Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hajattackfilm för djurvänner!!

  • Hajattackfilm för djurvänner!!

    Publicerad av johanc på 20 augusti, 2006 vid 20:25

    Tja!!

    Hittade en liten filmsnutt som med emfas understryker vikten av att inte se ut som en säl när man surfar i Sydafrika…. Tycker mig känna igen klippet och tror att det är ur en dokumentär om vithajar utanför kapstaden. Tydligen har de ett alldeles eget sätt att angripa sälar på så de här filmarna gjorde en “sälsimulator” med en kamera riktad snett bakåt. De bogserade sedan sälattrappen bakom båten och fick några rätt ruggiga bilder på en hajattack ur helt fel vinkel så att säga… För mig coola bilder på en av naturens mest fulländade rovdjur utan att ens få dåligt samvete över en död säl…

    Håll till godo!!

    http://www.snabbstart.com/film/2fa1b77bcd

    JohanC

    mexi_ svarade 17 år, 3 månader sedan 12 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • styret

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 20:43

    du får nog läsa på en gång till johan. se-ut-som-säl-teorin är ju så gott som skrotad. tror inte jag har hört talas om nån surfare som blivit angripen på det sättet.

    men mäktigt är det!

  • johnjrambo

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 21:12

    seal iland säger ja bara

  • diil

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 06:31

    Hangtime…

  • pos

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 18:03

    Hajarna samlar syre i vågorna. Har för mig att de hade ett tiotal vithajar i bryten vid den där stranden i dokumentären.

    Så länge man planar…

  • johanc

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 18:20
    styret wrote:
    se-ut-som-säl-teorin är ju så gott som skrotad.

    men mäktigt är det!

    Aha.. Vad är det för teorier som cirkulerar nu vad gäller Carcharodon Carcharias episodvisa intresse för neoprenklädda snacks då??

  • styret

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 18:34

    att dom mest ser det som snacks.

    dom är typ nyfikna så dom glider mest fram och känner efter vad det är med munnen. det är därför folk mest blir bitna och sen släppta.
    …tror man

  • bjornen

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 19:23

    Jag var i Sydafrika i november och vi åkte båt ut till Dyer island och den berömda “shark alley” för att kolla hajarna. Snacka om att dom ligger “on top of the food chain” Dom gled helt orädda runt våran båt. Guiden berättade att det inte hade varit några attacker av vithaj på kusten närmast denna ö trots att det finns en hel del fina badstränder med folk å andra sidan fanns det gott om säl att tugga på runt ön… Men faan va mäktiga djur, i alla fall för mig som bara har sett någon halvstor gädda 🙂

  • johanc

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 19:50
    styret wrote:
    att dom mest ser det som snacks.

    dom är typ nyfikna så dom glider mest fram och känner efter vad det är med munnen. det är därför folk mest blir bitna och sen släppta.
    …tror man

    Joo, som det var en snubbe som skrev “humans generally dont respond too well to the GW:s inquisitive techniques” Det var t.o.m. ett gäng som testade olika föremål utanför Californien och jävlar i mig: Våtdräkten och surfbrädan var hetast…..

    http://greatwhite.org/frame_facts.htm

    Johanc

  • Oregistrerad

    Gäst
    2 december, 2006 vid 12:05

    snacka om tajming, bollkänsla

  • bjornen

    Medlem
    2 december, 2006 vid 13:38
  • konstantin

    Medlem
    2 december, 2006 vid 13:54

    läskigt! han hade ju allfall tur i oturen.:shocked:

  • Oregistrerad

    Gäst
    2 december, 2006 vid 16:10
  • konstantin

    Medlem
    2 december, 2006 vid 16:18

    ÅÅÅÅÅÅÅ FFFFFFFFFFFYYYYYY!!! det är nog bland det värsta jag har set. det är ju helt sjukt!!!

    vissa människor är ju helt rensade på kött det är bara benknotot som återstår. Äcklad blir man.

    varning för känsliga tittare borde du nog tillägga.

  • Oregistrerad

    Gäst
    2 december, 2006 vid 16:30
  • Oregistrerad

    Gäst
    2 december, 2006 vid 16:42
Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hajattackfilm för djurvänner!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.