Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Handtag till brädan?
-
Handtag till brädan?
Publicerad av anonym-anvandare på 4 mars, 2004 vid 21:50Finns det handtag till brädan som man kan skruva fast i de där två insertsen som sitter lite innanför de andra på min liquid force lithium? Har inte sett några på nå’n shop, men jag har ju iofs inte letat så mycket heller. Annars får jag väl skruva ihop nå’t själv. Nå’n som har lyckats med stor framgång?
// Anders
patrikol svarade 21 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Jag har en liquid force bräda och ett Ocean Rodeo
handtag det funkar skit bra.
Lalle -
det roliga med er är att ni säkert bli jätteupprörda över folk som dopar sig sen går ni ut och skruvar på ett handtag på brädan och reflekterar inte ens över hur mycket fusk det är. kan ni inte göra board-off utan så lägg ner, ser pinsamt ut.
-
Svar till:
det roliga med er är att ni säkert bli jätteupprörda över folk som dopar sig sen går ni ut och skruvar på ett handtag på brädan och reflekterar inte ens över hur mycket fusk det är. kan ni inte göra board-off utan så lägg ner, ser pinsamt ut.
[/ QUOTE ]
-
För att inte snacka om handlepasses fulare trick får man leta efter! Skön stil är inte fel även inom kitesurfing eller?
-
Svar till:
Finns det handtag till brädan som man kan skruva fast i de där två insertsen som sitter lite innanför de andra på min liquid force lithium? Har inte sett några på nå’n shop, men jag har ju iofs inte letat så mycket heller. Annars får jag väl skruva ihop nå’t själv. Nå’n som har lyckats med stor framgång?
// Anders
[/ QUOTE ]
Gör ett eget med trädgårdsslang eller liknande.
-
Svar till:
För att inte snacka om handlepasses fulare trick får man leta efter! Skön stil är inte fel även inom kitesurfing eller?
[/ QUOTE ]
Håller helt med, kiteboarding borde gå åt mer stilrena trix(det kanske det gör???). Snowboarding har haft och har fortfarande lite de problemen. En snygg 360 är mycket coolare än en 900 där åkaren flaxar som en skadeskjuten mås. Men jag måste säga att handlepass kan vara jäkligt snygga även om en del ser ut som dålig dockteater.
Thats my opinion
-
Såg precis en film med Martin Vari säkert skitduktig men handlepassen såg allt annat än stilrena ut. Om någon kan göra dom stilrena så borde det vara han ju! Men det var ingen vacker syn.
-
Om det nåt kite trick som är fult så är det board off, wake tricken är mycket snyggare
/Christofer
-
Jag tror han syftar på att handtag på brädan inte är tillåtet på tävling från 2004 av någon (eller kanske flera) av tävlingsorganisationerna. Jag såg nåt om det nånstans, men eftersom jag inte tävlar, så brydde jag mig inte om att kolla upp det…
Fast att därför jämställa det med doping känns lite överdrivet, tycker jag/Rasmus
-
Handtag är ju väldigt bra till annat än trix, att bära brädan tex
det finns en del affärer som säljer perfekta bygelhantag.
kolla in:
http://www.wiberger.se/arkiv/bygel/bygel.htmanvänder ni tex ”WN428” så kan man göra det exakt så brett som man vill ha det, tex om man vill använda de befintliga skruvhålen i brädan.
andra firmor: http://www.elesa.se/
i stockholm:
http://www.tryggveolson.se/ -
jämställa, nej nej. det är ju 1000ggr värre. fats å andra sidan döljer man iaf inte fusket.
ang stilrena trick. i snowboard är det ju så att i tävlingar görs det mycket snurar och så men på film så gör de cleanare, enklare och snyggare hopp…
kite går väl samma väg antagligen.
att sen handlepass ser fult ut beror ju på att det är ett fult trick, vänta något år så har de säkert mer stil på det.
kolla lou wainman istället för martin vari…en stor fet boardoff är dock riktigt snygg.
Logga in för att svara.