Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hål i bräda

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juli, 2003 vid 09:38

^
    |

• kallekobra

Medlem
    7 juli, 2003 vid 09:58

billigaste å enklaste lösningen heter Glasfiberspackel…tycker jag. enkelt att arbeta med å starkt så in i tusan.
    se till att göra rent ordentligt bara. ååå inte för mycket härdare…det blir så mycket att slipa då grin.gif

/
    Daniel

• sinclair

Medlem
    7 juli, 2003 vid 10:00

Epoxy har en tendens att bli väldigt varmt när det härdar, det kan medför att om epoxyt kommer i kontakt med skumet att de smälter. Har dock inte några bra tips, jag brukar lämna in min bräda när den är sönder. Jag har hört om något som heter water tight som en del använder, jag tror det finns att köpa i båtaffärer.

• styret

Medlem
    7 juli, 2003 vid 19:31

varning för glasfiberspackel.
    använd INTE den hårda självarmerande varianten!
    Det blir hårdare än resten av brädan och slår du i en gång till är chansen stor att du trycker lagningen igenom nästa lager och ner i kärnan.

Har hört att plastic padding ”pp100” skulle funka bättre. jag tror det är den sorten som är elastisk, men den är bara för småsprickor.

Som sagt, var jävligt försiktig när det gäller glasfiberspackel.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2003 vid 16:45

Tjao, vart på Clas Ohlson idag. Frågade om PP100, men dom sa att den inte skulle klara att vara under vatten (hålet är på undersidan). Köpte nåt annat man lagar båtar med. Stod bara massa varningstexter på förpackningen, men räknade med att det skulle vara instruktioner på tuben. Cyklade nöjd ut till Lomma, öppnade skiten, det enda som fanns på tuben var ännu fler varningstexter. Nöjd kletade jag ändå svart mojs över hålet, och en massa fler ställen med sprickor som dock inte börjat ta in vatten än. Såg ut som om brädan fått böldpest smile.gif Nåja, får se resultat imorrn. Det ska dock blåsa, så håller det inte kommer jag bli lite småputt :/ Lyckades dessutom få svart klet på snyggaste shortsen. Är inte livet underbart? smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2003 vid 17:10

köp lite glasfiber på tex bensinmack och tvåkompnent
    epoxy och slipa lite kring hålet så det fäster.
    Lägg ca 2 lager med väv så det täcker hålet
    Kanke även 3 lager så du kan slipa ner lite så det blir fint. Gör väven genomskinlig med den blandade epoxyn.
    Laga så fort som möjligt.
    Sen kan man lyxa till det med Gelcoat så det blir vitt igen
    om man nu vill.
    //matteus_14_30

• styret

Medlem
    11 juli, 2003 vid 17:21

ofan det funkar alltså inte. nä jag ahr ju inte kört med det själv så…

Vi får hoppas det håller då.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2003 vid 18:00

Fick ganska nyligen själv ett hål på undersidan av brädan, var kanske en 2×2. Jag blandade i lite sönderklippt glasfiberväv i tvåkomponentsepoxi som jag fyllde ut hålet med efter att jag slipat och låtit det torka. Därefter skulle jag kunna ha lagt en glasfiberväv utanpå som ytterligare förstärkning men det orkade jag inte så jag la bara på lite gelcoat tror ja de va (plastic padding)…lagningen verkar stabil än så länge men man vet ju aldrig…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hål i bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.