Taggad: 

• Handskar!!!!

Publicerad av p-malmkvist på 12 april, 2008 vid 18:18

Får en jäkla kramp i underarmarna då jag seglar formula med cwm.. Har ni några tips på hyffsat varma hanskar som fungerar för formula vid denna årstid..

jps svarade 17 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • knodden

Medlem
    12 april, 2008 vid 18:30

Jadu – jag har bara ett svar på den frågan!

Mystic Dry Glove. Den: Är handskarnas handske, Är varm, Är bekväm, Ger inte kramp, Har ett kanongrepp!

Behöver jag fortsätta…?

• p-malmkvist

Medlem
    12 april, 2008 vid 18:33

Harru seglat formula med den??

• imported_macts

Medlem
    12 april, 2008 vid 19:20

Formulabommar har ju oftast ganska tjockt grepp, så det är nog det som ger krampen. Jag kör med prolimits tumvante som jag har klippt upp i handflatan och den funkar hyfsat. Funkade dock inte innan jag klippte upp den i handflatan.

• knodden

Medlem
    12 april, 2008 vid 19:51

@P Malmkvist 457977 wrote:

Harru seglat formula med den??

Nej, men stor (bred) Freeride-bräda med 9 kvm-segel och tjock bom i tuffa förhållanden.

Aldrig haft några problems med domningar eller att man tappar greppet där.

Däremot körde jag med ett par hopplösa Gul-handskar innan – jösses det dröjde ett par timmar efter avslutad surf-session innan blodet återvände till underarmar/händer/fingrar!

• p-malmkvist

Medlem
    12 april, 2008 vid 20:08

Ok!! Tackar för tipsen.. Ska pröva att klippa lite i mina cwm.. Om det inte fungerar så köper jag de handskar som rekommenderades..

• jps

Medlem
    12 april, 2008 vid 21:21

Köp ett par billiga neoprenhandskar från tex Biltema och klipp i dem istället. Det finns instruktioner här på forumet. Funkar väldigt bra om man inte är frusen av sig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.