Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Halmstad Windsurfing (Offical)
-
Halmstad Windsurfing (Offical)
Publicerad av anonym-anvandare på 3 januari, 2003 vid 00:08Det har precis kommit en ny sida om Halmstad, kolla in http://halmstadwindsurfing.web1000.com/
anonym-anvandare svarade 21 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Helt klart mycket nice!
Synd att webcamen är från 24:e oktober…
Men annars så va den imponerande!
Fina bilder på stora vågor.Ha d gott
-
Snygg sida, bra spotguide med fina bilder!
Ajaj, jag ser två rivaliserande vindsurfargäng i Halmstad, dels ni, dels Börjes gäng. Snart får vi väl läsa om hemska gängbråk (vem tog vågen först, etc…). -
Ser ju hur bra ut som helst, fattar inte vad man gjort i Varberg när man åkt till västkusten!? Kanon med spotguide. Var några av bilderna från WA? Kanon sida!
-
Hur är det med övriga spots? Haverdal, Tylösand, Båstad och utåt på halvön? Är det inte lönt att bry sej? Det är Vilshärad, Ringenäs eller Dogshit (hmm reningsverksvatten…) som gäller? Ska helt klart testa lite Halmstadsurf till sommaren. Apelviken är för överbefolkad de bra dagarna, dessutom alltid nästan onshore och styrbordshopp…
-
De flesta säger att tylösand suger, jag seglade där länge för att det var där jag bodde innan…när jag började testa de andra ställena kan jag nästan bara hålla med, fast det funkar bra i nord -nordväst (plattvatten, “sideshore”) och om det blåst väst och vrider mot syd..hmm när händer det..
Övriga ställen vet jag inte så mkt om, men kolla petters spotcheck för lite mer kött på benen… http://www.sevenius.com/windsurf/spots/view_spot.ASP?ID=89
Och du gör rätt i att prova halmstad! fast en bra dag i ringenäs kan bli rätt crowded det med….surf on -
Jaha då blev man tveksam igen.
Jag har kanske två veckor i juni på mig att dra o surfa nånstans och hade bestämt mig för haga park. Mest pga av vindsäkerheten som måste betraktas som stor för att vara i sverige.
Men halmstad såg ju jävligt bra ut när det väl blåser. så frågan är: hur ofta blåser det bra i början av juni? -
Jag skulle tippa på att det är mer vindsäkert i haga, just pga av deras sjöbris…men chansen till vågsegling är ju större här.
Det beror ju på vad du vill segla för något…våg, freestyle eller cruise, förra året t.ex seglade jag 8 dagar i sträck i juni….det finns ju inga garantier…
Men juni brukar vara rätt hyffsat här…annars kan man ju ägna sig åt att ligga på beachen och slappa… -
Små vågor räcker alltså, mest är det att jag vill köra min lilla bräda med en 4,0 eller 5,0. I stockholm är det inte ofta man ens kan använda 6,0 med bra resultat.
-
Om det nu är en sida om Halmstad förstår jag inte riktigt vad bilder från WA gör där! Det räcker ju att visa riktiga bilder från riktiga Ringenäsdagar så räcker det långt. Dessutom slipper man hajjävlar och annat i vattnet!
-
Är det inget windsurf vid östra strande och haverdahl då
och tylösand ? -
Ja, mer bilder tack. Är ännu inte övertygad om att Halmstad är så bra som ni påstår…
Lägg gärna till lite inspirerande bildtexter också (var, vem, vad händer…osv). -
Malen, strax utanför Båstad är minst lika bra som Halmstad, kanske tillochmed bättre! Det är nordvästlig vind som gäller.
-
En av bilderna skiljer sig markant från övriga, varför?
Är den tagen i Malen eller?
Logga in för att svara.