Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Håller på att laga LE bladder, behöver hjälp

• Håller på att laga LE bladder, behöver hjälp

Publicerad av anonym-anvandare på 14 augusti, 2005 vid 14:53

Håller på att laga min leading edge som har gått sönder i ändan ett antal gånger, så nu tänkte jag förlänga ändan. Har små strutar som jag tänkte sätt längst ut. Har läst att man ska stryka med strykjärnet. Penna med bakplåtspapper inuti och bakplåtspapper ovanpå. Har testat på några gamla strutar jag har. Men det känns inte rätt, det blir lixom en deformation där man svetsar. Det känns som att det skulle gå sönder väldigt lätt om man krashar igen. Är det någon som har erfarenhet som kan förklara eller om det finns någon sida där man kan titta hur man ska göra? tacksam för tips

backe svarade 19 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • unhooked

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 16:42

Köp ny av peter

Peter
    0703011527
    peter@kiters.se

• kiters_se

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 17:03

Kolla in här om du vill ha ny.

http://www.kiters.se/Portals/16/airtime.pdf

Peter

• luuddee

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 17:07

köp en ny fan itne lönt o klydda som fan bara jonbbigt o irriterande..

• kiters_se

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 17:23

Beställning går från USA på Mån. http://www.kiters.se/Portals/16/airtime.pdf

• junior

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 18:37

Har testat på en gammal strut att skarva två bladders. Ser detta ut som en hållbar lösning eller vad tror ni?

• junior

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 18:37

en bild till

• kiters_se

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 18:49

Svar till:

Beställning går från USA på Mån. http://www.kiters.se/Portals/16/airtime.pdf

[/ QUOTE ]

Jag kör detta som en service, så jag tar inget emellan.
    Men frakt kostar mycket.

Peter

• junior

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 19:54

Är en såpass gammal drake så känns inte så kul att lägga ut för mkt pengar.

Kan man köpa en slingshot 15m^2 2003 leading edge bladder av dig, vad kostar det isf?

• denrica

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 20:42

Tycker det ser bra ut. Men kanske spricker. På Fuerteventura sa de att det var viktigast att bladdern ligger ända mot tyget i LE. Att det inte blir nån luft mellan blåsa och tyg liksom. Kan bli kort om man stryker flera gånger i ändarna. Hör av dig om du får det å funka!

• backe

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 05:31

Svar till:

Tycker det ser bra ut. Men kanske spricker.

[/ QUOTE ]

Ha ha, helgardering!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Håller på att laga LE bladder, behöver hjälp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.