Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Habo Ljung 9/12… kan bli speed-epic…

  • Habo Ljung 9/12… kan bli speed-epic…

    Publicerad av klang på 8 december, 2011 vid 07:54

    Kollade precis prognos för vattennivå i Barsebäck… -20cm runt 14-16 tiden… kan bli helt EPIC förhållande (för att vara Habo Ljung).

    Ses i Habo Ljung 😛

    joth svarade 12 år, 4 månader sedan 11 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • thomas-althin

    Medlem
    8 december, 2011 vid 08:30

    Jamen då kör vi då;);)

  • sunsailsweden

    Medlem
    8 december, 2011 vid 09:32

    Jappp. då skall jag försöka komma över 30 knopsvallen…
    Är där kl 11.00 Fullt ös..:wink::laugh:

  • kinetic

    Medlem
    8 december, 2011 vid 11:29

    Klang: Ja det kan bli riktigt bra! Rätt vindriktning med, bäst är SSV men SV funkar utmärkt! “Lite” kallt med 6-7 grader bara…Blir besviken om ingen av er kommer över 37 knop iaf :), släng på det största du har så du garderar dig :grin:. Att döma av “proggen” så är det 6.2 som gäller 🙂

  • thomas-althin

    Medlem
    8 december, 2011 vid 14:21

    Vi får se hur rätt ELLER fel de har dedärade prognoserna…;

  • klang

    Medlem
    9 december, 2011 vid 06:37

    Vattennivån har redan droppat till -20cm, så jag ska nog försöka vara där runt 11-12

  • tobhed

    Medlem
    9 december, 2011 vid 14:47

    Min vapendragare Ulf fixade att toppa över 40 knop i Habo idag så det löste sig, dessutom satte han ett nytt spotrekord för Habo – snyggt kört Ulf!

  • tobhed

    Medlem
    9 december, 2011 vid 16:00

    Klang, vilken sjuk NM du drog till med 🙂

  • joth

    Medlem
    9 december, 2011 vid 16:41

    Grymt kört gubbar. Den NM e ju helt sinnes. Vart skall det sluta…

  • hdtv

    Medlem
    9 december, 2011 vid 18:24

    Grymt ……. Blev allt lite sugen på att ge mig ut under morgondagen nu 2012:orna har landat, men fy vad kallt det måste vara!

  • bjornen

    Medlem
    9 december, 2011 vid 19:13

    Grattis till grym nm! Måste kännas att stå på så långt 🙂

  • kinetic

    Medlem
    9 december, 2011 vid 19:59

    Grattis….O grymt att ni pallade med kylan, måste varit bra kallt om händerna…

  • snaffe

    Medlem
    9 december, 2011 vid 20:53

    Det va faktisk riktigt varmt och skönt i Habo idag!
    Kul att det är lite folk i vattnet även i december.

    http://www.windsurflund.se

  • klang

    Medlem
    9 december, 2011 vid 22:45

    Tack boys… mjölksyran i benen var inte att leka med… men jag är grymt glad för min NM… helt galet ju… riktigt gött och äntligen få slå Gelanders repa i TT… vilken varit målet under lång tid…

    Sen är det ju hårt att Uffe plockade Habo rekordet… men det är ok, han är ju både skåning och LBWS:are :-)… o det vara en tidsfråga… 😀 … shit vilka tider Uffe…. din NM är ju riktigt bra den me!!!!

  • kinetic

    Medlem
    9 december, 2011 vid 23:06

    Klang: Var vindriktningen verkligen optimal? Det såg inte ut så på BOJK’s webcam kring 12-tiden. Verkade som om vinden låg mer på SV-V än SSV, dvs ni speedade mot kajtarna o fick höjda tillbaka?

  • sunsailsweden

    Medlem
    10 december, 2011 vid 10:18

    Hello.

    Tänkta Tacka Klang Ulf Tomas för en erfarenhet rikare. Det var första gången för mig på speedplankan. Helt fantastiskt vad det går och sjukt roligt. Det blir till att fixa till gpsen och ge sig ut vid nästa tillfälle.

    Mvh Peter:laugh:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Habo Ljung 9/12… kan bli speed-epic…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.