-
handhavande våtdräkt
lite lätt korkat och naivt kanske, vilket egentligen återspeglar hela min nuvarande ställning i sporten. menar efter en dag med Falle i Varberg bland massa is och lite för hård vind för en novis. stog jag där beredd att satsa alla slantar på att få känna power igen. tyckte tidigare att slalom va tufft, farten, snön som yr och såvidare men kitesurfing slår allt jag tidigare varit med om.
så tillbax till vad jag egentligen tänkt skriva om. har ju köpt mig en Naish (vad annars efter kurs på swell) och en ny fin Neil Pryde våtdräkt. hoppa i plurret o ha kul tror jag att jag klarar utan vidare tips och ideér men efter det. nu blir det svårt..
när jag kommer hemigen efter en härlig dag i vattnet, allt har förmodligen badat kiten kommer jag förmodligen vara först i världen med att ha under vattnet mer är uppe i luften. dräkten och jag kommer inte torka på närmsta veckan.
så: ska man spola ren sin kite från saltvatten köra alla linor i tvättmaskinen?våtdräkten tänkte jag bara ducha av och hänga upp. behöver neoprenet någon behandling så det inte torkar ut?
hoppas jag inte torkat/tråkat ut er med allt detta utan ös på med tips. alla som kitar och som kommer hem efteråtkan ju ge mig tips!!
Logga in för att svara.