Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Håller GO pro fästet på surfbrädan?

  • Håller GO pro fästet på surfbrädan?

    Publicerad av tuben på 7 januari, 2011 vid 13:41

    Nu när jag investerat mina surt förvärvade pengar på en go pro kamera så slog frågan mig, håller skiten eller åker den av?

    Erfarenheter, tips & tricks önskas!

    Tack

    nordqvist svarade 13 år, 3 månader sedan 17 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • yann

    Medlem
    7 januari, 2011 vid 14:20

    Klisterplattan håller inte om du kör med leash. Sätt dit en riktig FCS-plugg och en leash-plugg som safety. Kör du med leash och får den runt kameran i en wipeout så knäcks den av men har iaf kvar kameran iom snöret i leashpluggen. Kör du utan leash så funkar klisterplattan hyggligt om du fäster den nåt dygn innan du kör med den. En annan lösning är att tejpa fast nåt frigolitbit på baksidan av kameran så att om du tappar den så flyter den iaf.

  • tobbelindholm

    Medlem
    7 januari, 2011 vid 17:02

    kör du twintip så gör du bara ett hål i ett av de små svarta plattfästena och skruvar fast de över en fena så får du bästa filmvinkeln och så är risken ganska liten att du tappar kameran. jag gjorde även en liten leach till kameran som jag färte i skruven den andra skruven till fenan.

  • danger

    Medlem
    7 januari, 2011 vid 17:14

    Hittade en anordning som sätts fast i hålen för fenorna. Kostar iof en slant, men är man händig går det kanske att göra en kopia…
    http://kitehero.com/kitehero-fin-mount

    Någon som har erfarenhet av kitehero fästena?

  • mrpatric

    Medlem
    10 januari, 2011 vid 14:55

    NEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!

    Fästet håller inte med den skit tejpen som sitter klabbad under plattan.
    Brorsan köpte en GoPro HD till mig när han var i staterna, TJOHO tänkte jag när han kom hem och det var inte brorsan jag var glad över att träffa. Nu jävlar skall jag få mina 15min of fame tänkte jag och dundrade ner i källaren en vindlös dag för att sätta på fästet på min twintip. Tejpen skall liksom götta till sig i ett antal plussgrader i ett antal timmar för att den verkligen (INTE) skall sitta fast…. Dagarna gick och vinden var long gone, men så en morgon vaknar man och känner hur moderjord skickar kite signaler till en med sol, vind och en behaglig vatten temperatur. TJOHO tänker jag igen och dundrar ner till beachen. Lite snabbt filmande medan man riggar och så iväg. Fan va gött…sideshore, vågorna rullar in rakt mot stranden och det är som gjort för lite air time. TJOFF en bakåtvolt men vad skådar jag i ögonvrån??? min jävla kamera som filmat totalt 2.43minuter flyger som en hagelsvärm efter ornitologer och PLOFF:!:!:! Tror ni fanskapet flyter :mad2: Vem fan gör en surfkamera som inte sitter kvar på bräden och som sjunker som en sten.

    Ja ja, kanske är ett omen. Ska nog sluta kita och lägga mer tid på att studera strandskator som nuppar i strandkanten, och måsar som flyger i ren panik för att ett moln eeh jag menar kite svävar över dem och skuggar deras bon.

  • oslojim

    Medlem
    10 januari, 2011 vid 15:26

    Hej!
    Mista en gopro HD med surfmount i Tarifa i sommar så vet hur det kænns.
    Gick till inkjøp av en “lifejacket” som løste problemet før meg (efter jag kjøpt en ny gopro hd).
    Billigt, enkelt og fungerar bra men kan se lite fult ut kanske =)

    http://cgi.ebay.com/GoPro-HERO-Lifejacket-save-your-Hero-/140493817827?pt=Camcorders_Professional_Video_Cameras&hash=item20b61587e3

  • alesand

    Medlem
    10 januari, 2011 vid 18:22

    PG i Falkenberg var glad över sitt inköp i Staterna – en halv backroll senare såg han sin GoPro (inkl fäste för brädan) swischa förbi honom ner i vattnet and it was no more to be found …

  • mat

    Medlem
    10 januari, 2011 vid 21:11
    Tuben;643831 wrote:
    Nu när jag investerat mina surt förvärvade pengar på en go pro kamera så slog frågan mig, håller skiten eller åker den av?

    Erfarenheter, tips & tricks önskas!

    Tack

    tappade min en fin dag i Lejet… 🙁

  • pjoter

    Medlem
    10 januari, 2011 vid 21:54

    Fästet i vattenhuset gick sönder på min, dock bara ena av de två så jag märkte det inte förrän jag kom hem och plockade isär. Ren tur att det andra inte gick av. Dumt nog så finns det ju inget löst leashfäste heller. Men jag fick iaf ett nytt hus skickat till mig direkt efter jag mailat dom om det. Har också läst om folk som fått nya kameror efter att ett fäste gått sönder. Fotodokumentation är det som gäller och ev skicka den trasiga delen tilll dem om det finns något kvar. Har ett riktigt surfmount släppt så bör man ju kunna maila dom och höra. Kanske en bra ide att skriva upp serienr medans kameran finns kvar så man kan uppge det.

    Jag trodde tejpen skulle sitta stenhårt, är ju ändå 3M och dom brukar ju ha koll.

  • blizzy

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 07:09

    Oj, börjar bli lite orolig efter allt folk har skrivit här nu.
    Jag kör inte med surffästet utan med det vanliga hjälmfästet (dom små fyrkantiga tejp-fästena) eller med “vented helmet mount” (dvs det lilla fästet med 2 strap’s som sätts i lufthålen på hjälmen).
    Har folk haft problem med dom också? Eller är det bara surffästet som är för klent / tar för mycket stryk?

    En leach är ju det minsta man kan fästa för att ha kvar den om den trillar av, någon som har förslag på bra “gör det själv”-leach till GoPro?

  • jaca

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 08:22

    Jag har “säkrat” min kamera med en bridle-lina som jag har fäst i fotstroppsfästet. Litar inte ett skvatt på tejpen!

  • tobas

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 08:54

    Mitt fäste har suttit kvar sedan september och jag har inte känt mig speciellt orolig förrän nu efter att ha läst denna tråd. Ganska mycket stryk har den fått också även om det inte är den brädan jag använder för freestyle.
    / Tobas (Nästa gång kanske den lossnar så……)

  • m3lk3r

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 11:01

    Fyfan vad glad jag är att jag köpte hjälmversionen nu.

    Tråkigt för er som tappat era i sjön men tack för varningarna.

  • anr

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 13:03

    Nån som känner ngn som kan fixa till ett fäste i vågbrädan? (i skåne)

  • hbgkitare

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 14:55

    Annars så kan nog Uffe på CLS i Varberg!

  • danger

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 17:55

    Fick idag en KiteHero Finmount och en KiteHero Line Mount i brevlådan. Finmount känns riktigt smidig och stabil, behöver dock skaffa längre skruvar då den bygger på ca 6 mm. Annars känns den grym!
    Line Mount känns som den ska gå sönder bara man tittar på den, men får väl ut och testa!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Håller GO pro fästet på surfbrädan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.