Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hål i våtdräkten

• Hål i våtdräkten

Publicerad av anonym-anvandare på 20 maj, 2001 vid 17:53

var ute och surfade för några dagar sedan, då jag kom hem uptäckte jag ett groteskt hål i våtdräkten på ca 2dm då jag är lite snål undrar jag om detta går att laga eller blir det bara kattskit av det?

martin svarade 23 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • martin

Medlem
    20 maj, 2001 vid 21:10

Om hålet är i form av en någolunda rak reva eller om det ligger längs en söm är det lätt att laga. Köp en tub Liquisole och limma ihop kanterna. Fixera med tejp för att det ska bli rakt. När limmet har torkat så pass att det inte kladdar för mycket syr du igen revan med vanlig sytråd. När sömmen är klar lägger du ett lager lim på utsidan för att förhindra att neoprenet spricker vid nålsticken. Dra lite i materialet så att limmet tränger ner i sömmen. Låt torka och förundras över hur bra det håller…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hål i våtdräkten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.