Halkskyddstips

Detta ämne har 4 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 6 månader sedan av Martin.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Martin
    Deltagare

Jag kan rekommendera transparent halkskyddstejp om du har en bräda med dåligt grepp och inte vill börja kladda med gulnande epoxy eller klarlack. Jag köpte en rulle för att testa och är kanonnöjd. Det är inte riktigt lika rivigt grepp som i vanlig svart halktejp av sandpappertyp, men greppet är ändå riktigt bra. Att man dessutom kan dra dit några rejäla bitar utan att det påverkar brädans utseende är ju en klar fördel jämfört med ovan nämnda metoder. Står man två meter ifrån brädan så syns tejpen inte alls.

var finns den att köpa? pris?

Martin
    Deltagare

Den finns exempelvis på Skeppsfourneringen (Watski) i Norrköping. Billig är den dock inte. 22 kr/m eller 99kr för en 5m-rulle med 32 mm bred tape. Det finns även en smalare variant (20mm) för 59kr/4m.

Vanlig svart halksyddstejp är billigast på Biltema (15kr/3m-rulle).

Hur blir det när man tar bort tejpen?

Martin
    Deltagare

Det står på förpackningen att man kan ta bort och sätta dit den utan skador. Det är nog dock som med all typ av tejp att man inte bör ha den på för länge om man vill undvika skador på underlaget. Jag har haft den på brädan i lite över en månad och än så länge släpper den snällt utan att dra med sig något halkskydd eller färg. Jag ska dock flytta över tejpen till en bit gladpack när jag stoppar undan brädan för vintern. Annars sitter den säkert som berget när brädan plockas fram i april.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998 ©2023 Surfzone - Share the Stoke

Tillåt pushnotiser och få de senaste händelserna direkt! OBS!! Gör även följande för iOS, välj
Vill du installera Surfzone-appen?

Progressive Web App (PWA) har installerats.

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account