa på att ta
    ut skatt på monofilm oxå..

  • dr-masse

    Medlem
    18 januari, 2006 vid 20:10

    Nej, ingen svensk moms. Det är avsändarlandets moms som gäller inom EU, och grejorna lär komma från ett EU-land.

    Ingen tullavgift heller, även här EU som gäller.

    Du har läst om det som gäller för privatimport från länder utanför EU. Men även där kan man snällt be avsändaren (i tex USA) att skicka det utan kartong å så som ett privat paket…

    Men jag gillar ju att handla och pilla på grejorna i shoppen först, svenska priser står sig dessutom hyggligt bra (jo, det är billigare i en del andra länder, men så ska ju grejorna hit oxå…).

    Shoppa På!

  • jester

    Medlem
    18 januari, 2006 vid 20:19
    pure wrote:
    Kollade lite på tullverkets hemsida… på varorna verkar tillkomma:

    * 25% moms
    * 50-150 kr avgift av posten
    * någon spännande tullavgift som är procentuell.

    Alla mina förhoppningar om ett billigt fast nytt bra segel käns
    aningen dystra… blir det verkligen såhär??

    http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/

    …skit värld… fri handel my ass… kan dom inte passa på att ta
    ut skatt på monofilm oxå..

    Eller så hoppar du in på http://www.gunsails.se. Tycker tom att deras priser är lägre än dom tyska priserna. Finns ju även butik strax söder om Stenungsund (har dock inte varit där själv ännu)

  • pure

    Medlem
    18 januari, 2006 vid 21:07
    dr Masse wrote:
    Nej, ingen svensk moms. Det är avsändarlandets moms som gäller inom EU, och grejorna lär komma från ett EU-land.

    Ingen tullavgift heller, även här EU som gäller.

    Du har läst om det som gäller för privatimport från länder utanför EU. Men även där kan man snällt be avsändaren (i tex USA) att skicka det utan kartong å så som ett privat paket…

    Men jag gillar ju att handla och pilla på grejorna i shoppen först, svenska priser står sig dessutom hyggligt bra (jo, det är billigare i en del andra länder, men så ska ju grejorna hit oxå…).

    Shoppa På!

    tackar, det va gött att höra..

    hmm.. inbland är skum läsning inte så optimalt 🙂 ..

  • pure

    Medlem
    18 januari, 2006 vid 21:10
    Jester wrote:
    Eller så hoppar du in på http://www.gunsails.se. Tycker tom att deras priser är lägre än dom tyska priserna. Finns ju även butik strax söder om Stenungsund (har dock inte varit där själv ännu)

    verkar intressant… kan ju vara värt att besöka butiken.. får man det ju lite fortare..

  • aggrosurf

    Medlem
    18 januari, 2006 vid 21:58
    pure wrote:
    verkar intressant… kan ju vara värt att besöka butiken.. får man det ju lite fortare..
    Knäckt 1 bom wave.. 2 master 370 rdm å 400. rdm 100%are.. men det är ju jag.. kvaliten är säkert helt ok om man landar tricken,, men reklamationen igenom butiken i jörlanda va helt suverän…trevligare folk får man leta efter. Nej jag får inga rabatter…
  • jakob_s

    Medlem
    18 januari, 2006 vid 21:58

    Har Gunsails sverige ens fått 06orna än ?

  • fantomen

    Medlem
    19 januari, 2006 vid 20:24
    Jakob_S wrote:
    Har Gunsails sverige ens fått 06orna än ?

    jadå var själv där å klämde lite i november tror jag:P Tycker du ska handla i butiken med. De är mycket trevliga och priserna är inte högre än på internet med frakt och så. Alltid skönare att ha en butik att gå till med.
    /Micke

  • Oregistrerade

    Gäst
    19 januari, 2006 vid 20:27
    fantomen wrote:
    jadå var själv där å klämde lite i november tror jag:P Tycker du ska handla i butiken med. De är mycket trevliga och priserna är inte högre än på internet med frakt och så. Alltid skönare att ha en butik att gå till med.
    /Micke

    Håller med.. det är ju inte fel att gynna fler svenska butiker så man bidrar till ett större svenskt utbud av vindsurfing shoppar..

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gun Sails katalogen idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.