Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Hansen sails
Taggad: racing
-
Hansen sails
Publicerad av budda på 18 oktober, 2007 vid 19:40Tängte höra med er på detta forum om vad ni tycker om dessa segel. Nu kör jag slalom prylar men tycker deras HCL slalom ser riktigt fina ut. så lite info om kvalitet osv vore kul.
MVH Daniel
budda svarade 18 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Kvalitén är riktigt bra. Har kört på deras segel i 2 år nu och är helnöjd. Det här med HCL-panelerna. Det är en grej som faktiskt funkar bra.
Det känns som att årets segel tål mer vind tack vare HCL-panelerna. Har inte märkt någon utmattning på stretchpanelerna. En sak som har förvånat mig lite på årets segel är att de har lyckats med att få ner bomlängden bra utan att göra som Neil Pryde t e x med en cut-in för bommen i akterliket.
Jag har nästan samma bomlängd på min 12,4 som förra årets 11,6. Det är skönt på så sätt att riggen blir lite styvare och svarar snabbare. Ju längre förlängning på en bom desto svampigare blir det när man pumpar.Ett bra segel helt enkelt som mäter sig mycket väl med andra toppmärken som Gaastra, Neil Pryde och North m fl.
-
GRYMMA segel. Även jag har använt dem i flera år (hetter Windwing tidigare). Även masterna är fina och håller bra även i längre längder. Tveka inte på dessa!
Dessutom är Hansen gänget otroligt trevliga och serviceinriktade. Skickar man ett email till dem svarar de omgående och ingående.
Möjligen bör man nämna att det är bra att vara ute med sin bställning i god tid – de är lite optimistiska vad gäller leveransdatum.
/Jesper
-
Hmmm… Bara 6 lattor o 3 cambers i dom mindre sotrlekarna. Men det kanske fungerar ändå? I övrigt ser seglen bra ut.
-
jag får tacka för info. kanske blir det dessa nästa sessong.
Logga in för att svara.