Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gutesurfers – need help!

• Gutesurfers – need help!

Publicerad av judo-freddan på 30 augusti, 2006 vid 14:51

Hej!

Ska över nu till helgen med Fårö som bas och som det ser ut nu kommer det ju att blåsa västlig apfradga på måndag.:laugh: Finns det något bra vågseglingsspot på rak V? Funkar exempelvis Ekeviken eller ska man åka någon annanstans? Landtungan i västra delen av viken är ju rätt platt..

judo-freddan svarade 18 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jesper_b

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 15:05

Är ingen gute men tror mig ändå kunna rekommendera Ireviken på nordväskusten och Rivet nere vid Hoburgen på västligt. Gutarna får rätta mig om jag har fel. Funderar själv på att dra över typ söndag, måndag, tisdag..

Skit – har ett svårinställt möte på onsdag.

/Jesper B

• fastlandsguten

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 15:42

Ring så löser vi dina problem 🙂 Om det blir rak väst så bör Rivet funka, dock ”långt” från Fårö. Ekeviken kan funka, Gammelhamn på Fårö kan gå bra, Ireviken kan bli mäktigt. Söndag-Tisdag ser bra ut! Jag åker till Fårö Fredag och stannar några dagar.
    hälsar, Peter

• Vind Vind

Gäst
    30 augusti, 2006 vid 15:54

Väst är dessvärre inte så bra på Eke. Segla i så fall revet Kamben/Hogsand på östra eke. Om vattståndet är lågt går vågorna inte över och det är en smooth ride ut till brytet. Några grader nord i västen. Då börjar det bygga. Och på ren nordväst kan du få se Fårö från ovan. Shit vad stort det kan bli där om det börjar dunka på från Nv, men då kan man bege sig till västra Eke för den perfekta sideshoren istället. Väst och sydväst är dock sämsta riktningarna på Fårö. Dock kan Skalas sydsida funka grymt på sydsydväst. Och Lauterhorn me..

Sudret är inge bra på väst tycker jag. Fårö bätte bas när det drar mot norr. Men jag är ingen riktig sork……

Ihre däremot är fullständigt vansinnigt på väst ! Gotlands elakaste ställe ? Stort, brutalt och vindfattiga shorebreaks. Segla norra sidan, nedfart svarthällsvägen. Dock måste det vara Mycket Vind och antingen ren väst eller nord där.

80 mil kust på ön !

Vind

• judo-freddan

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 16:23
    Jesper_B wrote:
    Är ingen gute men tror mig ändå kunna rekommendera Ireviken på nordväskusten och Rivet nere vid Hoburgen på västligt. Gutarna får rätta mig om jag har fel. Funderar själv på att dra över typ söndag, måndag, tisdag..

Skit – har ett svårinställt möte på onsdag.

/Jesper B

Rivet testade jag faktiskt i fjol sommar på V 12-14m/s. Inget dåligt ställe.. Inte alls dåligt. Man är inte bortskämd med logo side-off i sverige..

• fastlandsguten

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 16:26

Mr Vind, kommer du ner något? Vi åker till Grogarnsberget imorgon. Någon(några..) måste passa Harry så fler desto bättre:) Idag seglade vi vid Gothemshammar. Brutalt shorebreak men lite knapert med vind. Otroligt fina vågor för surfing, pallkanten var rätt djup så det gick att åka in till strand.

• judo-freddan

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 16:37
    FastlandsGuten wrote:
    Ring så löser vi dina problem 🙂 Om det blir rak väst så bör Rivet funka, dock ”långt” från Fårö. Ekeviken kan funka, Gammelhamn på Fårö kan gå bra, Ireviken kan bli mäktigt. Söndag-Tisdag ser bra ut! Jag åker till Fårö Fredag och stannar några dagar.
    hälsar, Peter

Gärna det! Hittade inte ditt nummer på hemsidan eller i din profil. Kan du skicka det i ett meddelande?
    /Freddan

• judo-freddan

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 16:38

Tack för alla svaren hörni! Super! Nu har jag lite options.
    /Freddan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gutesurfers – need help!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.