Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GWC klubbresan till klittmöller

  • GWC klubbresan till klittmöller

    Publicerad av pure på 12 oktober, 2007 vid 17:58

    Är det många som skall med. Är lite sugen men funderar på om det funkar bra för vågnybörjare.. har surfat bland vågor i varberg o halmstad några ggr men är det lättare eller svårare i klittmöller?

    jeppo_f svarade 16 år, 6 månader sedan 19 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • lars_k

    Medlem
    12 oktober, 2007 vid 18:01

    Det är svårare. Mer shorebreak, strömt, mkt folk. Men beror ju på hur mkt det blåser och hur stora vågorna är just den dan… 😉
    Kan bli hur brutalt som helst!
    …eller vara smått och snällt.

  • basse

    Medlem
    12 oktober, 2007 vid 18:04

    Det är inte så farligt tycker jag.

    Visst… jag kommer ihåg första gången jag gick över kanten i Middles. Skitigt nervös…. den enda som inte klarade sig ut på första repan var peder som bröt bommen i första spolningen. Det var ju naturligtvis skitbra för oss andra som fick lära oss den “billiga” vägen att man inte skall hålla kvar mitt på bommen när man blir spolad!!!

    Basse säger Häng med!!! Varför skjuta upp det oundvikliga!!! 🙂

  • mjunken

    Medlem
    12 oktober, 2007 vid 19:08

    Jag hade min första vågdag någonsin just i Klittmöller det va inne i Klittmöller Bay. Det va ganska stort dom hade kört 4.0 2 dagar irad innan men denna dag va det 5.3. Blev mycke spolad och släpade en del på stranden för att komma tillbaka till “startplatsen”. Middles körde jag året efter hade inte kört Varberg eller något liknande utan bara den dagen i Klittmöller och blev av folk i omgivningen lite skrämd av strömmar mm mm men jag måste säga att jag tyckte inte det va så farligt. Hade lite problem att ta mig ut genom vågorna ibland, blir lätt så när man inte vet hur man ska göra:-), men överlag tyckte jag inte det va så farligt har inte kört där när det e 4.0 eller mindre bara 4.5 och 5.3 och då tyckte jag inte att det va så farligt. Ser ju ut att vara en hel del brutalare när det är 3.5-4.0.

    Däremot så bangade jag och en polare när vi i våras va nere och kollade in Agger när det brallade ordentligt 4.0-4.5 och va ganska rejält shorebreak och det första vi ser är en kille som sliter för att komma in till land med sin knäckta mast då valde vi att köra i sjön i stället. Missade förmodligen en bra vågdag men det gäller att välja sina strider så minimerar man dom tråkiga upplevelserna.

    MAO tycker jag att du ska dra ner man får lite stryk men det bra/roliga/sköna väger lätt upp det, du kommer inte ångra dig.

    /Micke

  • surfslusken

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 00:57

    Ja tycker du ska stanna hemma.

  • Oregistrerad

    Gäst
    13 oktober, 2007 vid 08:18

    @surfslusken 421728 wrote:

    Ja tycker du ska stanna hemma.

    Varför? Eftersom du aldrig planar med dina hotsegel så lär han ju inte vara ivägen för dig. Om man står still kan man ju inte köra på någon.

  • pure

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 10:26

    Kanske lika bra o testa .. har ju haft kul förut på andra ställen även om det har inneburit en del simning o spolning 🙂 . Känns som om man lär sig även av det och så lyckas man förhoppningsvis ta sig ut åtminstone ett par ggr. Om inte annat så kan man ju alltid ta lite bilder.

  • kris

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 13:45

    Skulle havet bli övermäktigt kan du ju alltid köra till plattvattnet i Krik (typ 4 mil från Klitm?)

  • pure

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 14:11

    @Kris 421834 wrote:

    Skulle havet bli övermäktigt kan du ju alltid köra till plattvattnet i Krik (typ 4 mil från Klitm?)

    Tänkte faktiskt inte på det… men det är ju en bra ide som plan B

  • memark

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:28

    Jag känner inte till Klittmöller alls. Är det bara vågor som gäller det? Är det isf fler än jag som är mer intresserade av plattvatten?

  • toka

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 15:29

    Finns gott om plattvatten nere i Krik!

    Häng med!

  • pure

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 12:13

    Har mailat [email]jesper.fransson [at] appello [punkt] se[/email] men inte fått nått svar.. kanske hans jobbmail?

    Har ingen att åka med men har bil med takräcke o segel/mast bag
    så har nån har plats eller vill åka med mig?

  • pewe

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 13:46

    Är det inte för kallt?

  • basse

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 15:27

    @pure 422057 wrote:

    Har mailat [email]jesper.fransson [at] appello [punkt] se[/email] men inte fått nått svar.. kanske hans jobbmail?

    Har ingen att åka med men har bil med takräcke o segel/mast bag
    så har nån har plats eller vill åka med mig?

    Jeppo hör nog av sig imorgon. Han var bortrest i helgen vet jag.

    Häng med! Det är inte så farligt som folk tror.

    Bilar kommer det säkert att delas på så gott det går. Själv åker jag helgen efter och stannar därför hemma… om det inte ser riktigt riktigt bra ut.. då kanske det blir en skagen över dagen.

  • surfslusken

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 16:54

    @pure 422057 wrote:

    Har mailat [email]jesper.fransson [at] appello [punkt] se[/email] men inte fått nått svar.. kanske hans jobbmail?

    Har ingen att åka med men har bil med takräcke o segel/mast bag
    så har nån har plats eller vill åka med mig?

    Kan ja få åka me dej???

  • pure

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 17:56

    @surfslusken 422091 wrote:

    Kan ja få åka me dej???

    Självklart..

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GWC klubbresan till klittmöller

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.