Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Handskar!!!!
Taggad: racing
-
Handskar!!!!
Publicerad av p-malmkvist på 12 april, 2008 vid 18:18Får en jäkla kramp i underarmarna då jag seglar formula med cwm.. Har ni några tips på hyffsat varma hanskar som fungerar för formula vid denna årstid..
jps svarade 17 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Jadu – jag har bara ett svar på den frågan!
Mystic Dry Glove. Den: Är handskarnas handske, Är varm, Är bekväm, Ger inte kramp, Har ett kanongrepp!
Behöver jag fortsätta…?
-
Formulabommar har ju oftast ganska tjockt grepp, så det är nog det som ger krampen. Jag kör med prolimits tumvante som jag har klippt upp i handflatan och den funkar hyfsat. Funkade dock inte innan jag klippte upp den i handflatan.
-
@P Malmkvist 457977 wrote:
Harru seglat formula med den??
Nej, men stor (bred) Freeride-bräda med 9 kvm-segel och tjock bom i tuffa förhållanden.
Aldrig haft några problems med domningar eller att man tappar greppet där.
Däremot körde jag med ett par hopplösa Gul-handskar innan – jösses det dröjde ett par timmar efter avslutad surf-session innan blodet återvände till underarmar/händer/fingrar!
-
Ok!! Tackar för tipsen.. Ska pröva att klippa lite i mina cwm.. Om det inte fungerar så köper jag de handskar som rekommenderades..
-
Köp ett par billiga neoprenhandskar från tex Biltema och klipp i dem istället. Det finns instruktioner här på forumet. Funkar väldigt bra om man inte är frusen av sig.
Logga in för att svara.