Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Har du flugit med BA nu på hösten/vintern?
-
Har du flugit med BA nu på hösten/vintern?
Publicerad av christian12345 på 14 december, 2008 vid 21:52Vi ska flyga med BA och de har som bekant sitt förbud mot surfgrejer.
Jag undrar om det är någon som har flygit med BA från Kastrup nu på sistone, typ efter sommaren? Hur gick det i så fall med brädan?
sourra svarade 16 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Nästan 100 på att jag flög med dom i somras, vi hade golfbags med oss och det var lugnt det, enda dom hatar är surfbrädor, tror vi tom fick visa att vi inte hade surfbrädor med.
Men kolla upp det så du inte står där och får lämna baggen på Kastrup.
Vi fick betala 75dollar var men nu när jag tänker efter så vare AA och det var i USA så glöm vad jag sa
-
Fick ni öppna bagarna och visa att det inte var surfbrädor i?
-
ska också flyga med Ba och det verkar helt kørt att få med en brada på 139cm. får inte ens betala och få med den nar man sager att det ar en wake och inte har nått med surf att gøra… ar det någon som har något bra satt man kan få med sig en brada till mexico i januari?? kan man senda den med frakt så den ligger och vantar på en på flygplatsen, verkar dyrt och krångligt dock men ar det enda sattet? nån som har førslag eller nått glømt knep?
-
Ska oxå åka med BA till USA från Kastrup. Får man inte ta me sig kitebräda överhuvudtaget eller är det begr i storlek? Framgår inte vad som gäller kiteutrustning på BA:s hemsida…
-
Jag flög till Australien med BA från Arlanda för nån vecka sen. Hade all gear i Ozones lilla kitebag med 132cm bräda, kite, våtdräkt etc. Dom checka in det som en vanlig väska bara. Inga frågor eller kommentarer. Fast dom var noga på max 23kg. Min vägde 24 så vi fick flytta över 1kg packning till en annan väska (shortyn vart det:) )
-
Flög ner till CT med BA alldeles nyss. Kiteprylar är inte surfprylar så länge man inte pular ner vågisen. Köp en local made vågis här nere istället, så tar du inga risker. Bagen kan vara upp till 158 cm utan att det blir problems …
-
Fast å andra sidan tog jag ingen risk utan packade ner allt i en BEST-golfbag. På frågan vad det är brukar jag svara: ”Det är en golfbag.”
-
Hmm… Jag har inte hört om någon som har blivit nekad ännu – det är bara rykten. Vi prövar på onsdag så får vi se vad som händer! To be continued.
-
det ar sammanlagd langd av højd/bredd/langs som får vara upp till 158cm. men ingen blir gladare an jag om det funkar. christian skriv har sen och sag hur det gick før dig. nar jag snackade med dem fick man bara ta med musik instrument som var større an de måtten, inga undantag!
-
WHOHOO! Hurra för BA! Jag älskar världen! Min bräda är på väg till Kapstaden.
Men det var alltså på hittefåret; han fick ta det som golfgrejer och den vägde under 10kg och hans tjej fick ta allt annat bagage och de ringde till management och strulade… Så det är gamble som gäller, men den här gången gick det!
10 dagar så sticker jag… YEAH!
-
Han? Vem är han? Hittefåret? Och hur ska du få hem brädan sen då?
-
Nej, Johan – jag har inte varit otrogen! ’Han’ är en polare från dk som är Sydafrikan. Han tog alla grejerna och som backup så skulle jag åka och hämta dem på Kastrup och shippa dem själv.
Men jag vet inte hur jag ska få med grejerna hem… Det är verkligen ett gissel! Tips?
Hittefåret får du själv klura ut. 🙂
-
Hittefåret har jag själv haft hjälp av ett par gånger i tentasammanhang…
Logga in för att svara.