Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo is sentenced to death

  • Habo is sentenced to death

    Publicerad av tomw på 18 juni, 2009 vid 20:44

    Idag var jag på Habo med min 4 åring. Tänkte att chilla på stranden och hälsar på folk medan revben läker och pojken lekar, det va fint väder.

    Vi parkerar oss höger om minigolfen. Grabben springer ut till vattnet. ALLA kör i badzonen, och nära stranden. Jag är inte orolig alls. Vet att det är inte mycket vind och dem flesta är mer än 25m ut. Men, snart är det flera som är 25m från stranden och kör unhooked tricks i badzonen med pojken i vattnet….smarta killar.

    Sedan grillar vi- sitter med het grill, varmkorv i handärna, och en tjej ska launcha 8m rakt uppvind av oss- på ikke launch sidan. Hade vi inte suttit och haft korv i handen hade det varit OK- då kunde vi har flyttat. Jag höjtar till henne- “jag ska bara lifta” säger hon…
    Blir förbannad och säger att hon ska går upp på stranden och launcha- det gör hon. Tack.

    Men det var redan kört. Hade jag varit vanlig camping gäst hade Mikke fått en klagomål.

    Habo RIP

    qq-57 svarade 14 år, 10 månader sedan 22 Medlemmar · 42 Svar
  • 42 Svar
  • dannep

    Medlem
    18 juni, 2009 vid 23:12
    TomW;554180 wrote:
    Idag var jag på Habo med min 4 åring. Tänkte att chilla på stranden och hälsar på folk medan revben läker och pojken lekar, det va fint väder.

    Vi parkerar oss höger om minigolfen. Grabben springer ut till vattnet. ALLA kör i badzonen, och nära stranden. Jag är inte orolig alls. Vet att det är inte mycket vind och dem flesta är mer än 25m ut. Men, snart är det flera som är 25m från stranden och kör unhooked tricks i badzonen med pojken i vattnet….smarta killar.

    Sedan grillar vi- sitter med het grill, varmkorv i handärna, och en tjej ska launcha 8m rakt uppvind av oss- på ikke launch sidan. Hade vi inte suttit och haft korv i handen hade det varit OK- då kunde vi har flyttat. Jag höjtar till henne- “jag ska bara lifta” säger hon…
    Blir förbannad och säger att hon ska går upp på stranden och launcha- det gör hon. Tack.

    Men det var redan kört. Hade jag varit vanlig camping gäst hade Mikke fått en klagomål.

    Habo RIP

    vafasen… vi måste ta vara på våra få spots.

    Hur svårt kan det vara?

  • hugeo

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 06:33

    vem fain kitar habo anyway

  • gadget

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 06:41
    HugeO;554225 wrote:
    vem fain kitar habo anyway

    ingen aning… HL är ju sjukskrivna… :laugh:

  • mjersen

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 07:18
    TomW;554180 wrote:
    Idag var jag på Habo med min 4 åring. Tänkte att chilla på stranden och hälsar på folk medan revben läker och pojken lekar, det va fint väder.

    Vi parkerar oss höger om minigolfen. Grabben springer ut till vattnet. ALLA kör i badzonen, och nära stranden. Jag är inte orolig alls. Vet att det är inte mycket vind och dem flesta är mer än 25m ut. Men, snart är det flera som är 25m från stranden och kör unhooked tricks i badzonen med pojken i vattnet….smarta killar.

    Sedan grillar vi- sitter med het grill, varmkorv i handärna, och en tjej ska launcha 8m rakt uppvind av oss- på ikke launch sidan. Hade vi inte suttit och haft korv i handen hade det varit OK- då kunde vi har flyttat. Jag höjtar till henne- “jag ska bara lifta” säger hon…
    Blir förbannad och säger att hon ska går upp på stranden och launcha- det gör hon. Tack.

    Men det var redan kört. Hade jag varit vanlig camping gäst hade Mikke fått en klagomål.

    Habo RIP

    “jag ska lifta”? tveksamt.,. du hade i alla fall kunnat be henne lite snällare än va du gjiorde. tror med stor säkerhet att hon hade flyttat sig även om du frågade snällt.

  • peter_nilsson

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 07:59

    Antar att du menar att du grillade till vänster (söder om minigolf banan).

    Det verkar ju som om skylten inte hjälper eller att folk inte är läskunniga….

    Vi måste alla vara med och sprida info om detta (fast på ett snällt sätt)

    Jag undrar om kursledarna talar om för sina elever om vart man får kita och inte får?

    Mvh
    Peter

  • malinr

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 08:52
    TomW;554180 wrote:
    Idag var jag på Habo med min 4 åring. Tänkte att chilla på stranden och hälsar på folk medan revben läker och pojken lekar, det va fint väder.

    Vi parkerar oss höger om minigolfen. Grabben springer ut till vattnet. ALLA kör i badzonen, och nära stranden. Jag är inte orolig alls. Vet att det är inte mycket vind och dem flesta är mer än 25m ut. Men, snart är det flera som är 25m från stranden och kör unhooked tricks i badzonen med pojken i vattnet….smarta killar.

    Sedan grillar vi- sitter med het grill, varmkorv i handärna, och en tjej ska launcha 8m rakt uppvind av oss- på ikke launch sidan. Hade vi inte suttit och haft korv i handen hade det varit OK- då kunde vi har flyttat. Jag höjtar till henne- “jag ska bara lifta” säger hon…
    Blir förbannad och säger att hon ska går upp på stranden och launcha- det gör hon. Tack.

    Men det var redan kört. Hade jag varit vanlig camping gäst hade Mikke fått en klagomål.

