• anonym-anvandare

    Medlem
    23 juli, 2002 vid 20:12

    Har använt Guns grejor några år. Helt ok men saknar kanske det där lilla extra. Prisbilden mycket bra, snabba leveranser, garantier etc.
    Seglen förekommer regelbundet i placeringslistor internationellt. Inte lika ofta som de stora men i alla fall.
    Har du gott om pengar, då kan du kosta på dig något annat, men annars räcker Gun mer än väl och fungerar alldeles utmärkt. Se t ex tester i tyska SURF. Aprilnumret testar 3 segel i årets linje.
    Surf är hårda i sina bedömningar. Det finns inte anledning att tro att de särbedömmer Gun eller har blivit “köpta”.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juli, 2002 vid 21:01

    nejj jag tänkte för att jag skulle kanske köra gun för att jag skulle kanske bli sponsrad av en säljare av gun!
    men vart har du köpt dina segel ?????
    vilka segel har du ?????

    Mvh Adam Argulander / swe-880

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juli, 2002 vid 07:23

    Prova med Johan på surfunique, länk brukar finnas på konfen. Annars har jag köpt direkt (se hemsida) och det funkar bra.
    Har provat race 00 freerace 00 och freestyle 01. Helt ok segel, men som sagt, ev saknas det där lilla sista. Optik, konstruktion, sömnad etc, hög kvalitet.
    Varning! Lämna inte ut ditt kontonummer i e-post (nödvändigt med kontonummer vid köp över Internet). Faxa in det t ex.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juli, 2002 vid 09:47

    aa men det va johan jag snakkade med !

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juli, 2002 vid 10:24

    Jag har seglat Guns våg grejor flera år och är helnöjd, kvaliten är bra och de funkar minst lika bra som andra märken jag testat trots lägre priser så det är bara att slå till!!!

    Lycka till!
    Örjan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juli, 2002 vid 11:08

    okejj tack för tipset !

    mvh Adam Argulander / swe-880

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juli, 2002 vid 20:46

    Guns prisbild är bra. Andra segel kan vara ruskigt dyra. Sabbar ekonomin. Bra med prispress. Dessutom tycker jag att GUN håller högre kvalitet än andra lågprisare, t ex Rushwind och Pacific. Vissa av de senares segel är inte ok!
    Idag kom nya tyska SURF (för pren, affär senare). Gun har en annons med ett jättespecialpris på en av sina freeride riggar, välj fr hela linjen (inkl mast och bom). Svårslaget total pris.
    I övrigt var det ett ovanligt tråkigt SURF-nummer med bl a tester på hängselar.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juli, 2002 vid 09:35

    tja! har visserligen inte gun men gaastra manic 02 å sälja till sponsorpris om du ä sugen

    fredrik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juli, 2002 vid 09:54

    Gun rockar tycker jag.
    Har kört på dem sedan 94:a. Jag kör Groove, topwave II och köpte mig precis ett Wave MC.
    Att köpa segel av samma kvalitet som Gun fast för dubbla priset har jag inte lust med. Skulle jag få np eller liknande för samma pris så skulle saken dock vara annorlunda, man e ju lite fåfäng.
    Gun levererar vanligtvis fort. Problem kan det bli om man väntar för långt in på sommaren då modellerna tar slut.

    /Månster

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juli, 2002 vid 09:57

    vad e gaastra manic för nått då ???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juli, 2002 vid 09:58

    låter intresant med gaastra !
    men vart bor du då ?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juli, 2002 vid 18:50

    NP och de andra “stora” är helt enkelt för dyra. Det kan inte bara vara utvecklingskostnader som motiverar prisbilden. Snarare vill man hålla priset uppe för att vara högstatus liknande andra branscher (jfr t ex jeansbranschen där det är status med höga priser utan att det för den skull innebär bra kvalitet).
    Ett ganska normalt NP segel nypris fullständigt urholkar ekonomin för en månad (för många av oss, eller??). GUN tar närmast halva priset och är nästan lika bra för flera av seglen. Valet blir ganska lätt!
    Det borde vara naturligt att nobba dyrseglen. I längden måste konkurrens från lågprisare som håller kvalitet sänka priset på hela markanden. Kolla in GUN innan du köper nästa gång.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 juli, 2002 vid 12:33

    Nu får ni fan skärpa er. Vart är det svenska språket påväg?

    Eliminera Språkliga Styckmord!
    Skrivförfaninteisär.
    /KOSMOS – Kampförbundet Organiserade Språkvårdare Mot Osmakliga Särskrivningar

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 juli, 2002 vid 20:28

    Coolt inlägg. Berätta lite mer vad du menar. Ditt eget inlägg är kanske inte skönskrivning det heller???
    Ang GUN-segel står jag fast, de är bra och det är nyttigt med priskonkurrens. Varför hålla prisnivån uppe på konstlat sätt?
    Varför betala nästa det dubbla för samma prestanda?
    Sign; gillar semikolon;;;;;;;

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 juli, 2002 vid 21:42

    —-
    nån som vet nått om gun segel kvalitet mm jag tänker på freestyle och vågsegel ! nån som kör deras freestyle eller vågsegel ????
    —-

    nån – Någon (stort N). Något. Gunsegel alt Gun’s segel/Gun-segel. Sedan ett mellanslag följt av kvalitet. Gun’s segelkvalitet hade varit lämpligt. Sedan kommer en förkortning som är felstavad följt av ett mellanslag. Nu kommer plötsligt “jag”, utan att den tidigare meningen är avslutad.

    “freestyle och vågsegel ! nån som kör deras freestyle eller vågsegel ????”

    Särskrivning, mellanslag, ett helt ovidkommande utropstecken och ett mellanslag. Från ingenstans dyker ett “nån” upp, särskrivning och slutligen fyra frågetecken.

    God svenska.


    nejj jag tänkte för att jag skulle kanske köra gun för att jag skulle kanske bli sponsrad av en säljare av gun!
    men vart har du köpt dina segel ?????
    vilka segel har du ?????



    Det är humor. Första klass.
    Jag väljer att inte vidare kommentera dessa rader.

    http://www.skrivihop.nu

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.