Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing handhavande våtdräkt

• handhavande våtdräkt

Publicerad av ric på 11 februari, 2005 vid 23:55

lite lätt korkat och naivt kanske, vilket egentligen återspeglar hela min nuvarande ställning i sporten. menar efter en dag med Falle i Varberg bland massa is och lite för hård vind för en novis. stog jag där beredd att satsa alla slantar på att få känna power igen. tyckte tidigare att slalom va tufft, farten, snön som yr och såvidare men kitesurfing slår allt jag tidigare varit med om.
    så tillbax till vad jag egentligen tänkt skriva om. har ju köpt mig en Naish (vad annars efter kurs på swell grin.gif ) och en ny fin Neil Pryde våtdräkt. hoppa i plurret o ha kul tror jag att jag klarar utan vidare tips och ideér men efter det. nu blir det svårt..
    när jag kommer hemigen efter en härlig dag i vattnet, allt har förmodligen badat kiten kommer jag förmodligen vara först i världen med att ha under vattnet mer är uppe i luften. dräkten och jag kommer inte torka på närmsta veckan.
    så: ska man spola ren sin kite från saltvatten köra alla linor i tvättmaskinen? smirk.gif våtdräkten tänkte jag bara ducha av och hänga upp. behöver neoprenet någon behandling så det inte torkar ut?
    hoppas jag inte torkat/tråkat ut er med allt detta utan ös på med tips. alla som kitar och som kommer hem efteråt tongue.gif kan ju ge mig tips!!

superman svarade 20 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • luuddee

Medlem
    12 februari, 2005 vid 01:37

kan ju va bra o skölja av grejjorna inkl linor o kite.. om det varit mycket salt i vattnet.. annars gör inte jag mycke mer..

• jezaja

Medlem
    12 februari, 2005 vid 01:43

Bara o spola av alltihopa.
    Upprullade linor bara o spola, kanske är bra o hänga upp dom lite mer fluffigt o sen rulla upp dom på bommen igen
    Kiten blir lätt fläckig om man inte spolar bort salt, framförallt är det viktigt o låta den torka ordentligt efteråt (även om man nu inte tvättar av den utan bara har doppat den mkt) så det inte blir mögel/missfärgningar..

• patrikol

Medlem
    12 februari, 2005 vid 06:11

Får ju gratulera dig till ditt kloka kite val. Jag gör alltid så att jag fyller badkaret med vatten sedan trycker jag ner våtdräkt och bom eller annat som varit i kontakt med saltvattnet vi gör likadant på jobb efter dykning. Det ökar livslängden på grejorna avsevärt. Brädan sköljer jag av med vatten kiten sköljer jag av ett par gånger per säsong men nu bor jag i lägenhet hade jag bott i hus hade jag nog skjölt av den en gång i månaden.
    Lycka till med kiteandet och ta alltid och tänk på säkerheten först.

• boardtalk

Medlem
    12 februari, 2005 vid 09:17

Tjena ! vilken storlek på kite blev de ?

Andreas/

• ric

Medlem
    12 februari, 2005 vid 18:08

Svar till:

Tjena ! vilken storlek på kite blev de ?

Andreas/

[/ QUOTE ]

det blev en X4 på 14kvm. kom med en pump o väska o allt fast jag tänker använda min shiftbom iaf. vill snaratst ut så jag kan modda shift linan och testa dräkten, fast jag behöver handskar och bräda innan jag kan böra på riktigt.. det sämsta är att alla slantar tagit slut frown.gif

föresten jag tror jag hört om dig förr.. en polare från gymnasiet har jobbat på samma varv som du, tror jag. Zed eller Stefan vet inte vilket namn han gått under på jobbet.
    du ska inte ut o köra snart då?? smile.gif

• boardtalk

Medlem
    13 februari, 2005 vid 09:43

Privat meddelande

• superman

Medlem
    13 februari, 2005 vid 12:08

Men saltet förhindrar ju att grejerna börjar mögla… gäller ju iaf om de inte får torka ordentligt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing handhavande våtdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.