    Habo RIP

    FULL förståelse för agretioner mot en felvald plats att launcha kiten på. Även om Du och ditt barn inte var i riskzonen, då kiten skulle Launchas MOT vinden. Men kan förstå om ni kände obehag för om något mot förmodan skulle gå jätte fel. Men jag har ingen förståelse alls att en äldre erfaren kitesurfare som du använder sig av ett sådant avskyvärt tonläge och höjer rösten mot okända människor, mest tänker jag på det äldre paret som inte ens förstod situationen. Att direkt hoppa på med aggresiv röst och utskällning!

    Men som sagt, någon sa att vi skulle ta hand om våra spots. Kanske borde det tänkas mer på att vi framförallt borde ta hand om den sportsliga andan inom kitesurfing. För en vuxen människa försår väl att en tillsäglese med rätt tonläge och val av ord är BETYDANDE för en god gemenskap?!

    Detta är tyvärr ett tråkigt exempel på att denna anda kanske inte är på topp!

  • patrikol

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 08:57

    Att du skall behöva säga till någon överhuvudtaget är helt sanslöst.
    Tur att det var du Tom och inte någon badande som sa till.

  • kongon

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 09:35

    Instämmer med de flesta här… det är ju inte jättesvårt att bara göra rätt från början så att ingen har nån anledning att bli kokt.

    Reglerna är ju inte direkt svårtydda?! ([ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=60231″]Regler Habo Ljung 2008 – http://www.Surfzone.se[/ame%5D)

  • litease

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 10:29

    Vill bara göra klart att jag inte går in i diskussionen angående tonläget.

    Med det sagt vill jag säga att om någon har rätt att bli arg mot de våra så är det väl ändå vi själva? Om inte vi som vet säger ifrån vem skall då göra det och inge respekt för de lagar vi måste följa. Jag blev själv tillsagd på skarpen som oförstående nybörjare för en annan händelse och insåg först då allvaret i det han sa.

  • damo

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 11:30

    tom you need some anger managment lessons! i dont know you and i dont know who you think you are but you have no right to talk to anyone like that! if you see someone doing something that you think is wrong dont just start screaming at them being all aggressive cos it will never get you anywhere! if you had of shown some manners and a bit of respect and walked over to the kiter “lifting” thier kite and just said hey excuse me but you are not ment to “lift” here then there wouldnt have been an issue its as simple as that instead you made a complete arse of yourself acting like a spoilt child screaming at people and the way you spoke to the two elderly people is just not on. if you had of spoken to me like that i would have punched you in the mouth!!

    so next time you see a kiter doing something wrong even if you are standing there with your sausage in your hand try being NICE and polite and just have a quiet word with them there is no need to scream at people like that

    and just for the record yeah she might have been “lifting in the wrong area but as i just said the way you went about it is tottaly wrong!!

  • roland

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 11:30
    mjersen;554240 wrote:
    “jag ska lifta”? tveksamt.,. du hade i alla fall kunnat be henne lite snällare än va du gjiorde. tror med stor säkerhet att hon hade flyttat sig även om du frågade snällt.

    Snälla du flickan inte här så så var så snäll tack tack

  • dannep

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 12:23
    damo;554287 wrote:
    tom you need some anger managment lessons! i dont know you and i dont know who you think you are but you have no right to talk to anyone like that! if you see someone doing something that you think is wrong dont just start screaming at them being all aggressive cos it will never get you anywhere! if you had of shown some manners and a bit of respect and walked over to the kiter “lifting” thier kite and just said hey excuse me but you are not ment to “lift” here then there wouldnt have been an issue its as simple as that instead you made a complete arse of yourself acting like a spoilt child screaming at people and the way you spoke to the two elderly people is just not on. if you had of spoken to me like that i would have punched you in the mouth!!

    so next time you see a kiter doing something wrong even if you are standing there with your sausage in your hand try being NICE and polite and just have a quiet word with them there is no need to scream at people like that

    and just for the record yeah she might have been “lifting in the wrong area but as i just said the way you went about it is tottaly wrong!!

    TomW:s inlägg säger inte så mycket om tonläget…

    Var ni på plats och hörde detta eller var kommer ovan info ifrån?

  • lars_m

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 13:28

    Tom I agree – didn’t watch the thing, but can understand you’d get pissed with the rest going on as well… if one bathing person get’s a kite in their head, that could be it for the spot… We have the same problems in copenhagen and it’s the same problem year after year

    It’s not about following the rules for the sake of rules (who wants that?), it’s about kiters loosing their spots if too many shit in their own nest…

  • pepa

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 14:12

    Snälla ni ta person-mot-persongrejen privat, det här handlar om större grejer än så.

  • skotten

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 22:06

    HAHA tom is spot on the money here, you lot are just fucking yourselfes over. One of the major contributers as to why the fucking kiteschools are not allowed to start from the campsite is because of people using the beach to the left of the road.

    Its been in here a million fucking times that only the kiteschools were allowed on the left and now we are not even allowed to be there because of fucking morons abusing the rules and playing stupid.

    The place is a joke, the locals should be ashamed at themselfes for letting it get this bad and not stomping a bit of hitler on the beach to the assholes on the swimming area and launching on the left when others cannot be there to do it for them. (this comment applies to anyone that uses habo regularly, not just those with it in their signature)

    The last time I hung with mike, he was fucking pissed, 7 years of opening his gates and giving, asking for nothing, you know what, I totally understand him reading this thread.

    I promise you all that next year, it wont be the same.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo is sentenced to death

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.