• HABO LJUNG

Publicerad av anonym-anvandare på 24 mars, 2005 vid 09:43

Vet någon va som händer i Haboljung. Träderna är kapade och marken är lerig och ful. Det ser nästan ut som den är ”konfiskerad”. Bara det inte blir en port eller liknande så vi inte kan surfa! Kommunen måste vel ha ett område var ungdommen och ett par gubbar kan komma till med sina prylar.
    JJ.

frippe-s svarade 20 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • babilidoo

Medlem
    24 mars, 2005 vid 16:40

Jag såg också det , men om inte kommunen tar tag i det så får vi hjälpas åt att flytta bort all träd som står ivägen. Annars kommer inga biler ned i dungen.

• xavier

Medlem
    24 mars, 2005 vid 17:31

Någon paparazzi som kan ta lite bilder på förödelsen?

/P

• peter_g

Medlem
    24 mars, 2005 vid 20:08

Jag var å snackade med dem som röjde där, kommunen har bestämt att göra en ordentlig parkering för oss surfare, de e bara å tacka å ta emot!! hoppas vi ses där i vår!!! Längtat längtar…..

• anonym-anvandare

Medlem
    24 mars, 2005 vid 20:49

Ligger det i vid Habo nu??
    Silversurfarn

• xavier

Medlem
    24 mars, 2005 vid 21:21

is? Nope, ser finfint ut längs västra Skåne. Bara att hoppa i när vinden kommer.

Jag tror faktiskt vi har en liten skyddsängel i Lomma kommun, vet inte vem det är men någon/några är vänligt inställda till LBWS och alla surfare som seglar inom kommunens gränser.

/P

• brickan

Medlem
    24 mars, 2005 vid 21:44

Dom ska ju ha segeltävlingen före americas cup utanför lomma.

• surfen

Medlem
    24 mars, 2005 vid 21:47

Aaaaa ängeln var av papper och luktar pengar, men det gör inget bara det blir bra för er surfare i slutändan. laugh.gif wink.gif

• xavier

Medlem
    25 mars, 2005 vid 16:36

inte för att jag tror att en liten parkering på 30 kvadratmeter i ett buskage utanför lilla ”samhället” habo ljung 2km från Lomma skulle förändra bilden av Lomma kommun under förtävlingen till America’s Cup. men, men…

• anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2005 vid 08:18

Har pratat med en kommunanställd idag. Hela skogen sågas ner och det skall ordas en stor parkeringsplats. Vidare blir det bord och toaletter. Allt är tilltänkt för oss surfare och. Bra initiativ av kommunen.
    JJ.

• frippe-s

Medlem
    31 mars, 2005 vid 15:41

Later ju kalas de dara! Hur varmt ar det egentligen i Skane nu, har ngn varit ute a kort annu? Sjalv sitter jag har pa Isla Margarita och har lite svart att komma loss innan mitten av april, hehe.
    Yeye, ha de gutt darhemma sa ses vi pa vattnet i var!!

/Fredrik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.