Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haga Park i helgen?

• Haga Park i helgen?

Publicerad av s66 på 13 april, 2004 vid 20:36

Tja boys, funderar på att ta en sväng till Haga i helgen. Kanske för tidigt o säga ngt om prognosen redan men tror ni locals på sjöbris redan? för tidigt på säsongen kanske?
    /Andreas

aerial-arnie svarade 21 år sedan 11 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • styret

Medlem
    13 april, 2004 vid 20:42

jag vill inte uttala mej om vädret (jag fuckar ju ändå alltid upp det) men kommer ni så har jag videokameran laddad.

• s

Medlem
    14 april, 2004 vid 15:25

Det rockar ju på rätt fett just nu! Och har gjort det i några dagar verkar det som.

Men till helgen ser det ut att bli ostligt. Är det inte då som Allvaret kyls ned av kylig ostvind från Östersjön och sjöbrisen kommer därmed inte igång?
    Det skall väl vara mellan V och S vind för att det skall fungera som bäst? Eller vad säger ni locals?

/Staffan

• styret

Medlem
    14 april, 2004 vid 15:33

mjo sydväst är ju det bästa. för mycket väst är inte bra det heller. men ja. lite lite ost gör väl inget men sydost verkar inte lovande om jag minns rätt (vilket jag säkert inte gör).

4 timmar på vattnet med 5.4 största delen av dagen. inte fel inte, och så har man påsklov. Kan det bli bättre?
    morgondagen och fredag verkar lovande.
    man kommer ju däcka efter två öl på fredakväll.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 april, 2004 vid 17:43

Sä här tidigt på säsongen kan sjöbrisen slå ut vilken vindriktning som helst.
    Tag Påskafton nno visst toppen var 17m/s men det blåste en 12-13 m/s nno för att sedan pang kl 15 blåsa 11-12m/s ssv
    Detta beror på den enorma skillnaden mellan luft och hav.
    Lite senare när vatten tempen blivit varmare så brukar den inte slå ut ostanvinden
    Kenneth
    Men en sak är säker nu är det bra fy helvete vad bra det är finner inte ord

• anonym-anvandare

Medlem
    14 april, 2004 vid 19:21

fungerar haga inte i helgen pga för mycket ostligt satsa då på klagshamn!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 april, 2004 vid 05:07

Får dom sol och vind idag torsdag 15/4 då flyttar jag dit.
    För då är livet inte rättvist.

• styret

Medlem
    15 april, 2004 vid 07:02

hehe kola webkameran. solen är uppe och brisen på ingång. den kommer nog mellan ett och tre nån gång så man hinner göra ltie nytta innan.

• styret

Medlem
    15 april, 2004 vid 11:54

kolla vindinfon och packa flyttbilen!

• sinclair

Medlem
    15 april, 2004 vid 12:08

Fan om man skulle jobba förmiddag i morgon för att sen komma upp på ett besök?

• anonym-anvandare

Medlem
    15 april, 2004 vid 13:07

Om någon fortfarande tvivlar på hagas möjligheter så kan jag bara skriva Maj 2003 26 Dagar, Juni 2003 25 dagar. Alla med 6,0 eller mindre. Alla dagarna var väl inte 100 men det var planing.
    Markus S-77

• anonym-anvandare

Medlem
    15 april, 2004 vid 14:39

Med Markuskoefficienten så blir det cirkus hälften till 2/3 av dina dagar för en normalt funtad klantsurfare (vilket är mycket bra ändå). Jag kommer ihåg förra Kristi H när du åkte runt och dominerade med 6.3 eller något och en annan inte fick fart på 7.0….trots i princip samma vikt…
    frown.gif
    wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    15 april, 2004 vid 16:21

Nyss hemkommen från Haga
    Du kan packa och flytta.
    Vi har seglat en del håller nog fortfarande på.
    Att det är så här varmt i April måste vara unikt.
    Inga handskar, ingen huva bara att segla.
    Tänk att få ta av sig våtdräkten när man är på land för att det är för varmt
    Kenneth

• basse

Medlem
    16 april, 2004 vid 05:58

Någon från westkusten som tänkt sticka över?? Är grymt sugen men vet inte om jag pallar sova i bilen, idag var det ju frost här i Gbg.

• brickan

Medlem
    16 april, 2004 vid 08:12

Bo på sandbergen vandrahem http://www.sandbergen.nu inte fem stjärnigt men det duger åt en surfer.
    Rätt billigt blir det me.
    Typ 800m från haga med bil.

• styret

Medlem
    16 april, 2004 vid 08:22

tyvär ser ju inte helgen så jävla lovande ut.
    men som kenneth sa, såhär års kan ju brisen slå ut vilken riktning som helst.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haga Park i helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.