Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Halkskyddstips

  • Halkskyddstips

    Publicerad av martin på 19 november, 2001 vid 13:51

    Jag kan rekommendera transparent halkskyddstejp om du har en bräda med dåligt grepp och inte vill börja kladda med gulnande epoxy eller klarlack. Jag köpte en rulle för att testa och är kanonnöjd. Det är inte riktigt lika rivigt grepp som i vanlig svart halktejp av sandpappertyp, men greppet är ändå riktigt bra. Att man dessutom kan dra dit några rejäla bitar utan att det påverkar brädans utseende är ju en klar fördel jämfört med ovan nämnda metoder. Står man två meter ifrån brädan så syns tejpen inte alls.

    martin svarade 22 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 november, 2001 vid 10:24

    var finns den att köpa? pris?

  • martin

    Medlem
    20 november, 2001 vid 12:46

    Den finns exempelvis på Skeppsfourneringen (Watski) i Norrköping. Billig är den dock inte. 22 kr/m eller 99kr för en 5m-rulle med 32 mm bred tape. Det finns även en smalare variant (20mm) för 59kr/4m.

    Vanlig svart halksyddstejp är billigast på Biltema (15kr/3m-rulle).

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 november, 2001 vid 13:24

    Hur blir det när man tar bort tejpen?

  • martin

    Medlem
    20 november, 2001 vid 21:28

    Det står på förpackningen att man kan ta bort och sätta dit den utan skador. Det är nog dock som med all typ av tejp att man inte bör ha den på för länge om man vill undvika skador på underlaget. Jag har haft den på brädan i lite över en månad och än så länge släpper den snällt utan att dra med sig något halkskydd eller färg. Jag ska dock flytta över tejpen till en bit gladpack när jag stoppar undan brädan för vintern. Annars sitter den säkert som berget när brädan plockas fram i april.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Halkskyddstips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.