Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Halmstad Windsurfing (Offical)

• _d_

Medlem
    3 januari, 2003 vid 01:23

soft! vem har gjort den?

• calle_b

Medlem
    3 januari, 2003 vid 08:02

Helt klart mycket nice!
    Synd att webcamen är från 24:e oktober…
    Men annars så va den imponerande!
    Fina bilder på stora vågor.

Ha d gott

• lars_k

Medlem
    3 januari, 2003 vid 08:14

Snygg sida, bra spotguide med fina bilder!
    Ajaj, jag ser två rivaliserande vindsurfargäng i Halmstad, dels ni, dels Börjes gäng. Snart får vi väl läsa om hemska gängbråk (vem tog vågen först, etc…).

• koa

Medlem
    3 januari, 2003 vid 08:41

Ser ju hur bra ut som helst, fattar inte vad man gjort i Varberg när man åkt till västkusten!? Kanon med spotguide. Var några av bilderna från WA? Kanon sida!

• lars_k

Medlem
    3 januari, 2003 vid 09:16

Hur är det med övriga spots? Haverdal, Tylösand, Båstad och utåt på halvön? Är det inte lönt att bry sej? Det är Vilshärad, Ringenäs eller Dogshit (hmm reningsverksvatten…) som gäller? Ska helt klart testa lite Halmstadsurf till sommaren. Apelviken är för överbefolkad de bra dagarna, dessutom alltid nästan onshore och styrbordshopp…

• endy

Medlem
    3 januari, 2003 vid 09:35

De flesta säger att tylösand suger, jag seglade där länge för att det var där jag bodde innan…när jag började testa de andra ställena kan jag nästan bara hålla med, fast det funkar bra i nord -nordväst (plattvatten, “sideshore”) och om det blåst väst och vrider mot syd..hmm när händer det..
    Övriga ställen vet jag inte så mkt om, men kolla petters spotcheck för lite mer kött på benen… http://www.sevenius.com/windsurf/spots/view_spot.ASP?ID=89
    Och du gör rätt i att prova halmstad! fast en bra dag i ringenäs kan bli rätt crowded det med….surf on cool.gif

• jonasp

Medlem
    3 januari, 2003 vid 11:25

Jaha då blev man tveksam igen.
    Jag har kanske två veckor i juni på mig att dra o surfa nånstans och hade bestämt mig för haga park. Mest pga av vindsäkerheten som måste betraktas som stor för att vara i sverige.
    Men halmstad såg ju jävligt bra ut när det väl blåser. så frågan är: hur ofta blåser det bra i början av juni?

• endy

Medlem
    3 januari, 2003 vid 11:33

Jag skulle tippa på att det är mer vindsäkert i haga, just pga av deras sjöbris…men chansen till vågsegling är ju större här.
    Det beror ju på vad du vill segla för något…våg, freestyle eller cruise, förra året t.ex seglade jag 8 dagar i sträck i juni….det finns ju inga garantier…
    Men juni brukar vara rätt hyffsat här…annars kan man ju ägna sig åt att ligga på beachen och slappa… cool.gif

• jonasp

Medlem
    3 januari, 2003 vid 11:45

Små vågor räcker alltså, mest är det att jag vill köra min lilla bräda med en 4,0 eller 5,0. I stockholm är det inte ofta man ens kan använda 6,0 med bra resultat.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 januari, 2003 vid 12:22

Om det nu är en sida om Halmstad förstår jag inte riktigt vad bilder från WA gör där! Det räcker ju att visa riktiga bilder från riktiga Ringenäsdagar så räcker det långt. Dessutom slipper man hajjävlar och annat i vattnet!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 januari, 2003 vid 13:46

Är det inget windsurf vid östra strande och haverdahl då
    och tylösand ?

• koa

Medlem
    3 januari, 2003 vid 16:12

Vore kul att se lite mer bilder från spotsen tongue.gif

• lars_k

Medlem
    3 januari, 2003 vid 16:46

Ja, mer bilder tack. Är ännu inte övertygad om att Halmstad är så bra som ni påstår… wink.gif
    Lägg gärna till lite inspirerande bildtexter också (var, vem, vad händer…osv).

• anonym-anvandare

Medlem
    3 januari, 2003 vid 17:46

Malen, strax utanför Båstad är minst lika bra som Halmstad, kanske tillochmed bättre! Det är nordvästlig vind som gäller.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 januari, 2003 vid 18:02

En av bilderna skiljer sig markant från övriga, varför?
    Är den tagen i Malen eller?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Halmstad Windsurfing (Offical)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.