Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hajrika surfspots!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 10:06

Men de har väl jäkligt stora ålar och annat skit där?

jag tycker att det vore hur mäktig som helst att surfa bland hajar, fårstår ni vilken kicka att surfa bland stora vitahajar.

• oscar

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 10:22

Ja visst var det en tigerhaj.. speciellt vet man det eftersom man bara hittade delar av våtdräkten och ALLA vet ju att tigerhajar inte gillar gummi. Troligen blev han hajmat men först efter att han dött av drunkning. Läste flera artiklar om denna händelse när jag var där.

• johan

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 11:47

Visst kan man dö på vägen dit som på vilket resmål som helst, och jag tycker inte att man skall skita i och åka, men det är väl inget snack om att man har ökat risk-faktorn en aning ? crazy.gif så jag förstår inte jämförelsen med tågolyckor mm, den risken har vi ju alltid. Men om man sen väljer att skejta över tågrälsen eller segla i hajrika vatten uklädd som en sardinhamburgare då är väl risken aningen större.

Fast jag skulle lätt åka om jag hade chansen frown.gif

• anders_hoffman

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 13:07

Mina exempel på feta hajundanmanövrar var ju som sagt bara exempel, det är klart att det rent teoretiskt sett är omöjligt att klara sig från en haj om den verkligen vill ha en!! laugh.gif Men om man har en lite större specialbyggd kniv som fena kanske man skulle kunna sätta sina spår!!! Det skulle förövrigt vara ganska häftigt att ha en lättviktskniv i typ aluminium som är ruskigt vass som fena, då skär den ju genom vattnet!! wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 13:15

Tänk om du landar på fenan efter ett hopp då?

• anders_hoffman

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 13:16

Jag har sagt det förr och jag säger det igen!! DET ÄR BARA VILDA TANKAR OCH TEORIER!!! smile.gif

• maxx

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 16:19

Man får inte glömma maneterna.
    50 pers per år stryker med.
    Men det lär ju inte bli några feta rubriker i expressen/aftonbladet.
    För vem vill läsa om några sketna maneter ! smile.gif

• tabi

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 16:45

cool.gif

• anders_hoffman

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 17:39

Maneter?? Du menart att dom dör inte vi!! confused.gif

• stinger

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 17:46

Det finns en sorts maneter som är dödligt giftig även för människor.

• skarabe

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 17:56

Har tom för mig att det är en manet som är jordens för människan giftigaste djur. Den har långa trådar med små taggar. Får du i dig det nervgift den ligger inne med är du död på någon minut. Kan ha fel, men har sett det på Discovery för länge sen..

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 19:26

discovery har aldrig fel!!

• endy

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 20:14

det är väll portugisiska örlogsmän vi pratar om confused.gif de är inte vidare trevliga crazy.gif

• anders_hoffman

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 20:51

Vet också att det finns sånna maneter.

Tänk er att bli spolad av en Jaw och få sån där över sig, inte kul wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2002 vid 20:56

Kallifånien har ganska många hajincidenter varje år med framförallt surfare men det är inte varje år någon stryker med. Finns finin statistik på nätet

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hajrika surfspots!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.